Balaton
Fra : Steen Jeberg

Dato : 13-06-02 22:22

Vi er en familie, 2 voksne og 4 børn i alderen 9-15 der skal holde kør-selv
camping ved Balaton søen i Ungarn. Har du nogle ideer til hvor ved søen der
er bedst, specielt for børn fex gode bademuligheder. Er det øst, vest, nord
eller syd. Eller kender du en campingplads der bare er værd at anbefale.

--
MVH
Steen Jeberg

Fra : Kim Offenberg

Dato : 14-06-02 11:22

Hej Steen
Vi tager selv afsted til Balaton i næste uge, og har vel været der 12
gange.
Vi plejer at besøge Balaton-Almadi der ligge lige 'under' Vestprem

Der er temmlig mange Campingpladser rundt om søen, så det er alt efter
om du vil have det stille og roligt, eller have en plads med mange
mennesker omkring dig (dansker) . Camping Füred er så absolut den
største med både restaurant(er) og svømme pøler, samt selvfølgelig
strand adgang. Jeg mener ikke den er egnet for familier med små børn.
Pladsen er meeeget stor og ikke til at finde rundt på, før børnene.
Du skal påregnee at der er natte støj på stort set alle pladser
omkring søen, da toget kører ca. 50-150 m fra yderkanten af pladserne.
Prøv at besøge http://www.balatontourist.hu

Venligst
Kim

Fra : Karsten Kristensen

Dato : 14-06-02 11:54

> er bedst, specielt for børn fex gode bademuligheder. Er det øst, vest,
nord
> eller syd. Eller kender du en campingplads der bare er værd at anbefale.

Syd for søen ligger en by der hedder Kezthely (kestai). I den by ligger der
en campingplads med pool, og et lille tv/restaurantområde. Den er(var i
1998) ikke nær så dyr som eks. Füred, men rigtig rar og dejlig og overmåde
børnevenlig! Den hedder Sport Camping, og der er et skilt til den nede fra
stationen i byen

God fornøjelse
Karsten