Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GF4 Ti 4200 - hvilket mærke?
Fra : Fax_Modem

Dato : 12-06-02 17:15

Ja, her er endnu et par stakler som ikke kan beslutte sig.

Min lillebror og jeg har besluttet at der skal nyt grafikkort i vores
maskiner (hans en Pentium II 450 Mhz og min en Athlon T-bird 1Ghz) Planen
var et Ti4400 fra Asus (pure-udgaven, den uden TV-out) men prisen er
desværre lidt speget for os. Derfor er vi gået ned til Ti4200. Her er
spørgsmålet så: hvilket mærke?

Valget står mellem Palit Microsystems Daytona og Point of View, begge med
128 Mb Ram men hvad skal vi vælge eller skal vi vente og i stedet vælge
Ti4200-modellen fra Asus som altid har været mit favorit-mærke?

Jeg ved ikke om det måske er overkill at putte et så kraftigt kort i en
lille maskine som min lillebrors men han opgradere snarest til noget
hurtigere. Problemet er at hans eget grafikkort er ved at stå af og han vil
hellere have et kraftigt kort nu end vente til den egentlige opgradereing
der stadig ligger et par måneder ud i fremtiden

mvh.
Jesper

Fra : Jimme

Dato : 12-06-02 19:10

> [...]
> 128 Mb Ram men hvad skal vi vælge eller skal vi vente og i stedet vælge
> Ti4200-modellen fra Asus som altid har været mit favorit-mærke?

jeg gå ud fra at du har set på edbpriser at forskellen kun er ca. 60 kr.
1649 for Daytona og 1710 for point of view
med porto dog 70.

Jeg har en skør idé om at point of view er bedre. Jeg har aldrig haft et
point og view-kort.
Men jeg har et Daytona GeForce2 Pro, som har skuffet mig lidt.

Fra : Fax_Modem

Dato : 12-06-02 19:34

hejsa

nej, skidt med prisen - det var mere kvaliteten vi gik efter. Jeg har hørt
folk der ligesom dig er skuffede over Daytona mens andre er meget glade for
deres, så jeg er forvirret :)

/J

Jimme <jimme@tdcadsl.dk> skrev i

Fra : Rasmus S

Dato : 12-06-02 19:35

"Fax_Modem" <jtm.andersen@get2net.dk> wrote.

> [...]
> folk der ligesom dig er skuffede over Daytona mens andre er meget glade

Jeg er meget glad for mit Innovision3D Ti4200 som også er i den billige ende
skalaen.
Det lader endda til at kunne overclockes en del ... kører 305/580 ligenu
uden ekstra køling.
Kan købes hos www.shg.dk

Mvh

Rasmus

Fra : Aj

Dato : 13-06-02 12:55

Jeg har et ASUS GeForce4 Ti4200 (128MB) det køger sku godt 2095,-

www.bygpc.dk

Fra : --=BGN=--

Dato : 13-06-02 19:48

Jeg kører med Daytona Ti4200 m. 128 MB RAM og det kører kanon godt.

Bo

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 13-06-02 23:46

Hvordan er 2D kvaliteten. Det er jo trods alt det, som vi ser en del på. Er
den ordentlig skarp?
VH
Jakob

Fra : Jonas Jensen

Dato : 14-06-02 12:13

> [...]
> hellere have et kraftigt kort nu end vente til den egentlige opgradereing
> der stadig ligger et par måneder ud i fremtiden

Jeg ville foretrække et MSI StarForce med Tv-Out + DVI med 128 mb-ram til
den nætte sum af 2039 på edbpriser.dk

MSI, Microstar, har altid været kendt for kvalitet, har selv et MSI,
motherboard som er en lækker lile sag!

Mvh. Jonas Jensen