Lus og graviditet.
Fra : Ultimativos

Dato : 10-06-02 21:31

Mit barn har været så "heldig", at få lus med hjem fra skole og har desværre
også "smittet" mig. Da jeg er gravid må jeg ikke bruge de almindelige
luseshampooer. Findes der andre gode råd mod de små bæster end kæmning????

MVH Rikke

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-02 11:22

"Ultimativos" <"prikke@mail.dk"> skrev i en meddelelse

> [...]
> også "smittet" mig. Da jeg er gravid må jeg ikke bruge de almindelige
> luseshampooer. Findes der andre gode råd mod de små bæster end kæmning????

Skidt. Det minder om min kæreste, som også er gravid og har allergi. Hun må
heller ikke tage sin normale medicin, prøv at forestille jer hvordan det
ser.

Men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med andet, end den metode jeg selv
bruger. Den hedder 1 millimeters hår.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 11-06-02 16:30

Hej

Jeg ved ikke præcis, hvad du mener med kæmning, men jeg har hørt om en
metode, hvor man plasker håret til med balsam, og så kæmmer efter et stykke
tid. Balsamen skulle nærmest kvæle lusene. Måske andre ved lidt mere om
denne vel (for mennesker) uskadelige metode.

VH Birgitte

Fra : jensen

Dato : 19-06-02 14:51

"Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tid. Balsamen skulle nærmest kvæle lusene. Måske andre ved lidt mere om
> denne vel (for mennesker) uskadelige metode.

haha tro næppe det hjælper , jeg har selv tre børn og en kone der venter en
mere , og alle har sgu lus , men det hjælper at kæmmer og kæmmer , det du
kan købe mod lus hjælper kun lige et stykke tid , men jeg har hørt meget
godt om TEA TREE OIL , men det er stærke vare så læs godt om det før du
bruger det.

jensen

Fra : Britt Malka

Dato : 02-07-02 20:34

On Wed, 19 Jun 2002 15:51:09 +0200, "jensen" <rail@pc.dk> wrote:

> [...]
>kan købe mod lus hjælper kun lige et stykke tid , men jeg har hørt meget
>godt om TEA TREE OIL , men det er stærke vare så læs godt om det før du

Kæmning har hjulpet for min datter, som fik lus på skolen. Vi havde
prøvet masser af luseshampoo, men jeg fandt et link på et apotek i
Danmark, som anbefalede daglig kæmning sammen med brug af balsam. Det
virkede.

Te træ olie virker også, hvis det bruges fra start af, men det kan vi
desværre ikke købe her.

Britt Malka

Hvor meget tid kan du spare ved at bruge et bedre mailprogram?
Prøv det prisbelønnede mailprogram The Bat! gratis i 30 dage. Læs mere på www.malka.it

Personlig hjemmeside: www.malka.it/home/britt