AGP tweak
Fra : Snip

Dato : 12-06-02 01:08

Et test program (Sisoft) skrev sådan:

" Current AGP data rate not optimal, i.e. less than chipset's maximum AGP
data rate. E.g. current AGP data rate is 1x while the chipset and the AGP
card both support 2x. You should get better performance with a higher data
rate but this depends on the application."

Hvordan gør jeg det?

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Madsen

Dato : 12-06-02 01:12

Snip skrev:

> [...]
> chipset and the AGP card both support 2x. You should get better
> performance with a higher data rate but this depends on the

Det stilles normalt inde i BIOS.

Madsen.

Fra : Snip

Dato : 12-06-02 02:12

> Det stilles normalt inde i BIOS.

Med et Microstar MS 6330 (Avard Software) hvad mod det så hedder i Bios?

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Madsen

Dato : 12-06-02 02:18

Snip skrev:

> Med et Microstar MS 6330 (Avard Software) hvad mod det så hedder i
> Bios?

Hmm, hos mig skal jeg ind under et punkt der hedder 'Chip
Configuration' og derinde er der noget der hedder 'AGP Capability'.
Her kan jeg så vælge imellem 1x, 2x og 4x så vidt jeg husker.

<http://www4.tomshardware.com/howto/01q3/010725/images/speicher8.gif>

Madsen.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 12-06-02 11:13

"Snip" <snip@post8.tele.dkNOT> skrev i en meddelelse
> Et test program (Sisoft) skrev sådan:

> Hvordan gør jeg det?
> --
> Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Hej Snip

Ind i din BIOS.

Find menupunktet "Advanced chipset features".

Ned og find "AGP 4x MODE", og "Enable" det.

Så skulle den være i vinkel....

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Snip

Dato : 12-06-02 22:16

Øv, den var sat til 4x. Hvorfor mon Sisoft så ikke kunne registrere det? Er
der et andet sted jeg kan tweake min AGP?

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 13-06-02 07:44

"Snip" <snip@post8.tele.dkNOSPAME> skrev i en meddelelse
> Øv, den var sat til 4x. Hvorfor mon Sisoft så ikke kunne registrere det?
Er
> der et andet sted jeg kan tweake min AGP?

Hvad er det for et grafikkort?

Fra : Snip

Dato : 13-06-02 08:01

> Hvad er det for et grafikkort?

Det er et NVIDIA RivaTNT2 model 64.

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 13-06-02 08:29

> Det er et NVIDIA RivaTNT2 model 64.

Du har husket at installere Via 4in1 ? Hvad med de nyeste drivere?

Fra : Snip

Dato : 13-06-02 09:12

> Du har husket at installere Via 4in1 ? Hvad med de >nyeste drivere?

Nyeste driver har jeg. Hvad er Via 4in1?

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 13-06-02 09:13

> Nyeste driver har jeg. Hvad er Via 4in1?

Du har et MS-6330, som har Via chipset på bundkortet. Dette chipsæt kræver
(sådan da) nogle specielle drivere for at din maskine fungerer optimalt.

Du kan hente driverne mange steder fra, bl.a. fra
http://www.viaarena.com/?PageID=2