Blue Orb og Asus V6800 Deluxe
Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 17-12-00 15:08

Jeg har i en diskussionsgruppe læst at der var en fyr der ikke kunne få
en Blue Orb til at sidde på sit Asus v6800 grafikkort, da der angiveligt
skulle sidde en kondensator i vejen. Da jeg har overvejet at anskaffe
mig en Blue Orb til mit V6800 deluxe, ville jeg høre om der er nogen her
der har erfaringer med denne kombination?
Er det rigtigt at der ikke er plads, og bør jeg derfor undlade at købe
denne køler til mit grafikkort, eller kan man tilpasse køleren med en
fil el. lign.?

--
Jimmy Nielsen

Fra : David Christiansen

Dato : 17-12-00 17:49

Jeg har et Asus V6800 Deluxe + en blue orb. de passer fint, BEMÆRK dog at
hullerne i orb'en ikke passer til kortet, så du skal finde en anden måde at
sætte den fast, enten med thermisk tape eller som jeg har gjort, komme
kølepasta på midten af orben og en tynd ring af sekundt lim udenom, og holde
den fast på den måde

Mvh
David Christiansen

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 17-12-00 18:08

On Sun, 17 Dec 2000 17:49:18 +0100, "David Christiansen"
<david@infile.dk> wrote:

> [...]
>kølepasta på midten af orben og en tynd ring af sekundt lim udenom, og holde

Hvis man køber hos Studiedata følger der en temmeligt god
dobbelklæbende dims med...

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den.

Fra : Ulrich

Dato : 17-12-00 20:15

"Thomas A. Frederiksen" <thomasaf@nomail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man køber hos Studiedata følger der en temmeligt god
> dobbelklæbende dims med...
>
> MVH
>
> Thomas A. Frederiksen

Jeg har lige lavet det på et 6600 DeLuxe

Af med den gamle blæser, der sidder så en tværpind over køleren,
af med den, køleren sidder kun med pasta.
Rengør chippen f.eks køkkenrulle(!)
Skru blæseren af Orb'en, sav/slib de to monteringsflanger af, fjern de tre
små køleribber på samme sted. Skal det være lækkert så planslib undersiden
af Orb'en, blæseren er jo af alligevel.
Den gamle tværpind kan nu holde Orb'ens
køle-element, hvis man lige fjerner de to "flapper". På med Orb-blæseren,
you are now ready to rock'n'roll.

Mvh Ulrich