pris/kvalitet
Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-02-01 00:50

Hejsa

Nu har der snart været en hel del debat om gratis ting i disse
grupper. Der er endda en lille gruppe "gnavne gamle mænd", der har
oprettet eget domæne til kamp mod dem, der vil have det gratis!

Men hvad gør man så, når man nu betaler i dyre domme til Teledanmark
for internetadgang og forventer, at det man betaler for så skulle
være meget, meget bedre end alle de gratis ting man finder på
nettet? Og desværre i skuffelse gang på gang må konstatere at
Teledanmark og deres newsserver adskiller sig meget markant fra en
gratis tysk server hvad angår hurtighed og stabilitet! Og jeg taler
om de danske grupper, ikke en eller anden underlødig binær gruppe,
nej kun de danske grupper hvor jeg da forventer (vil snart hellere
sige håber på), at Teledanmark da ville kunne levere en god og
stabil service, men ak nej sådan skal det ikke være. Teledanmark er
hvad jeg har oplevet siden nytår ikke en pind bedre, end hvad der
findes gratis andre steder, desværre.... :-/

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Som desværre har måttet sende sit indlæg via en tysk server, for
selv at kunne se det :-/

Fra : Gert Philipsen

Dato : 11-02-01 09:54

"Martin Kiefer" <mail@kiefer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sige håber på), at Teledanmark da ville kunne levere en god og
> stabil service, men ak nej sådan skal det ikke være.

De danske grupper har jeg i flere år hentet via sunsite.auc.dk, som er
gratis og så godt som altid fungere upåklageligt.

Jeg har også gennem tiden brugt fire forskellige udbydere. Når der har været
problemer, har det oftest været i min ende af forbindelsen. Jeg synes
egentlig heller ikke at det mere er dyrt at være koblet på nettet. Det er da
en af meget få ting, der gennem årene er blevet stadig billigere.

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-02-01 15:52

"Gert Philipsen" <gert@begavet.dk> skrev i en meddelelse

> De danske grupper har jeg i flere år hentet via sunsite.auc.dk,
som er
> gratis og så godt som altid fungere upåklageligt.

Og som åbenbart også er bedre end Teledanmarks server? ...
underbygger vel kun endnu en gang hvad det var jeg skrev i mit
indlæg.

> egentlig heller ikke at det mere er dyrt at være koblet på nettet.
Det er da
> en af meget få ting, der gennem årene er blevet stadig billigere.

Ja det er det da, men der er stadig nogle der er dyrer eend andre og
jeg betragter nu ikke TDK som værende en af "gratisudbyderne".

Martin Kiefer
www.kiefer.dk