Dårlig erfaring med MP3hardware.dk
Fra : Jørgen S. Nielsen

Dato : 12-06-02 21:16

Undskyld jeg poster her, for jeg ved at emnet er på kanten af hvad der er
relevant i denne NG.

Kan jeg lokke nogen i denne NG til at læse mit indlæg, og give et godt råd
om rette sted for posting.

Baggrunden er som følger: Jeg købte en MP3 player hos firmaet MP3hardware.dk
i marts, kunne ikke få liv i dyret, og sendte efter aftale playeren retur.
Efter lang ventetid (ca 5 uger) rykkede jeg, og fik en sang om at de havde
vanskeligt ved at løfte en reklamationssag mod deres egen leverandør, men at
de ledte efter en løsning, og at jeg ville høre nærmere. Jeg erklærede mig
utilfeds, og krævede handelen ophævet efter købelovens regler, og mine penge
returneret. Efter endnu en rum tids venten ny rykker, men de lader som om de
har glemt mig, læser øjensynligt ikke indholdet af mit reklamationsbrev, og
lader i øvrigt være med at svare mig, endsige returnere mig mine kr.1.800,-
Indtil videre er min bitre lære, at det er ikke nok at være flink, og
tålmodig (ja faktisk også overbærende), og at have købeloven på sin side -
det er faktisk svært at få fat i sine penge fra en hårdnakket
betalingsnægter.

Mit formål: Jeg leder efter en relevant NG hvor jeg kan poste dette indlæg
igen, men med det formål dels at undersøge om der er andre som er blevet
behandlet på samme måde af MP3hardware.dk (de sælger andet end MP3
spillere), og dels at advare mod risiko for uanstændig behandlig ved
eventuel reklamation.

Jeg tager selvfølgelig også fat i forbrugerklagenævnet.

Tak for tålmodigheden.
Jørgen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-06-02 21:34

Jørgen S. Nielsen wrote:
> Undskyld jeg poster her, for jeg ved at emnet er på kanten af
> hvad der er relevant i denne NG.
>
> Kan jeg lokke nogen i denne NG til at læse mit indlæg, og give et
> godt råd om rette sted for posting.

Enten i news:dk.forbruger eller news:dk.videnskab.jura
Hvis du ønsker lidt overblik over de danske grupper, så kast et blik på
http://usenet.dk/grupper.pl

Send dem et anbefalet brev, hvori du forklarer sagens forløb. Skriv venligt
men bestemt at du vil have pengene tilbage, da produktet ikke lever op til
dine forventninger (?) Henvis evt. til et par §'er. Gem selv en kopi af
brevet.

Held og lykke med din uheldige sag.

--
Lars

Fra : goofy

Dato : 12-06-02 21:37

Hej Jørgen
Det er trist det du har været udsat for, men prøv at skriv i
dk.videnskab.jura og spørg hvad du skal gøre. Jeg har brugt den en del og
fået særdeles relevante svar, ofte fra advokater og med de rette
henvisninger til div. love og paragraffer - prøv

Steen

Fra : [DK]TaReC

Dato : 12-06-02 22:12

Er også selv blevet "taget i røven" af Mp3hardware.dk, dog hed det achemist
data dengang.

kort fortalt, havde jeg købt et bundkort som var DOA, ringe til dem; intet
problem skulle bare sende det retur.

Måtte rykke dem for et nyt eller penge retur i over 6 uger, selv om de
ifølge deres lagerstatus havde det hjemme.

Endte med at tale med STORE bogstaver, inden de tog sig sammen og ombyttede
det.

vh Rune

Fra : Leony

Dato : 13-06-02 07:27

"Jørgen S. Nielsen" <jsn@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> igen, men med det formål dels at undersøge om der er andre som er blevet
> behandlet på samme måde af MP3hardware.dk (de sælger andet end MP3

Der var faktisk en dame der klagede lidt før jul i denne ng (tror jeg). Det
var et tastatur hun havde købt til sin søn, mener det var mp3hardware også.
Du kan evt finde beskeden vha Google Groups.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jørgen S. Nielsen

Dato : 14-06-02 18:33

Tak for hjælpen. Jeg postede i dk.videnskab.jura, og fik flere gode råd.

-og ja Leony, der var en dame som klagede d. 24-2-02

Jeg har skrevet mig bag øret at der findes rigtig mange flinke mennesker,
der som jer er klar med gode råd - tak skal i have for det.

Hilsen
Jørgen