Forsikring på campingtur, hvad dækker den?
Fra : Kenneth T

Dato : 12-06-02 22:10

Hejsa!

Jeg skal på sommerferie med motorcykel i telt, på campingferie i sydeuropa
forståes.

Jeg har en normal indboforsikring uden nogle tilvalgsmoduler, eller
rejseforsikring.
*Hvor skal jeg opbevare mit digital fotokamera, pung, pas mm, for at det er
dækket ved tyveri, eller hvad der ellers kunne tænkes at ske af grimme ting,
hvis jeg skulle være uheldig?
*Er mit tøj/mine ting dækket, når de ligger i mit telt?
*Er mit tøj/mine ting dækket, når de er bundet fast på motorcyklen(som
oppakning i tasker), det må være det samme for en topbox på en bil
*Er mit tøj/mine ting dækket, hvis jeg ved et uheld glemmer noget, som så
bliver væk inden jeg kommer tilbage?

...er der nogle som er villige til at dele ud af deres erfaringer?

Til slut vil jeg nævne at jeg aldrig har fået stjålet nogen form for indbo,
men på et tidspunkt er der vel een som hugger et eller andet fra mig, & så
er det jo rart at vide hvor man står.
Jeg har naturligvis e-mailet mit forsikringsselskab, men det er ikke sikkert
de når at svare inden jeg tager af sted.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : S. B. [8000]

Dato : 16-06-02 19:54

**** Hvis du har det på dig, er det dækket

**** Almindelig indbo er dækket, dvs tøj pung og pas

**** dækket både ved færdselsuheld og tyveri

**** Nej så er det ikke dækket

> [...]
> Jeg har naturligvis e-mailet mit forsikringsselskab, men det er ikke
sikkert
> de når at svare inden jeg tager af sted.

**** men det hele kommer lidt an på hvilke forsikringsbetingelser du har.
Så kig du i dem

Søren