Det virkede ikke - øv!
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 10-06-02 22:45

Det var ikke noget problem at lave en dropdownboks og få den til at gå
til en hel side med bogmærke - men det viste sig at være umuligt at få
den til at gå til en rammeside i en tredelt ramme sådan som Knud
foreslog - hans foreslag løste desværre ikke problemet.

Det er enkelt at få et link til at gå til en konkret ramme - intet
problem i det - men at få en drop-downmenu til at gøre det, ser ud til
at være en større udfordring end jeg egentlig havde forestillet mig.

Hvis der er nogen her, der har en ide, så kom gerne frem med den.

Knud gav følgende løsning:

"<form>
<select style="width: 150px"
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'framenavn'
)">
<option selected>vælg et link</option>
<option value="link1.htm#bogmaerke">Link1</option>
<option value="link2.htm">Link2</option>
<option value="link3.htm">Link3</option>
</select>
</form>

framenavn skal selvfølgelig være navnet på den frame, som siden
skal åbne i."

Men ak - der kom ved afprøvning en side frem af fejlkode 404-typen, og
dropdownmenuen nægtede altså at hente de pågældende sider frem og ind i
rammemenuen, så desværre....

Andre foreslag?
Arne H. Wilstrup

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-06-02 02:04

Mon, 10 Jun 2002 23:45:18 +0200, skrev "Arne H. Wilstrup"
<ahw@_nospamahw.dk>:

>Men ak - der kom ved afprøvning en side frem af fejlkode 404-typen, og
>dropdownmenuen nægtede altså at hente de pågældende sider frem og ind i
>rammemenuen, så desværre....

At du har lavet en fejl, hvis du havde uploadet siden, så kunne
jeg have ledt efter fejlen.

Jeg har smækket et eksempel op på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/bogmaerke/>, hvor du
kan se, at det virker ganske udmærket.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-06-02 14:44

> At du har lavet en fejl, hvis du havde uploadet siden, så kunne
> [...]

Jeg skal til noget selskab de nærmeste dage - gider du være så sød og
venlig at lade din udmærkede side stå nogle dage endnu, så jeg får
chance for at analysere den "in natura"? Så vidt jeg kan se er der
nemlig noget der ikke stemmer - du har skrevet nogle div og float-koder
ind, som jeg ikke har været opmærksom på eller kender omfanget af.

Mit problem var nemlig ikke at lave dropdownmenuen, men at få linkene
til at vise til hovedrammen (højre ramme) og det havde jeg ikke med i
min opsætning tidligere.

Men hvis du vil være rar at lade den være et stykke tid endnu, så skal
jeg se på den i de nærmeste dage . Please!

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-06-02 18:32

Tue, 11 Jun 2002 15:44:18 +0200, skrev "Arne H. Wilstrup"
<ahw@_nospamahw.dk>:

>å vidt jeg kan se er der
>nemlig noget der ikke stemmer - du har skrevet nogle div og float-koder
>ind, som jeg ikke har været opmærksom på eller kender omfanget af.

Div og float på siden, kan du for så vidt godt glemme.

Diverne er til for at skabe en længere side, så du kan se at den
hopper fra bogmærke til til bogmærke.

Jeg kunne ligeså godt have skrevet en hel masse eller smidt
billeder ind, for at det virker med bogmærker er der jo nødt til
at være noget indhold.

Jeg valgte så, at lave nogen tomme bokse med <div>.

Den med Float er for at placere bogmærket Til top til højre på
siden.

Begge disse ting har intet med dropdownboksen at gøre.

>Mit problem var nemlig ikke at lave dropdownmenuen, men at få linkene
>til at vise til hovedrammen (højre ramme) og det havde jeg ikke med i
>min opsætning tidligere

I din indexfil har framen du ønsker siden/siderne skal åbne i et
navn og det er det navn der skal stå i stedet for framenavn.