Camping på rasteplads, i Spanien/Frankrig?
Fra : Kenneth T

Dato : 11-06-02 20:27

Hejsa

Jeg hved af erfaring at det er relativt accepteret, at man tager en gratis
overnatning på en Tysk rasteplads, langs autobahn.
Men kan man gøre det i Frankrig og/eller Spanien, uden at få en kæmpe bøde?
Jeg tænker her ikke kun på rastepladser langs motorvejen. Jeg har desværre
til tider haft lidt problemer med at finde en campingplads, hvor der er
plads, inden lukketid. Man kan jo godt være lidt sent på den en gang
imellem!

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Have

Dato : 11-06-02 21:12

Hej Kenneth

Vi har overnattet på restepladser i SP og F uden problemer. Vi parkerer
altid sammen med andre campister eller, såfremt der ingen campister er på
restepladsen, sammen med lastbilerne, gerne ved siden af en dansk.

Hvorvidt denne praksis er lovlig ved jeg ikke, men vi har aldrig haft
problemer med det.

God sommer

Jens

Fra : Kenneth T

Dato : 11-06-02 21:56

> [...]
> restepladsen, sammen med lastbilerne, gerne ved siden af en dansk.
>
> Hvorvidt denne praksis er lovlig ved jeg ikke, men vi har aldrig haft

Tjaa, så kan jeg vel også slå mit telt op, det er sgu lidt trangt med
pladsen, at sove på en MC :)

> God sommer

I lige måde.

Fra : Have

Dato : 12-06-02 21:02

> Tjaa, så kan jeg vel også slå mit telt op, det er sgu lidt trangt med
> pladsen, at sove på en MC :)

Jeg kan ikke mindes at jeg har set et telt på rastepladserne, men en skal jo
også være den første...

Jeg har lige læst en lille artikel om en der kører på en trehjulet
motorcykel. Han har spændt en camplet efter. Var det ikke en ide?????

Fra : Kenneth T

Dato : 12-06-02 21:59

> Jeg kan ikke mindes at jeg har set et telt på rastepladserne, men en skal
jo
> også være den første...

Tjoo, jeg hved ikke hvordan det er i Frankrig, men på tyske rastepladser er
der mange der stiller teltet op.

> Jeg har lige læst en lille artikel om en der kører på en trehjulet
> motorcykel. Han har spændt en camplet efter. Var det ikke en ide?????

Hehe, nej !

Min oppakning til 14dages campingferie består af et 2-3 personers telt, en
luftmadras, sovepose, trangia (mini-primus), og en 35liter pakkepose til
tøj.

...men hver sin smag, jeg kan godt lide ikke at have for meget at slæbe rundt
på. Nogle priotere luksus når man kommer frem så højt, at de tager
campingvogn og bil med.

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 12-06-02 02:39

Jeg undersøgte i 2000 da vi kørt til den Spansk/Franske grænse om
overnatning i Frankrig var lovlig på rastpladser, og der et det.
Man må have en overnatning på udturen og en hjem, men det skulle jo også
kunne gøre det.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-02 19:58

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> wrote in message

> [...]
> overnatning på en Tysk rasteplads, langs autobahn.
> Men kan man gøre det i Frankrig og/eller Spanien, uden at få en kæmpe

Jeg har ingen erfaringer fra Spanien, men et par stykker fra Frankrig (de
der blå no'en, der rejste hjem fra Korea, bor).
Jeg har overnattet på en rasteplads på Route du Soleil lige syd for
afkørslen til Beaune, og kunne der uddeles stjerner til rastepladser ville
den nok modtage mine 5 stjerner ud af 5. Både mht. med selve pladsen samt
med hensyn til toiletfaciliteter (de par gange jeg har brugt den, har de
meget smukke forhold været yderst rene og gud hjælpe mig udstyret med
operamusik - et land med kultur!).
Den anden plads har været nede omkring Montelimar - glimrende plads, og med
konstant politipatruljering. Jeg spurgte en af betjentene, der beredvilligt
forklarede (på engelsk) at det gjorde man adskillige gange i løbet af døgne
som en service overfor turisterne.

mvh
Jan