Hvilket er det bedste ikke nVIDIA grafikko~
Fra : Martin Olsen

Dato : 13-06-02 07:26

?

Mvh
Martin

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 13-06-02 08:04

Martin Olsen skrev: (messageID: <news:3d083adc$0$44246
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> ?

Det kommer vel an på hvad du skal bruge det til. Et bud kunne være ATi
Radeon 8500 eller et Matrox.

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Martin Olsen

Dato : 13-06-02 08:10

hvilket ati Radeon 8500?

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 15-06-02 04:11

"Martin Olsen" <mar-mal@olsen.mail.dk> wrote in message
> hvilket ati Radeon 8500?

Martin,

Det vigtigste i Kaspers kommentar var spørgsmålet til dig om hvad kortet
skal bruges til. Så længe du ikke siger det, er ATI Radeon 8500 bare navnet
på et tilfældigt kort der kan være godt til det du skal bruge, eller det kan
være møjhamrende elendigt til det.

/Lars

Fra : Peter

Dato : 27-06-02 21:12

> [...]
> Martin Olsen skrev: (messageID: <news:3d083adc$0$44246

> Det kommer vel an på hvad du skal bruge det til. Et bud kunne være ATi

Et andet bud kunne være (rettere: ER) at nævnte kort er lodret ubrugelige
til 3D CAD, f.eks......
Spørgeren må med andre ord specificere, hvad kortet skal bruges til...

--
Peter
For e-mail: fjern 'berry'

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-06-02 09:11

"Martin Olsen" skrev...
> ?

Nåeh, er du træt af Nvidia?
Du skal da bare skifte driver, hver gang der kommer en
ny ( 1 - 2 gange om dagen)
Finde dig i interferens striber, dårligt 2D billede i høje
opløsninger, benchmark-optimerede resultater og
diverse andre små finurligheder, som (hvis det havde
været MS) forlængst ville være skreget ud i pressen.

Hvordan med Kyro II? Var det en døgnflue?

Peter Schrøder
(som kører med sit sidste Nvidia-kort)
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-06-02 09:33

Peter Schrøder wrote:

> Finde dig i interferens striber, dårligt 2D billede i høje
> opløsninger

Du kan altså ikke slå alle Nvidia basserede grafikkort over en kam, det
kommer an på den enkelte producent hvordan billedkvaliteten er og
forøvrigt er problemer med uskarphed ikke kun noget der berører 2D. Der
er producenter hvis billedkvalitet er på højde med eller endda slår de
evigt roste Matrox kort, tag bare Canopus og så laver Gainward også
noget fornuftigt.

> Hvordan med Kyro II? Var det en døgnflue?
> --

Måske, måske ikke. Jeg er super tilfreds med mit KyroII, spiller UT in
1920*1440 32 bit med 30-35 fps, og et sådanne kan erhverves meget
billigt idag. Billedkvaliteten er forøvrigt på højde med Matrox,
ihverfald i 1600*1200 og 1920*1440, spørgsmålet er bare hvornår/om der
kommer et Kyro3.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-06-02 10:18

<iddqd@worldonline.dk> skrev
> [...]
> er producenter hvis billedkvalitet er på højde med eller endda slår de
> evigt roste Matrox kort, tag bare Canopus og så laver Gainward også

Selvfølgelig er der forskel (der MÅ være forskel) Jeg
har bare testet 3 forskellige kort jeg havde råd til...:(

> [...]
> billigt idag. Billedkvaliteten er forøvrigt på højde med Matrox,
> ihverfald i 1600*1200 og 1920*1440, spørgsmålet er bare hvornår/om der

Nåda. Kan du nøjes med 30-35 fps? Jeg har ellers læst
at man kun er rigtig lykkelig, hvis man kan spille Quake 3
med 200-300 fps (i 800x600 og uden lyd, forstås (det
skulle jo nødig ha' dårlig indflydelse på scoren))
Borte med Blæsten kører jo i 24 fps, men det er
selvfølgelig også¨noget gammelt l*rt...:)
Undskyld sarkasmen, det er ikke dig, men bare
almindelig lede over det endeløse fps-ræs, som
alligevel ikke leder til noget.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Lars Klausen

Dato : 13-06-02 11:46

Du kan jo også prøve et kort fra f.eks. 3Dlabs eller Acceleclipse, de laver
professionelle grafikkort baseret på glint 3 og glint 4 GPUén.
Jeg har prøvet flere modeller fra begge fabrikanter, med fremragende
resultat.
Mvh.
Lars Klausen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-06-02 11:53

Peter Schrøder wrote:

> Selvfølgelig er der forskel (der MÅ være forskel) Jeg
> har bare testet 3 forskellige kort jeg havde råd til...:(

Klart.

> Nåda. Kan du nøjes med 30-35 fps?

Det kommer an på hvad og hvordan jeg spiller. Den høje opløsning bruger jeg
kun i den spiltype som hedder InstaGib og så på store maps, den høje
opløsning gør det muligt at ramme fjenderne på lang afstand samt at skelne
ven fra fjende. I InstaGib ikke er noget med kikkersigter medmindre man
snyder, så det sker faktisk jeg bliver beskyldt for at snyde når jeg rammer
folk på lang afstand

> Jeg har ellers læst
> at man kun er rigtig lykkelig, hvis man kan spille Quake 3
> med 200-300 fps (i 800x600 og uden lyd, forstås (det
> skulle jo nødig ha' dårlig indflydelse på scoren))

Det væsentligste mht. fps er at frameraten ikke bliver lavere end de 30-35
fps nogensinde og det er derfor 100+ fps er at foretrække gennerelt for så er
man ret sikker på at frameraten aldrig bliver så lavt at det hakker, husk på
at der jo er tale om gennemsnitstal målt over fx. et minut så afhængig af
spil, opsætning og hardware kan der være store udsving. Når jeg spiller en
mere normal spiltype, så sætter jeg opløsningen ned så jeg har ca. 100 fps i
gennemsnit og ikke på noget tidspunkt under 50 fps.

Når folk tester uden lyd så er det fordi de ønsker at sammenligne forskellige
grafikkorts/systemers ydelse, det nytter jo ikke man vælger mellem grafikkort
hvis valg af lydkort og lydindstilling gør en forskel på 10-20%

> Borte med Blæsten kører jo i 24 fps, men det er
> selvfølgelig også¨noget gammelt l*rt...:)
> Undskyld sarkasmen, det er ikke dig, men bare
> almindelig lede over det endeløse fps-ræs, som
> alligevel ikke leder til noget.

Du tager helt fejl i at det ikke leder til noget. Vi er mange som opfatter
det at spille som værende en seriøs sportsgren og jeg lover dig det gør en
forskel hvilken framerate man har, der er en kæmpe forskel på blot at være
tilskuer til en film og så spille et 3D spil.

Personligt vil jeg gerne havde det hele til at gå op i en højere enhed, men
skal jeg vælge imellem høj framerate og fx. super detaljerede textures i et
spil jeg har brugt hundredevis af timer på og hvor jeg har set det hele før
så er frameraten altså den vigtigste.

mvh

Bruno

Fra : LA2

Dato : 13-06-02 14:01

Enig. Mit nye MSI Geforce4 er lysår foran mit gamle GeForce fra asus i 2D
kvalitet, (og 3D).
LA2

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 15-06-02 01:27

Martin Olsen wrote:
> ?
>
> Mvh
> Martin

Nu ved jeg ikke hvor mange penge du har tænkt dig at spendere.. og om
du kan vente lidt.. der er jo 4-5 nye middel til high end kort på vej..

Ati's Radeon10000, Nvidia's.. NV30 (GeForce5?) Matrox G1000.. 3DLabs
P10.. SiS Xabre300.. og et eller andet fra Via.. og et eller andet
fra Intel.. og et eller andet fra alle mulig andre....

de lander sådan cirka fra juli-august til slutningen af året.. de
fleste af dem DX9 fremtids sikret..

Fra : Martin Olsen

Dato : 16-06-02 00:16

Nå kom til at købe nVidia alligevel GF4TI4200

men køber nok det nye ati når det kommer

Mvh
Martin