JDBC til Microsoft SQLserver
Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 12-06-02 17:23

Hejsa

Hvilke JDBC drivers findes der til Microsoft SQL server?
Lige nu bruger jeg INETs sprinta 2000 - men de har nogle umulige
licensbetingelser der gør at jeg ikke kan videre sælge deres driver. Man
skal give dem 2.000$ for at få lov til at sælge deres driver!?!

T2K

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-06-02 21:38

"Tobias K. Tobiasen" wrote:

> Hvilke JDBC drivers findes der til Microsoft SQL server?

http://industry.java.sun.com/products/jdbc/drivers

MS' egen driver står som værende en beta-version, men på
http://www.microsoft.com/sql/downloads/2000/jdbc.asp ser det ud til at være
en endelig version.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jan Jonasen

Dato : 12-06-02 21:48

In article <ae7sgj$gt4$1@news.net.uni-c.dk>, tobiasen@iname.com says...
> [...]
> licensbetingelser der gør at jeg ikke kan videre sælge deres driver. Man
> skal give dem 2.000$ for at få lov til at sælge deres driver!?!

Hos os bruger vi inet's Opta2000 driver, som en del af deres Gate
pakkeløsning. Den rammer dog p.t. en pris på $3200 (Opta only), men så har
du også 50 at sælge videre af, hvilket jeg egentligt finder en særdeles
rimlig pris.
Alternativt har MS _selv_ for meget nyligt frigivet en den findes på
<http://www.microsoft.com/sql/default.asp> under Top Downloads sektionen.
Jeg har aldrig prøvet sidstnævnte.

--
Mvh/re Jan Jonasen