404 fejl på Tiscali
Fra : Niels Prins

Dato : 12-06-02 01:52

Så vidt jeg har forstået kan men ikke bruge en .htaccess fil på
Tiscalis server. Er der andre måder at etablerer en ducumentNotFound
error 404 side?

Niels

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-02 07:21

On Wed, 12 Jun 2002 02:51:51 +0200
Niels Prins <niels@nprins.dk> wrote:
> Så vidt jeg har forstået kan men ikke bruge en .htaccess fil på
> Tiscalis server. Er der andre måder at etablerer en ducumentNotFound
> error 404 side?

hvis du finder en så må du gerne sige til, for jeg har samme mangel på
mine domæner hos tiscali.

--
Kim Schulz - Freelance Development | Before you ask more questions,
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | think about whether you really

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-06-02 09:24

> Er der andre måder at etablerer en ducumentNotFound
> error 404 side?

header("HTTP/1.0 404 Not Found");

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-06-02 10:57

> header("HTTP/1.0 404 Not Found");

Ehm? Det "etablerer" jo ikke en 404 side.. men redirecter bare direkte
til standard 404 siden...

mvh
Johan

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-06-02 11:10

> Ehm? Det "etablerer" jo ikke en 404 side.. men redirecter bare
> direkte til standard 404 siden...

Aaahh... jeg misforstod spørgsmålet.

Fra : WebmDK

Dato : 12-06-02 11:15

Hvis du nu lader hver enkelt fil du linker til køre igennem et php script,
kan du jo sige:
if(!file_exist($fil)){
include("404.php");
}else{
include($fil);
}

/WebmDK
Søger du et bedre forum? Prøv med Eksperten.dk!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-02 13:08

WebmDK skrev:

>Hvis du nu lader hver enkelt fil du linker til køre igennem et php script,

Jamen, hvad med dem som andre forespørger om? Jeg havde forstået
at det var problemet, og uanset hvad så er jeg selv interesseret
i at lave sådan en fidus.

--
Bertel

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-06-02 13:35

> og uanset hvad så er jeg selv interesseret
> i at lave sådan en fidus.

Det kan SVJV ikke lade sig gøre. En given fil kan jo først blive sendt
til PHP når webserveren har fundet den.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-02 13:36

Jakob Møbjerg Nielsen skrev:

>Det kan SVJV ikke lade sig gøre. En given fil kan jo først blive sendt
>til PHP når webserveren har fundet den.

Ja, men hvad med forespørgslen på den?

--
Bertel

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-06-02 15:38

> Ja, men hvad med forespørgslen på den?

Jeg ved ikke om jeg misforstår dig?

Det er webserveren der modtager forespørgslen, og webserveren der sender
404-siden tilbage. PHP motoren bliver slet ikke aktiveret.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-06-02 18:09

Jakob Møbjerg Nielsen skrev:

>Det er webserveren der modtager forespørgslen, og webserveren der sender
>404-siden tilbage. PHP motoren bliver slet ikke aktiveret.

Så kan det nok ikke lade sig gøre at man selv laver den side der
skal vises ved en fejl?

--
Bertel

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-06-02 19:20

> Så kan det nok ikke lade sig gøre at man selv laver den side der
> skal vises ved en fejl?

Ikke i PHP, nej.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-06-02 19:45

On Wed, 12 Jun 2002 19:08:37 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Så kan det nok ikke lade sig gøre at man selv laver den side der
>skal vises ved en fejl?

Såfremt, man har mulighed for at styre en del af
serverkonfigurationen, fx vha. .htaccess-filer, hvis det er en
Apache-server, vil man godt. Dette har man blot ikke adgang til ved et
Tiscali-webhotel, så her kan det ikke lade sig gøre.

--
- Peter Brodersen

Fra : Niels Prins

Dato : 13-06-02 01:51

In article <SEMN8.33448$N46.1340741@news010.worldonline.dk>, Peter
Brodersen <usenet@ter.dk> wrote:

> On Wed, 12 Jun 2002 19:08:37 +0200, Bertel Lund Hansen
> <nospam@lundhansen.dk> wrote:
>
>Dette har man blot ikke adgang til ved et
> Tiscali-webhotel, så her kan det ikke lade sig gøre.

Hvad er begrundelsen fra Tiscali? Jeg har kigget rundt på deres
hjemmesider men jeg kan ikke finde noget om dette.

Niels

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-06-02 02:13

On Thu, 13 Jun 2002 02:51:23 +0200, Niels Prins <niels@nprins.dk>
wrote:

>Hvad er begrundelsen fra Tiscali? Jeg har kigget rundt på deres
>hjemmesider men jeg kan ikke finde noget om dette.

En del webhoteller giver ikke adgang til brug af .htaccess-filer, da
det potentielt set kan være et sikkerhedshul, eller måske på anden vis
give kunden adgang til flere programmer, ressourcer, etc. Nogle
options i .htaccess kræver sti-navne som option, hvilket kunne
risikere at betyde, at man fx kunne hente filer fra andre webhoteller,
hvor man fx ved PHP foretrækker at lade PHP's SafeMode tage højde for
dette.

Man kan dog ændre på hvad, AllowOverride tillader:
http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#allowoverride

ErrorDocument hører dog under FileInfo, hvor AddType fx også hører
hjemme. Ved en pæn opsætning burde det ikke være noget problem, da det
fx burde være styret i virtual hostblock'en om hvorvidt brugeren fx
havde adgang til at køre php eller andre sprog - og altså ikke bare
kunne oprette det selv.

Umiddelbart vil jeg ikke tro, at det ville være det større problem at
enable AuthConfig, FileInfo, Indexes og Limit. AuthConfig kan dog give
mulighed for fx at lade Apache bruge andres password-lister, men det
burde ikke være noget, man ville kunne få noget specielt ud af.

Options, derimod, kan være en varm kartoffel at tillade brug af, idet
det let ville kunne give adgang til brug af CGI-scripts, SSI og
symlinks (til andres filer). Desværre lader det ikke til at man kan
tillade "en smule af Options". Jeg er fx varm fortaler for MultiViews,
men kan udmærket forstå hvis udbyderen ikke gider at tillade at man
selv kan stille på sine Options (hvilket er nødvendigt for at aktivere
MultiViews).

--
- Peter Brodersen