Opskrift på gode pølsehorn
Fra : Nyberg

Dato : 11-06-02 15:56

Hej

Er der nogen der ligger inde med en opskrift på let og luftig en grunddej
til fx. pølsehorn?
Jeg synes nemlig tit at dejen bliver for tung og tør!

Mvh.

Malou

Fra : Janner

Dato : 11-06-02 16:25

Formandens Pøleshorn...

Det er faktisk ikke så svært at bage selv, og så får man jo renset negle i
processen!

75 gr. margarine

7 dl. mel

1 dl. lunkent vand
½ pk. gær

1 dl. ylette
1 æg
½ tsk. salt

1. Margarinen smuldres i melet, og det blandes godt.

2. Gæren røres ud i vandet.

3. Ylette, æg og salt blandes sammen med vand og gær. Herefter blandes
det hele i melet, og dejen æltes godt. Tilsæt evt. mere mel.

4. Dejen hæver i 20-30 min.

5. Dejen deles i to, og hver del rulles ud til en cirkel med en
diameter på ca. 40 cm.

6. Cirklerne skæres hver især til 8 "lagkagestykker", og en halv pølse
rulles i hvert stykke.

7. Pølsehornene lægges på en plade, og hæver yderligere 20 min.

8. Herefter bages pølsehornene i ovnen i 15-20 min ved 200 grader.

Fra : netper

Dato : 11-06-02 16:32

"Nyberg" skrev d. 11-06-02 15:56 dette indlæg :
> [...]
grunddej
> til fx. pølsehorn?
> Jeg synes nemlig tit at dejen bliver for tung og tør!

Til pølsehorn kan du bruge alt fra bolledej til franskbrødsdej og nogle
bruger sågalt noget der ligner winerbrødsdej.

Prøv denne adresse for inspiration til pølsehorn.

http://www.dk-kogebogen.dk/retter.php?dyreart=3&retten=117&dyrdel=61

Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-06-02 16:40

[Nyberg | Tue, 11 Jun 2002 16:56:01 +0200]

>Er der nogen der ligger inde med en opskrift på let og luftig en grunddej
>til fx. pølsehorn?
>Jeg synes nemlig tit at dejen bliver for tung og tør!

Brug en ganske almindelig franskbrødsdej; evt. med lidt mere salt/sukker
i.

I perioder kan jeg også finde på at tilsætte lidt revet ost og sennep
til dejen - det giver en god smag.

Peber og paprika (og evt. finthakket chilli) er også et hit.

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Annika P

Dato : 11-06-02 18:26

> Er der nogen der ligger inde med en opskrift på let og luftig
> en grunddej til fx. pølsehorn?
> Jeg synes nemlig tit at dejen bliver for tung og tør!

100g margarine
3 dl mælk (alternativt vand)
1 tsk salt
1 tsk sukker
25g gær
4-500g mel
-----------------------------
smelt margarinen (Evt i micro), hæld mælken i og lun op igen (ikke
kogende men lillefingerlun så den ikke er klumpet..
Bland derefter mel, salt, sukker og gær i..
Rør godt rundt.

del dejen og lav boller og/eller svøb om pølser.
lad den hæve, og derefter bage ved 180 grader til de er færdige..
Bliver de hårde i bunden, så sørg for at der er 2 plader under
hinanden når de bages.

Sødmælk gør at de ikke bliver tørre så hurtigt!!

--
AnnikaP & Chili
http://annika.dk