Spisevaner når det er varmt
Fra : Kenneth Nygaard

Dato : 11-06-02 14:14

Hejsa NG

Jeg har lige et spørgsmål om kattes spisevaner når det er varmt. Har
de det ligesom mennesker, der godt kan "miste" appetitten når det er
varmt.

Vores dejlige hankat Tyson var alene her i week-enden, og vi lå mærke
til at den ikke havde spist så meget som den plejer. Min far var oppe
og kigge til ham hver dag men vi var væk, så det er ikke fordi han
manglede noget.

Eller kan det være af kedsomhed at han ikke spiste så meget.

Mvh.

Kenneth, Jette og Tyson

Fra : Rie Lysvad

Dato : 12-06-02 00:02

Hej Kenneth

Min ene hankat Niki mister appetitten når termometeret nærmer sig de 30
grader. Det skete for et par år siden - i flere dage lå han næsten livløs
hen uden at spise. Jeg ringede selvfølgelig til dyrlægen, men han sagde at
sådan var der mange katte der havde det i varmen, jeg skulle bare sørge for
at han fik vand, og det var let nok, for han labbede det i sig når jeg kom
hen til ham med skålen. Den anden kat jeg har var fuldstændig uberørt af
varmen og spiste som han plejede.
Det er altså som så meget andet individuelt hvordan katte reagerer i varmen.

Med venlig hilsen Rie,Niki og Sonni

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-06-02 00:28

Kenneth Nygaard <kenneth@justme.dk> writes:

> Hejsa NG
>
> Jeg har lige et spørgsmål om kattes spisevaner når det er varmt. Har
> de det ligesom mennesker, der godt kan "miste" appetitten når det er
> varmt.

Måske nogle misser, fordi de sikkert vil have et større væskeindtag i
varme perioder...

> [...]
> til at den ikke havde spist så meget som den plejer. Min far var oppe
> og kigge til ham hver dag men vi var væk, så det er ikke fordi han

Det tror jeg er ret naturligt, Melissa er også småtspisende hvis jeg
er væk, men til gengæld indhenter hun det forsømte når jeg kommer
tilbage igen..
Det er dog muligt at missen har brugt tiden til at sove enten som værn
mod kedsomhed eller bare sovet ud..*gg*

> Mvh.
>
> Kenneth, Jette og Tyson

trøstespinbrum til Tyson fra Melissa, for hvad ligner det at mennesket
bare forlader en og er væk længe...
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa