Forskellen på Pentium 4 Northwood og Penti~
Fra : Peter Hansen

Dato : 11-06-02 21:59

Hvad er forskellen på ovenstående?

Fra : elvis

Dato : 12-06-02 06:47

Hey

Den 'nye' pentium 4 kaldes northwood. Den fåes kun (så vidt jeg ved) i
sokkel 478.
Og så har den 512 KB Level 2 cache indbygget

Derimod den 'gamle' pentium 4 har kun 256 KB Level 2 cache.
Den kunne også fåes i sokkel 423, men er kommet i den nye og forbedrede
sokkel 478

mvh elvis

Fra : elvis

Dato : 12-06-02 06:49

En lille tilføjelse

Den nye northwood er lavet i 0.13 micron teknologi, hvilket gør at den laver
mindre varme

Den 'gamle' pentium 4 var lavet i 0.18 micron.

mvh elvis

Fra : Peter Hansen

Dato : 12-06-02 15:34

Ok thx elvis, så tror jeg da det bliver en p4 NW :)