Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
problemer med ati aiw radeon - hvad nu?
Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 11-06-02 12:24

Hej
Jeg har købet et ATI aiw radeon, men er absolut ikke tilfreds med det da det
kunne kan vise tv-out i 800*600 og det ikke er muligt at bruge både skærm og
tv-out samtidig.

så nu vil jeg købe endnu et nyt kort , men hvilket?

Det jeg har brug for er et middelklasse kort, med godt tv-out, da jeg bruger
ikke min computer til at spille på, men jeg ser en del film.
tv-out skal kunne køre i 1024*768, og skærmen skal kunne køre samtidig.

Jeg valgte endeligt et ATI kort, da jeg har et ATI mobility i mon notebook,
hvilket jeg er fint tilfreds med.

hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Peter

Dato : 14-06-02 11:11

"Henrik Skjærbæk" <skjaer@mi.auc.dk> wrote in message
> [...]
og
> tv-out samtidig.
> så nu vil jeg købe endnu et nyt kort , men hvilket?

Hvis du ikke er tilfreds med ati kortet, som ellers går for at have en af de
bedre tv-out udgange, så er der vist kun Matrox tilbage. De skulle efter
sigende have den bedste tv-udgang af alle. Deruodver mener jeg at den også
er istand til at køre med med skærm og tv samtidig (må være en del af deres
dualhead teknologi)

> [...]
> ikke min computer til at spille på, men jeg ser en del film.
> tv-out skal kunne køre i 1024*768, og skærmen skal kunne køre samtidig.

Jeg ved ikke om Matrox kortet kan klare 1024x768, men iøvrigt er det altså
ikke den optimale opløsning at se film oa. på ved en tvskærm. Du vil jo
aldrig få en bedre opløsning en den der svarer til dit fjernsyn, som vist er
625 skanlinjer (pal). Ved 1024x768. bliver tekst ikoner osv. blot så små, at
det bliver ulæseligt.
Hvis 1024 er et must, kan jeg da anbefale nvidias gef4 mx440, som har
indbygget tv-out i selve chippen. Den kører både 640,800 og 1024 og kan køre
med både skærm og tvout samtidig. en del af deres nview teknologi.
mvh Peter

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 14-06-02 12:20

"Peter" <t_h_o_r42{remove_this}@hotmail.com> wrote in message
> [...]
køre
> med både skærm og tvout samtidig. en del af deres nview teknologi.

Det er et must at jeg bibeholder min opløsning på min skærm, når jeg
aktivere tv-out
hvilket opløsning tv-out køre i er ikke så vigtigt.

jeg vil kigge nærmere på nvidas kort, tak for hjælpen

Hilsen
Henrik Skjærbæk