lidt om killingerne
Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 12-06-02 12:01

Hej
tak for hjælpen
har nu hold killingerne under opsyn
ledt efter missemor ., ingen har set hende, har også haft mine hunde med ude
at lede, men ingen ting at finde
killingerne har fået mad og drikke , når jeg kommer derover hvor de er
kommer de løbende ud fra deres gemmer
burde have lavet noget andet i dag, istedet har jeg sat og kigget på dem

og haft mit kamera med, jeg har snakket med dansk Dyrværn i Aalborg,
uha daa . jeg kunne komme med den hvis missemor ikke dukkede op, og så kunne
de jo aflive dem ((
det kan jeg ikke få over mit hjerte. alle 4 (2 drenge & 2 piger , 1
rødstribet & 1 sort af hver),killinger er sunde at se på ( hvad ved jeg)
kender kun til hunde
vender tilbage med mere nyt senere

Gitta
occ@mail.dk
www.tervueren.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-02 13:42

Hej Gitta

Det ville da også være synd at aflive dem Hvor gamle er killingerne?

Hilsen
Mac

Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 12-06-02 14:06

Killingerne er født d. 5 maj

Gitta

Fra : Grit Wessel

Dato : 12-06-02 14:31

> det kan jeg ikke få over mit hjerte. alle 4 (2 drenge & 2 piger , 1
> rødstribet & 1 sort af hver),killinger er sunde at se på ( hvad ved jeg)

Hej Gitta

Jeg har lige været inde og se billederne, hvor er de dog kære

Mener du, at der er 1 sort pige, 1 sort dreng, en 1 rød pige og 1 rød dreng,
eller er det mig, der læser ovenstående forkert? Hvis jeg har læst det
rigtigt, så har du altså kønsbestemt (min.) en af dem forkert, du kan ikke
have både en rød hun og en sort hun i samme kuld.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lars Dahl

Dato : 12-06-02 14:43

Hej Grit.

Jo, det kan man godt. Det er bare et spørgsmål om at lade være med at tænke
på "avlermanér" *S*. Ude i det pulveriserende liv kan der jo sagtens være
flere fædre til det samme kuld...

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Grit Wessel <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i

Fra : Grit Wessel

Dato : 12-06-02 15:44

> Jo, det kan man godt. Det er bare et spørgsmål om at lade være med at
tænke
> på "avlermanér" *S*. Ude i det pulveriserende liv kan der jo sagtens være
> flere fædre til det samme kuld...

Hej Lars

Ja, det ved jeg godt. Jeg kom bare først ud af "opdrættertankegangen" 2
sekunder efter, at jeg havde trykket på "send" - se mit andet indlæg

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Grit Wessel

Dato : 12-06-02 14:35

> [...]
rigtigt, så har du altså kønsbestemt (min.) en af dem forkert, du kan ikke
have både en rød hun og en sort hun i samme kuld.

Hmmm, jeg nåede lige at trykke på "send" inden det gik op for mig, hvilket
sludder jeg havde skrevet: Jo, du kan sagtens få en sort pige og en rød pige
i samme kuld - de må så bare have forskellige fædre. Jeg er vist lidt for
vandt til racekatte - der har vi kun et far til hvert kuld

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Sander

Dato : 12-06-02 21:48

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i samme kuld - de må så bare have forskellige fædre. Jeg er vist lidt for
> vandt til racekatte - der har vi kun et far til hvert kuld

Hej Grit !

Læser lidt med herinde og faldt over dit indlæg.
Forstår jeg ovenstående rigtigt: Kan der være flere fædre, til det samme
kuld killinger ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-06-02 22:15

"Sander" <Sander@tjekmig.dk> skrev...
> Læser lidt med herinde og faldt over dit indlæg.
> Forstår jeg ovenstående rigtigt: Kan der være flere fædre, til det samme
> kuld killinger ?

Hej... Sander...?

Ja, faktisk kunne alle killingerne have forskellige fædre - altså fx 5
killinger med hver sin far!

Det skyldes kattens unikke forplantning, som består i, at hunkatten først
får ægløsninger efter et antal parringer, og æggene kan så blive befrugtet
med sæd fra en, flere eller alle de hankatte, som har parret hende i løbet
af en løbetid.
Det er også grunden til, at huskattekuld ofte er så forskellige - og af
sammensætninger, der ville være genetisk umulige, hvis kun den ene af
fædrene skulle være far til hele kuldet.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Sander

Dato : 13-06-02 19:23

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammensætninger, der ville være genetisk umulige, hvis kun den ene af
> fædrene skulle være far til hele kuldet.

Hej Camilla !

Tak for svaret. Det var helt nyt for mig, men bedre sent end aldrig ik`
; )
Fint at du kunne se mit indlæg. Det kan jeg ikke selv.

Mvh. www.tjekmig.dk Cia