Andet multimedie
Hvilken Color-profil i PhotoShop 5.5 ?
Fra : dennis

Dato : 10-02-01 19:54

Hej,
Er der nogle der har et godt tip til, hvordan jeg kan
får min skærm til at virker bedre under PhotoShop 5.5
evt. hvilken color-profile jeg kan bruge.
Jeg har nu prøvet flere gange med "Color Management Wizard"
men resultaterne bliver ikke gode.
Jeg har en Dell P-1110 trinitron 21" (den nyeste driver) på Win2000

Jeg bruger PS mest til web, men også til tryk.

På min anden maskine har jeg valgt "default" og bruger en Sony G420
hvor billeder fremstår optimalt.

Jeg har spurgt Dell, men de har ikke rigtigt nogle løsning på dette.

Mvh
Dennis

Fra : Thomas

Dato : 11-02-01 22:46

> Jeg har en Dell P-1110 trinitron 21" (den nyeste driver) på Win2000
> Jeg bruger PS mest til web, men også til tryk.
> På min anden maskine har jeg valgt "default" og bruger en Sony G420
> hvor billeder fremstår optimalt.

Hvis ikke Adobe Gamma kan få det til at fungere tilfredsstillende kan du
købe noget skærmkalibreringssoftware med tilhørende "teknisk dims" til at
sætte på skærmen, som så måler din skærm og laver en icc til din skærm.

> Jeg har spurgt Dell, men de har ikke rigtigt nogle løsning på dette.

Mærkeligt...

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.