Nu har...........
Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-06-02 19:30

.....Jacob hentet Djamal, håber alt går godt.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-06-02 19:57

In article <Pp5O8.34682$N46.1511065@news010.worldonline.dk>,
cats@feca.dk says...

> ....Jacob hentet Djamal, håber alt går godt.

Hey

Turen hjem gik helt fint. Da først kassen stod stille i toget, sagde han
ikke en lyd, men tog sig bare en slapper.

Nu er vi så kommet hjem. Og introduktionen mellem Scottie og Djamal er
igang.

Det er sgu' sjovt at se Da først Scottie fandt ud af der var en kat
i den kasse, så sku' der bare rå-snuses til den. Djamal tog det helt
stille og roligt. Jeg gennede ham som det første ind i katte-toilettet,
hvor han så sad og kiggede lidt ud. Scottie stod ved siden af og rejste
børster, og synes vist at ham der fætteren var liiiige lovligt stor,
tror jeg

Men... nu er der så lige gået 10 minutters tid. Djamal har lagt sig ind
i den lille mørke stue, på en spisestue-stol under bordet. Scottie
render rundt og prøver at få kontakt til ham. Djamal er helt stille og
rolig. Scottie render rundt og opfører sig bare som han plejer nu. Går
godt nok lidt sidelæns når han skal hen til Djamal, men ellers er der
ikke noget.

Så... foreløbig så godt. Må håbe det bliver ved Og at Djamal snart
får lyst til at udforske resten af lejligheden.

P.S.: Missere er gode score-værktøjer. Blev stoppet på vej hjem af to
piger som var mææægtigt interesserede i Djamal ))))

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-06-02 20:07

On 13/06/2002 20:57, in article
MPG.17730968c9c9f62398969a@news.cybercity.dk, "Jacob Saaby Nielsen"
<jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote:

> [...]
>
> P.S.: Missere er gode score-værktøjer. Blev stoppet på vej hjem af to
> piger som var mææægtigt interesserede i Djamal ))))

Jakob,
Tillykke med familieforøgelsen! Husk at fortælle os løbende om hvordan
det hele går, ikke?
Mvh Camilla
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-06-02 20:14

In article <B92EB9E3.165%mail@korat.dk>, mail@korat.dk says...

> Jakob,
> Tillykke med familieforøgelsen! Husk at fortælle os løbende om hvordan
> det hele går, ikke?
> Mvh Camilla

I kan få en situations-rapport kan I... Scottie tæsker rundt og
angriber Djamal (altså, for sjov, fordi han vil lege)... Som i bund og
grund er rimeligt ligeglad lige nu

Djamal er både til at blive rørt ved og det hele, der er slet ikke
noget. Han ligger vist bare lige og ser det hele an tror jeg. Han vovede
sig lidt ud tidligere. Sådan liiiige 50 cm. for at gå ind under to
bordplade-forlængere jeg har stående. Det udnyttede Scottie
selvfølgelig, eftersom der var EN vej ind, og EN vej ud... Så mens
Djamal ikke ku' vogte sin bagdel, skulle Scottie liiige prikke lidt til
ham ))

Gotta run, Scottie er hyper-aktiv lige nu

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-06-02 20:16

On 13/06/2002 21:13, in article
MPG.17730d5c22751f7998969b@news.cybercity.dk, "Jacob Saaby Nielsen"
> [...]

> ham ))
>
> Gotta run, Scottie er hyper-aktiv lige nu

Måske skulle du lige forklare hvem Scottie er? *for os med teflonhjerne*
Mvh Camilla

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-06-02 20:39

In article <B92EBBFE.16B%mail@korat.dk>, mail@korat.dk says...

> Måske skulle du lige forklare hvem Scottie er? *for os med teflonhjerne*

Sorry ! Der er min lille mis

http://www.kode-fu.net/scott

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-06-02 20:42

On 13/06/2002 21:39, in article MPG.17731349c59eaf498969c@news.cybercity.dk,
"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote:

> In article <B92EBBFE.16B%mail@korat.dk>, mail@korat.dk says...

> Sorry ! Der er min lille mis
>
> http://www.kode-fu.net/scott

Scottie er kær. Han ligner en chokolade Burmeser - er edt rigtigt
gættet?
Mvh Camilla

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-06-02 21:14

In article <B92EC235.176%mail@korat.dk>, mail@korat.dk says...

> Scottie er kær. Han ligner en chokolade Burmeser - er edt rigtigt
> gættet?

Halv siameser, halv burmeser, så ja

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-06-02 21:26

On 13/06/2002 22:13, in article
MPG.17731b6e3090d2dc98969e@news.cybercity.dk, "Jacob Saaby Nielsen"
<jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote:

> In article <B92EC235.176%mail@korat.dk>, mail@korat.dk says...

> Halv siameser, halv burmeser, så ja

Hvilken farve er hans øjne? Hvis de bliver "blågrønne" (aqua) kunne han
sikkert I andre forbund blive registreret som tonkaneser

Er det den "tonkaneser" jeg har set annonceret I den Den Blå Avis?

Mvh Camilla

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-06-02 21:39

In article <B92ECC7C.185%mail@korat.dk>, mail@korat.dk says...

> Hvilken farve er hans øjne? Hvis de bliver "blågrønne" (aqua) kunne han
> sikkert I andre forbund blive registreret som tonkaneser
>
> Er det den "tonkaneser" jeg har set annonceret I den Den Blå Avis?

Nopes. Fandt ham i dk.marked.privat.dyr Spørg mig ikke om hans
øjenfarve... jeg er farveblind

Dem kan I sikkert se til, ikke dette, men nok næste kattetræf

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-06-02 21:42

On 13/06/2002 22:39, in article
MPG.1773214d491e861d9896a0@news.cybercity.dk, "Jacob Saaby Nielsen"
> [...]

> øjenfarve... jeg er farveblind
>
> Dem kan I sikkert se til, ikke dette, men nok næste kattetræf

Det glæder vi os til Hvornår må vi komme?? Hvor bor du??
Mvh Camilla *som også har lovet at holde kattetræf*

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-06-02 22:18

In article <B92ED020.18D%mail@korat.dk>, mail@korat.dk says...

> Det glæder vi os til Hvornår må vi komme?? Hvor bor du??
> Mvh Camilla *som også har lovet at holde kattetræf*

Hvornår ved jeg ikke endnu. Men jeg bor i København NV

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-06-02 20:31

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham ))
>
> Gotta run, Scottie er hyper-aktiv lige nu

Du sled jo også Djamal helt op, mens du var her, med den cat dancer

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-06-02 20:19

Hej Jacob

Ja kisser får "skyld" for meget - scoreværktøjer - må jeg være fri ))

Dejligt at høre det går så stille og fredeligt.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Katrine Nederby

Dato : 13-06-02 20:26

Hej Jacob.

Mange gange tillykke med ham.
Det er dejligt at høre, at Scottie har fået en ven. Jeg er sikker på, at han
nok skal falde til, og at i begge bliver glade for ham.
Så får du nok også snart at se, hvad vi mener med, at "to katte er bedre end
een"

Og Nina: Hvem er han egentlig ham Djamal? -Jeg synes ikke rigtigt, jeg kan
se ham på din hjemmeside, eller er det bare mig, der er blind?

Mange hilsner
Katrine.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-06-02 20:34

Hej Katrine

Der er billede af ham på siden "Killinger til salg" det er ham uden
halsbånd.

Djamal er en killing af egen avl, jeg ikke er kommet af med. Så nu er det
bare Djamilla, der mangler et nyt hjem.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Katrine Nederby

Dato : 13-06-02 21:47

"Nina El Falaki" skrev:

> Der er billede af ham på siden "Killinger til salg" det er ham uden
> halsbånd.
>
> Djamal er en killing af egen avl, jeg ikke er kommet af med. Så nu er det
> bare Djamilla, der mangler et nyt hjem.

Aaah! Jammen, så har jeg jo set ham. -Jeg har ikke meget forstand på
somalier, men han ser dejlig ud *S*

Mange hilsner
Katrine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-06-02 01:15

Jacob Saaby Nielsen <jay@dontspamme.kode-fu.net> writes:

> P.S.: Missere er gode score-værktøjer. Blev stoppet på vej hjem af to
> piger som var mææægtigt interesserede i Djamal ))))

Så skulle du da prøve at gå tur med mitterne...

Her er Melissa ret populær og jeg med for den sags skyld fordi damerne
tror, at de kunne få det lige så godt hos mig... det kan de da også
HVIS de var katte altså *ggg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Lene

Dato : 14-06-02 09:30

Hej Jacob :- )

Rigtig mange gange tillykke med Djamal også :- )) Jeg er helt sikker på, at
ham og Scottie nok skal få utrolig meget glæde af hinanden :- ) Jeg er også
sikker på, at du vil nyyyde at se dem lege, putte og vaske :- )
God weekend...
Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 14-06-02 11:23

In article <3D09A975.20D89E5C@gmx.net>, Lene_lock@gmx.net says...

> [...]
> ham og Scottie nok skal få utrolig meget glæde af hinanden :- ) Jeg er også
> sikker på, at du vil nyyyde at se dem lege, putte og vaske :- )

Tak tak

Mjah, det er jeg også helt sikker på. Når ellers Djamal får lyst til at
bevæge sig rundt. Lige nu har han fundet et sted bag tv-møblet hvor han
ligger. Han har ikke rigtigt spist noget endnu, og har kun lige en
enkelt gang eller to bevæget sig rundt. Men nu må vi se hvornår han
bli'r lidt mere tryg.

Nogle tips og tricks der kan hjælpe ham ?

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-02 11:54

Ignorer ham, men snak med ham på afstand. Måske vil han tø lidt op, hvis du
leger med Scottie og cat danceren. Men det skal nok komme bare du er
tålmodig. Synes ellers det er gået smertefrit indtil nu. (da jeg fik Helena,
hvæsede og knurrede hun af de andre i 14 dage).

Og han skal nok begynde at spise, når han bliver sulten nok. Måske begynder
han at spise om natten, så du ikke lægger mærke til det.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-02 11:57

Hvordan reagerer Scottie????

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 14-06-02 12:43

In article <8TjO8.40656$N46.1599929@news010.worldonline.dk>,
cats@feca.dk says...
> Hvordan reagerer Scottie????

Scottie er helt tosset for at komme til at lege med ham. Og derudover
opfører han sig helt normalt.

Har leget en del med cat-danceren. Djamal er ligeglad med den p.t.
Scottie helt vild med den.

Men han får da bare en masse tid den store løve

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Mette B

Dato : 14-06-02 13:25

Hej Jacob.

Tillykke med Djamal og Scottie

Nu er jeg blevet lidt nysgerrig, hvad er det for en cat-dancer I snakker
om?? Er det et slags legetøj eller?

Nysgerrige hilsener fra Mette.
Og Potedask fra Gonzo og Choko til Djamal og Scottie

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-06-02 13:44

On 14/06/2002 14:25, in article PjlO8.10$va.16338@news000.worldonline.dk,
"Mette B" <mette@hotmail.com> wrote:

> [...]
> om?? Er det et slags legetøj eller?
>
> Nysgerrige hilsener fra Mette.
> Og Potedask fra Gonzo og Choko til Djamal og Scottie

Cat-Danceren er et genialt enkelt stykke legetøj som alle katte bliver helt
eksede af. Den består af noget der minder om en guitarstreng og nogle små
hårdt sammenrullede stykker ubleget papir. Du kan læse mere om det (og
bestille det) på CatDancers hjemmeside: http://www.catdancer.com

Mvh Camilla

Fra : Mette B

Dato : 14-06-02 13:47

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eksede af. Den består af noget der minder om en guitarstreng og nogle små
> hårdt sammenrullede stykker ubleget papir. Du kan læse mere om det (og

Hej Camilla.

Takker for svaret. Jeg tror jeg vil prøve at bestille sådan en til mine
katte. Det bliver sjovt at se hvordan de reagerer på den.

Mvh Mette.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-06-02 23:13

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> wrote in message
> [...]
> eksede af. Den består af noget der minder om en guitarstreng og nogle små
> hårdt sammenrullede stykker ubleget papir. Du kan læse mere om det (og

jeg vil så lige fortælle at den absolut ikke bragte lykke her i huset...
hvilket nok skyldes at inden jeg fik den pakket op havde rasmine snuden helt
henne i den og i det jeg åbner posen basker den hende lige på næsen*G* ( jeg
fik naturligvis MEEEEGET ondt af den stakkels lille pige og nussede og
trøstede alt jeg havde lært)... intet var dog godt nok... hun var smæk
fornærmet og ville ikke røre den..... sweety er for sat til at gide at lege
med sådan noget pjat.... så den røj ud da vi flyttede idet vi jo ikke
regnede med at få flere misser*G*

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Ann K

Dato : 14-06-02 13:37

Hej Jacob.
Pt. er jeg også ved at føre en hun abyssinier ungkat ind sammen med
resten af min Bande, der består af tre store hankastrater (norsk
skovkat, + et par blandinger) en stoooor rolig hund og en lille, meget
vims hund...
Vi fik Namacoola (som hunmissen hedder) ind af døren i lørdags... en
_meget_ bange lille pige! Hun havde aldrig set en hund før og dér, hvor
hun kommer fra, bankede de andre katte hende
Det første døgns tid tilbragte hun under vores sofa, dog med et par
enkelte smut ud for lige at snuse... vi var selvfølgelig bekymrede, men
satte lidt mad og vand + en lille bakke ind til hende og lod hende så
være i fred! En gang i mellem lagde vi os ved siden af sofaen og
snakkede venligt med hende og prøvede også forsigtigt at nusse hende...
Men hun var selvfølgelig meget nervøs...
Søndag aften smuttede hun for første gang ud på en længere tur... og
fik bla tjekket de andre kattes bakker og madskål... og så lagde hun sig
på stolene under spisebordet...
Hun satte i med noget, der mest minder om et løvebrøl, hver gang hundene
kom for tæt på - og hun turde i hvert fald ikke gå forbi dem!
Samtidig hvæsede og knurrede hun af de andre katte....
I løbet af ugen er hun så blevet mere tryg Hun tuller rundt i hele
huset og leger glad med sit legetøj... hun tør også forsigtigt at lege
med vores skovkat... og hun hvæser ikke længere automatisk, hver gang én
af kattene eller den store hund kommer for tæt på Forleden aften
fandt vi hende så, hvor hun lå sammen med skovkatten i min lænestol -
vild jubel fra vores side Hun har også ligget ryg mod ryg med den
store hund - og når der serveres gufmam (= Kitekat , skodfoder*suk*) så
er hun lige så ivrig til at hoppe op på spisebordet som de andre katte
... Der er dog stadig problemer med den lille hund, som er meget ung
og temmelig voldsom... vovsen fatter simpelthen ikke at Namacoola ikke
vil lege! Og hundens hurtige bevægelser gør Namacoola usikker...
heldigvis kan hun holde vovse væk vha. sine løvebrøl *sss*

Nå - hele smøren for at fortælle dig om, hvad du (måske) kan vente
dig....
Selvfølgelig er Djamal usikker på situationen... men hvis blot du er
rolig og venlig, er jeg sikker på at han hurtigt vil blive tryg, først
ved dig og så siden ved sit nye hjem
Et trick kan måske være at servere noget rigtigt lækker vådfoder
(Kitekat/Whiskas, kogt kylling, fisk e.lign)... De fleste
somalier/aby'er er nemlig nogle vaskeægte mad-ører... og kan derfor
overvinde de værste "farer", hvis det drejer sig om at få hældt noget i
skrutten
Du kan også smutte forbi dyrlægen og købe Feli-friend... det er kunstigt
katteferomon, der bla. kan hjælpe i sammenføringen af to katte, da det
virker ved at skabe en "fælles" afmærkning i hjemmet (hmm - elendig
forklaring... andre herinde kan gøre det bedre! ;)
Eller du kan købe noget "katteparfume" (baldrian eller valerianedråber)
hos Matas/apoteket... og så drypper det på Scottie, Djamal, kradsetræ,
bakker osv osv...
Mange katte går nærmest i selvsving over duften og glemmer helt at være
nervøse... De fleste mennesker kan derimod ikke lide den (det
_stinker_!) - og ser derfor frem til at kattesammenføringen snarest vil
lykkes

Så, hvis jeg var dig, ville jeg tage det helt roligt... Djamal lyder
ikke til at være _bange_, kun lidt nervøs og usikker... og dét kan man
jo ikke fortænke ham i.... Han er jo trods alt blevet taget væk fra alt
det, han tidligere har betragtet som sit ;)

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-02 15:06

Flot svaret, Ann.

Godt Scottie er interesseret, de skal nok få det godt sammen.

Og Jacob, når Djamal er blevet husvant, vil du nok ind imellem ønske ham
lidt usikker igen, hihihi

Herhjemme er der blevet sååååå stille og roligt, ingen hjælper mig med at
chatte. Lige så irriterende Djamal kunne være, lige så meget savner jeg ham,
jeg kneb sg'u en tåre i går aftes, men tøserne er allerede blevet mere
kontaktsøgende.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kate

Dato : 14-06-02 21:44

Jacob Saaby Nielsen <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote in

> Nogle tips og tricks der kan hjælpe ham ?

Nu var jeg overforsigtig da jeg fik Lante hjem og lukkede ham ude i
køkkenet. Han var vældigt ked af det den første weekend og ville samme
aften (en lørdag) slet ikke tale med mig, han lå bare på en stol. Om
søndagen samme billede, så tænkte jeg nul det får han ikke lov til
så jeg tog en bog og en pude og så satte jeg mig på køkkengulvet og
læste. Værdigede ham ikke mange blikke, men talte ofte til ham.Efter 3
timer, hvor min bagdel sov, kom han hen for at blive nusset og siden
har vi været gode venner. Jeg har faktisk praktiseret det samme med
kaniner, bare siddet og lavet noget andet. Jeg tror det at de får lov
til selv at komme gør et eller andet, de føler sig ikke truede eller
pressede, sådan noget i den stil.

Held og lykke med Djamal. Når du begynder at fortælle historie om ha
skal du ikke blive forblyffet hvis du får bemærkningen "jamen, det er
jo en somali", den har jeg fået mange gange efter Lante flyttede ind
her

Kate

Fra : Ann K

Dato : 13-06-02 20:01

HA - Nina...
Hvad har du dog gjort ved det stakkels menneske????
Han _aner_ jo ikke, hvad han går ind til!!!
Sådan en stakkels nybagt katteejet... at du kunne nænne det! ;-D

Mine bedste ønsker for stakkels Jacob og Scottie
Djamal skal såmænd nok klare sig... Hvis han da bare slægter Namacoola
lidt på! *sss*

Mvh Ann - nybagt abyssinier-ejer *suk*

Ps; Til lykke Jacob - håber det vil gå godt... Aby'en er den korthårede
slægtning til somalien... Skøøøøøøn, sjov, dejlig katterace

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-06-02 20:23

Ja det lykkedes mig sg'u ikke at overtale Jacob til at tage Djamilla også,
selv om jeg prøvede, hihihi, ellers havde han nok scoret 5 damer

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-06-02 20:28

Jeg har også prøvet at overtale Jacob at komme til kattetræf, jeg lokkede
med op til 12 dejlige damer )

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-06-02 20:23

On 13/06/2002 21:27, in article
Sf6O8.34717$N46.1520212@news010.worldonline.dk, "Nina El Falaki"
<cats@feca.dk> wrote:

> Jeg har også prøvet at overtale Jacob at komme til kattetræf, jeg lokkede
> med op til 12 dejlige damer )

DET kunne han vel ikke modstå??
Vi glæder os til at møde Djamal og Scottie, Jacob
Mvh Camilla

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-06-02 20:40

In article <Sf6O8.34717$N46.1520212@news010.worldonline.dk>,
cats@feca.dk says...

> Jeg har også prøvet at overtale Jacob at komme til kattetræf, jeg lokkede
> med op til 12 dejlige damer )

Og ej at forglemme alt det mis man kan håndtere på en dag *grin* )))

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-06-02 20:43

On 13/06/2002 21:40, in article
MPG.1773138ac71020b898969d@news.cybercity.dk, "Jacob Saaby Nielsen"
<jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote:

> In article <Sf6O8.34717$N46.1520212@news010.worldonline.dk>,
> cats@feca.dk says...

> Og ej at forglemme alt det mis man kan håndtere på en dag *grin* )))

Haha - vi snakker nu om megte andet end katte også
Mvh Camilla

Fra : Ann K

Dato : 13-06-02 20:59

Jaaahhhh!!!
Kattetræf!!!! Vi mangler en mobil herre, der kan bruge en hammer søndag
d. 23/6
Der skal vi holde et lidt anderledes kattetræf... nemlig bygge løbegård
for mine mislinger...
Var det ikke noget Jacob?
Bare rolig... du vil ikke være den eneste Hane i kurven... min stakkels
husbond er tvangsindlagt og Camilla Scharff tager også sin mand med

Gentager igen at invitationen gælder ALLE, der kan og som læser med i
denne ng
Jeg bor i Rødovre - hvis man lige vil have et fingerpeg ;)

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 13-06-02 21:25

In article <aeativ$gr6$1@sunsite.dk>, tsars@os.dk says...
> [...]
> denne ng
> Jeg bor i Rødovre - hvis man lige vil have et fingerpeg ;)

Hehe, jeg takker for indbydelsen, men jeg venter til næste gang. Jeg har
været til fætter/kusine fest dagen før, så det eneste jeg lover mig ud
til den søndag, er DVD + junkfood + Panodil Zap ))

--
Jacob Saaby Nielsen