Fejl på emailadresser?
Fra : Magnus

Dato : 10-02-01 22:07

Jeg har et stort problem med email adresser.
På min hjemmeside kan man tilmelde sin email adresse hvor jeg så sender en
email til alle på listen når der er nyt på siden.

Men hver gang jeg sender en email med alle adresserne i BCC feltet så
modtager jeg nogle email tilbager der siger noget som

"----- The following addresses had permanent fatal errors -----"

eller

"This Message was undeliverable due to the following reason:

Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected"

i begge tilfælde er der så nævnt en email adresse.

Hvis jeg så kigger de adresser igennem som jeg har sendt til for at slette
de emailadresser som der er fejl på opdager jeg at de emailadresser der er
fejl på ikke findes på listen så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at
finde frem til hvilken af de over 100 emailadresser som det er der medfører
disse fejl.

Jeg har via asp på alle mulige måder forsøgt at undersøge de tilmeldte
emailadresser for fejl når de tilmeldes listen men det har ikke ændret
antallet af fejl.

Hvordan kan jeg komme videre i detektiv arbejdet med at finde de
fejlbehæftede email adresser?

/Magnus
arnason@email.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-02-01 00:00

[Kun sendt til dk.edb.internet.software.mail+news]

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev:

>Men hver gang jeg sender en email med alle adresserne i BCC
>feltet så modtager jeg nogle email tilbager der siger noget som
>
>"----- The following addresses had permanent fatal errors -----"

[...]

> de emailadresser der er fejl på ikke findes på listen [...]

En del mailadresser er alias til noget andet - dvs. at ved
modtagelsen af f.eks. erik@enadresse.dk sendes brevet automatisk
videre til hans@andetnavn.enadresse.dk. Normalt vil man kunne
gennemskue sammenhængen fra et alias til dens tilsvarende adresse
vha. servernavnet.

Hvis du sender dine mails vha. asp kan du sende direkte til folk i
stedet for at bruge BCC-feltet. Når du så får fejlmeddelelser
tilbage kan du se på den sendte mail (som tit vedhæftes en
fejlmeddelelse) hvilken adresse du har sendt til. Du slipper
samtidig for at dine nyhedsbreve havner i en masse folks
automatiske spamsortering (ting sendt til mig BCC er som oftest
spam.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Morten B

Dato : 12-02-01 15:07

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in message
> [...]
> fejl på ikke findes på listen så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at
> finde frem til hvilken af de over 100 emailadresser som det er der

Det lyder lidt som om der er en af adresserne på din liste som forwarder til
en anden adresee som der så er fejl på. Har du prøvet at se om du kan tyde
headeren og se hvad der står der?

Ellers må du prøve at sende en mail enkeltvis til hver af de 100 adresser.

/Morten

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-02-01 18:55

"Morten B" <mortenb@trashcan.dk> wrote:

>Det lyder lidt som om der er en af adresserne på din liste som forwarder til
>en anden adresee som der så er fejl på.

Det skulle efter sigende være et helvede for administratorer af
mailinglister - især hvis fejlmeddelelserne også ender på listen. Hvis
man er ligeglad med, om mailen når frem, kan man indsætte en ekstra
header i sin mail: "Precedence: bulk". Så skulle man slippe for en del
af fejlmeddelelserne.

Men det her har meget lidt med udbydere at gøre, så jeg futter lige.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."