[mobilnr]@gsm1800.telia.dk (emails til mob~
Fra : Andrew

Dato : 12-06-02 16:56

Hej

Jeg opdagede at jeg kunne sende emails fra min mobil. Dette gjorde jeg ved
at intaste emailadressen i starten af sms'en og derefter skrive emailen.
Derefter sendes den til et nummer afhængigt af hvilken operatør man bruger,
med Telia er det 1010.

Jeg prøvede for sjov at sende en til mig selv og da den kom frem så viste
det sig at den kom fra en email adresse der hed [mit
nummer]@gsm1800.telia.dk

Betyder det at jeg kan opsætte min mailkonto sådan at den videresender en
kopi af de mails jeg modtager til denne adresse (altså til min telefon),
sådan at jeg får en SMS hver gang jeg har modtaget en email?

Jeg ringede til Telia og de sagde jo selvfølgelig at dette ikke kunne lade
sig gøre, men kand et ikke det?

Da jeg var kunde hos Tele Danmark havde de en UNIK emailadresse
([nummer]@mobil.tele.dk (tror jeg nok)) og derved fik jeg en sms hver gang
der var mail, det var SKIDE fedt, er det ikke det samme her?

Det jeg er bange for er at jeg bliver CHARGED for hver eneste sms jeg
modtager. Sådan at jeg når jeg får regningen får et chok fordi jeg skulle
betale 3 kroner per sms jeg har modtaget.

mvh Anders

Fra : Fischer

Dato : 12-06-02 17:26

> [...]
telefon),
> sådan at jeg får en SMS hver gang jeg har modtaget en email?

Ja, da. Det er en gammel opdagelse.
Desværre er mange af selskaberne begyndt at lukke for denne service.

> Det jeg er bange for er at jeg bliver CHARGED for hver eneste sms jeg
> modtager. Sådan at jeg når jeg får regningen får et chok fordi jeg skulle
> betale 3 kroner per sms jeg har modtaget.

Det gør du ikke.
Man får aldrig regninger for at modtage SMS (i al fald så længe du ikke er i
udlandet).
Så tag det bare helt roligt.

*Fischer

Fra : Andrew

Dato : 12-06-02 17:33

> Man får aldrig regninger for at modtage SMS (i al fald så længe du ikke er
> udlandet).
> Så tag det bare helt roligt.

Hvad så med de der VM sms'er nogen er dumme nok til at tilmelde sig. Dér
står der da at man kan melde sig til at få resultater fra ALLE vmkampe 3
kroner + alm sms takst/besked du modtager.

Derfor var jeg lidt luren

Ved du om Telia lukker denne service?

Mvh Anders

Fra : Fischer

Dato : 12-06-02 17:39

> Hvad så med de der VM sms'er nogen er dumme nok til at tilmelde sig. Dér
> står der da at man kan melde sig til at få resultater fra ALLE vmkampe 3
> kroner + alm sms takst/besked du modtager.

Ja, OK. Hvis man tilmelder sig den slags landevejsrøveri, så selvfølgelig

> Ved du om Telia lukker denne service?

Jeg har ikke hørt om det, så det er ikke sikkert ...

TDC har lukket. Sonofon har sagt, at de sikkert følger efter.

*Fischer

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-06-02 18:48

Hej,

> TDC har lukket. Sonofon har sagt, at de sikkert følger efter.

Orange har også lukket.

Man kan jo håbe på, at Telia ser det som en god konkurrenceparameter,
og derfor beholder servicen. Det kan næppe være meget dyrere end at
sponsorere folks køb af Nokia 3310 til 99,- og det har nok en mere
blivende effekt.

Hilsen
Per

--