Billigt til Grækenland?
Fra : Frk.V.

Dato : 12-06-02 12:05

Hej alle,
Jeg sidder og researcher på nettet, da jeg og min kæreste meget gerne vil
afsted til Grækenland midt i august (ca.). Problemet er bare, at jeg synes
faktisk det er lidt dyrt at betale 3000,- , når man - hvis man rejser "her
og nu" - kan få rejserne til langt under 2000,-! Jeg skal lige høre,
hvorfor det er sådan? Det er jo lidt irriterende at sidde i fly med nogen,
der bare har ventet til ....ja, i juli eller hvornår det nu er bedst.... med
bestillingen, og så har betalt det halve af, hvad man betaler, hvis man
bestiller nu for den samme rejse.
Såeh....hvad er de erfarne Grækenlandsrejsendes råd til en
Græk.førstegangsrejsende???
Skal man vente og satse på, at der bliver restpladser i en bestemt uge,
eller skal man bide i det sure æble og betale for det det koster at bestille
nu???

Vi regner med at ville til Kreta eller Korfu. Der skal bare være strand
(sandstrand!) og "noget at se" foruden stranden!
Hvad vil I anbefale??? Vi vil nok egentlig helst bo på et hyggeligt,
idyllisk hotel tæt på centrum og ikke langt til stranden, men i diverse
rejsebureauers kataloger er det vist mest nye lejligheder???!

Håber på at få nogle brugbare svar!
På forhånd, tak!

M.v.h.
Frk.V.

Fra : Per Thomsen

Dato : 12-06-02 12:25

> [...]
med
> bestillingen, og så har betalt det halve af, hvad man betaler, hvis man

Hvis du bestiller i god tid får du bla. følgende fordele:
Du ved hvilket hotel, du kender standarden (og kan brokke dig, hvis det ikke
er den forventede).

> [...]
> idyllisk hotel tæt på centrum og ikke langt til stranden, men i diverse
> rejsebureauers kataloger er det vist mest nye lejligheder???!

Vi har selv prøvet en afbestilling til Samos en gang. Det var alle pengene
værd, de havde åbenbart ikke flere af deres normale hoteller, så vi blev
indlogeret på et privat hotel. Med udsigt over vandet og kanon service.
Jeg har hørt om andre der var knap så heldige, men aldrig noget der var
decideret dårligt.

God tur

Per

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 12-06-02 12:29

On Wed, 12 Jun 2002 13:05:19 +0200, "Frk.V." <missam74@hotmail.com>
wrote:

>Skal man vente og satse på, at der bliver restpladser i en bestemt uge,
>eller skal man bide i det sure æble og betale for det det koster at bestille
>nu???

Siden du ser ut til å ha spesielle krav til øy, bosted og beliggenhet,
ville jeg satse på å bestille på forhånd. Dersom man ikke bryr seg om
hvor man havner, bare det er Hellas, ser det iallfall her i Norge ut
til at man kan vente til noen dager før avreise. -om man har is i
magen.

--
Marianne Kristiansen

Fra : Lakken

Dato : 12-06-02 12:51

Frk.V. <missam74@hotmail.com> wrote in message
> Skal man vente og satse på, at der bliver restpladser i en bestemt uge,
> eller skal man bide i det sure æble og betale for det det koster at
bestille
> nu???

Hej

Mine erfaringer er, at der altid(de sidste 10 år) er restepladser i maj og
juni, den sidste uge i juni kan dog være problematisk og i juli er der tit
udsolgt. Restpladser er altid til de store charterdestinationer (Kreta,
Mallorca, Tyrkiet osv.) I starten af august komme der måske restpladser
igen, men de sidste år synes jeg det har været tyndt. Grækenland i august er
meget varmt og crowdet(mange italienerne holder deres ferie, i det billigere
Grækenland) Tag hellere derned i september/oktober. Det er mindre
varmt(25-30grader). Det er billigere og der er færer turister. Og så er der
rejseformen. Følgende program har været et uundværligt krydderi i
undertegnedes tilværelse, de sidste mange år:
En returbillet af 3-4 ugers varighed til enten Athen eller en af
ørene(Santorini, Kreta eller lign.) og så med rygsæk rundt til den ene lille
idylliske ø efter den anden. Overnatninger er aldrig noget problem, der er
masser, der udlejer værelser og de står på havnen, når du ankommer med
færgen. Et godt sted at starte på at ø-hoppe, er de kykladiske ø'er. Et
super sted at starte, er på, den berømte Ø-Hennings hjemmeside:
home7.inet.tele.dk/henn_p/gr_start.htm
God tur!

Mvh
Lakken