DirectX problem i WinXP
Fra : Pipeline

Dato : 11-06-02 21:40

Jeg har et underligt problem i WinXP Pro DK: Jeg kan ikke teste Direct3d i
dxdiag. Når jeg forsøger, blinker skærmen et par gange og skriver så at
testen er blevet afsluttet fordi jeg har trykket på en tast?!

Problemet gør at jeg ikke kan spille mine spil, bla. GTA3 og DFLW. Jeg
prøvede at genistallere WinXP og så virkede det, men nu er det pludseligt
noget l... igen.
Hvad kan det være der fucker op i DirectX/Direct3D?
Her er mine specs:
HIS grafikkort GeForce 2 MX 400 64MB (nyeste Detonator driver)
Athlon XP 1900+
ECS K7S6A bund
256MB Kingston DDR ram
--
Venlig Hilsen/Regards
Pipeline

"...There Are Flies On The Windscreen..."

Fra : Jens-Peter Vraa Jens~

Dato : 12-06-02 10:28

Jeg fik engang følgende mærkværdige information, fra en bekendt der havde
problemer med dx i W2K. Han fandt nedenstående på Interntettet og det
virkede for ham. Der er absolut ingen garanti, men du kan jo se, om det kan
afhjælpe dit problem i XP.

JP

One day my DirectDraw hardware acceleration stopped working. I
couldn't watch DVDs and videos would run really slowly if I scaled them.
(DxDiag said that hardware acceleration was "not available" for DirectDraw).
Re-installing DirectX 8.1 or my video card drivers didn't fix it. When I
even got a new video card and it was still disabled, I decided I should look
around and try to fix it.
It took me a long time to find this bizarre trick, and I didn't
believe it would actually work, but it did.

Windows 2000 comes with netmeeting. (In Accessories... Communication).
Run this. In the options menu, select remote desktop sharing and follow the
wizard through, as if you are installing it. After it's started, go to the
same option and disable remote desktop sharing. I did this (this was
seriously my last ditch effort), and lo and behold, it worked! DXDIAG should
now show hardware acceleration being enabled.

Fra : Pipeline

Dato : 12-06-02 13:50

Det lyder godt nok underligt, men det er da værd at prøve. Nu har jeg lige
lagt WinMe ind for jeg skal spille i weekenden, men derefter vil jeg da
prøve om det virker.

Fra : Jens-Peter Vraa Jens~

Dato : 12-06-02 22:03

Jeg er helt enig... kom bare i tanke om den mærkelige mail, jeg fik
dengang...

JP

Fra : Madsen

Dato : 12-06-02 23:01

Jens-Peter Vraa Jensen skrev:

> [...]
> I did this (this was seriously my last ditch effort), and lo and
> behold, it worked! DXDIAG should now show hardware acceleration

Forleden i Windowsgruppen var der en der havde det problem at Dxdiag
pludselig skrev at maskinen hverken understøttede DirectDraw eller
AGP Texture Acceleration og det viste sig også at være Netmeeting der
var skyld i det.
Noget tyder på at hvis man har Netmeeting åbnet og den derefter
crasher, så kan der blive problemer med DirectX. Det skulle dog være
nok at åbne Netmeeting og lukke den igen, men en underlig bug er det
må man sige.

Se evt.:
Subject: DirectX muligvis totalt fucked up...
Date: Tue, 4 Jun 2002 23:53:38 +0200