Geforce 4 Ti-4400 eller 4200
Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 10-06-02 21:06

Jeg står og overvejer om jeg skal købe et TI-4400, de er jo faldet noget i
pris her på det sidste.
Hvilket mærke ville i anbefale?

Kan et OC Ti-4200 bedere betale sig?

Fra : LA2

Dato : 10-06-02 21:40

"J. V. Rasmussen" <voersaa@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg står og overvejer om jeg skal købe et TI-4400, de er jo faldet noget i
> pris her på det sidste.
> Hvilket mærke ville i anbefale?
>
> Kan et OC Ti-4200 bedere betale sig?

Har et MSI 4400, der fungerer rigtig godt. Det er rimeligt billigt, det kan
ikke betale sig at spare og købe 4200. Så kan du vente med at klokke det til
DOOM III kommer

Fra : [5000] Bo

Dato : 10-06-02 21:50

> [...]
kan
> ikke betale sig at spare og købe 4200. Så kan du vente med at klokke det

Har også et MSI Ti4400... Rigtig godt kort. eneste ulempe er blæseren. Det
er den der larmer suverænt mest i mit system - desværre..

Så hvis du skal have et 4400, så er der mange andre kort der larmer
væsentlig mindre end Microstar.

Om det gør det nemmere at clocke, på grund af bedre køling, ved jeg ikke...

Mvh Bo

Fra : Troels Christrup

Dato : 10-06-02 22:27

"[5000] Bo" <bo7404@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er den der larmer suverænt mest i mit system - desværre..
>
> Så hvis du skal have et 4400, så er der mange andre kort der larmer

Jeg har postet det her før, men det paser godt ind her......(håber det er
ok?)

--SNIP--
Jeg returnerer et MSI/Creative GeForce 4 Ti 4400 i morgen netop grundet
larmen.
Har man på noget tidspunkt skiftet blæsere i computeren ud med mere lydsvage
løsninger (eller bare overvejet det) ville køb af dette kort være at betegne
som en fejl.
Toms Hardware omtaler kortet i denne test:
http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020522/ti4400_4600-03.html
I deres setup larmer MSI/Creative næsten 20dB mere end de mest stille og 10
dB mere end det næst-mest larmende kort fra en anden fabrikant.

For dem der ikke er bekendte med dB-skalaens logaritmiske natur har jeg
sakset nedenstående:

......dB-skalaen er en logaritmisk eller relativ skala. Det betyder, at når
man fordobler lydtrykket (eller energien i lyden) øges indekset med ca. 3.
Et lydniveau på 100 dB(A) indeholder således dobbelt så meget energi som et
lydniveau på 97 dB(A). Grunden, til at man måler lyd på denne måde, er, at
øret (og hjernen) opfatter lyd som logaritmen til lydtrykket snarere end
selve lydtrykket. De fleste mennesker vil sige, at hvis man øger dB(A) med
10, så fordobler man den subjektive styrke af lyden.......
http://www.windpower.dk/da/tour/env/db/dbdef.htm

Med andre ord:
Køber man et hvilket som helst andet kort (fra testen) vil man opleve MINDST
EN HALVERING af det oplevede lydniveau (ret mig hvis der er noget jeg har
misforstået).
Jeg er ikke et sekund i tvivl - det skal returneres. Kortet er fint til
spil, men skal man arbejde koncentreret kunne man lige så godt sidde på
Hovedbanegården.

Troels Christrup.

--SNIP--

Fra : jensen

Dato : 10-06-02 23:00

"Troels Christrup" <tp@omk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
10
> dB mere end det næst-mest larmende kort fra en anden fabrikant.

jeg synes nu ikke det lamer ret meget , jeg har en 120mm 26db blæser og det
msi ti4400 i min , det lamer ikke mere end mine ti500 og ti200 kort

ps , jeg har lige sat vandkøling på mit msi , men ikke fordi jeg synes det
lamer , mere for at oc det

jensen

Fra : Silas D-P

Dato : 10-06-02 23:27

> [...]
det
> msi ti4400 i min , det lamer ikke mere end mine ti500 og ti200 kort

Jeg har tænkt på at købe msi ti 4400 kortet, men kan man skifte den larmene
blæser ud med en evt. lydløs??

/Silas D-P

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 11-06-02 01:05

"Silas D-P" <silas_d@stofanet.dk> wrote in message

> det
> <<
>

> Jeg har tænkt på at købe msi ti 4400 kortet, men kan man skifte den
> [...]

Det er rimelig svært at gøre, da det er så specielle kølere de har gf4
kortene, som de andre vil jeg råde dig til et andet kort, ikke pga. de er
"bedre", men fordi larmer væsentligt mindre. Et asus-kort er vist det bedste
i den henseende, jf. tomshardware testen, som der er linket til. Ellers er
jeg selv godt tilfreds med et Leadtek 4400, som tilsyneladende skulle larme
"lidt" mere.

mvh
LAsse

Fra : jensen

Dato : 11-06-02 16:27

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er rimelig svært at gøre,

hallo ?? ej det er ikke

jensen

Fra : LA2

Dato : 11-06-02 06:17

"Silas D-P" <silas_d@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> det
> <<
>

> Jeg har tænkt på at købe msi ti 4400 kortet, men kan man skifte den
> [...]
Ja det kan man med denne lækre blæser fx.
http://www.thermaltake.com/products/chipset/g4.htm
Den larmer med 29db(A), og så er den lidt porno...
LA2

Fra : Thomas Bowers

Dato : 11-06-02 12:29

"LA2" <ltour_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Ja det kan man med denne lækre blæser fx.
> http://www.thermaltake.com/products/chipset/g4.htm
> Den larmer med 29db(A), og så er den lidt porno...

Jeg ville klart gå efter en passiv køleprofil og en 80mm blæser (12 el. 19
db Papst) til at blæse på kortet. Det er støjsvagt/lydløst og køler langt
bedre end de, undskyld udtrykket, lorte 40 mm blæsere til mb og gfx kort !

Hilsen Thomas

Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 12-06-02 12:26

> det
> <<
>

> Jeg har tænkt på at købe msi ti 4400 kortet, men kan man skifte den
> [...]

Hvorfor køber du ikke bare et andet kort???

Martin

Fra : LA2

Dato : 11-06-02 06:14

> [...]
> Troels Christrup.
>
> --SNIP--
>

> Hmm troede ellers at det var for hver 6'e decibel at der var tale om en
fordobling, af energien?
Nå men i hvert fald så larmer MSI Ti 4400 ikke mere end mit gamle ASUS
Geforce GTS. Så det kommer an på hvilket lydniveau man er vant til fra sin
comp. Der kommer i oevrigt et nyt kølesæt fra Thermaltake der køler med op
til 5 grader mere ved belastning. Ved ikke om det larmer mindre, men det er
altid rarat med et køligere grafik kort! (OC)
LA2

Fra : LA2

Dato : 11-06-02 06:19

> [...]
er
> altid rarat med et køligere grafik kort! (OC)

Og den larmer kun med 29db(A)
http://www.tweakers.com.au/articles/cooling/tt_gf4cooler/page1.asp

Fra : JD

Dato : 11-06-02 10:22

Hvor kan man så købe denne TT GeForce4 køler ?
Kan ikke finde den nogen steder..

JD

Fra : LA2

Dato : 11-06-02 13:05

"JD" <lhz@SPAMNOofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man så købe denne TT GeForce4 køler ?
> Kan ikke finde den nogen steder..
>
> JD
>
> Den kan købes hos www.shg.dk under NYT & HOT. de skulle have den på
lagerfra den 16/6
LA2

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 13-06-02 23:54

29 db er da stadig ret meget. Jeg har kun Pabst 19 db-blæsere i min pc, så
her vil det da blive tydeligt.
VH
Jakob.

Fra : Aj

Dato : 11-06-02 13:29

> Jeg står og overvejer om jeg skal købe et TI-4400, de er jo faldet noget i
> pris her på det sidste.
> Hvilket mærke ville i anbefale?
>
> Kan et OC Ti-4200 bedere betale sig?

Hmmm

Har lige købt et ASUS GeForce 4 Ti4200 til 2096.-
og det larmer ikke en skid men der i mod Ti4400 lamer godt ;o(

Aj

Fra : Óðin

Dato : 11-06-02 23:49

"J. V. Rasmussen" <voersaa@post.tele.dk> wrote in message
> Jeg står og overvejer om jeg skal købe et TI-4400, de er jo faldet noget i
> pris her på det sidste.
> Hvilket mærke ville i anbefale?

Ethvert Ti4400

> Kan et OC Ti-4200 bedere betale sig?

Nej. Mit MSI Ti4400 kører 300/600, som er Ti4600 niveau uden at brokke sig
overhovedet. Det kan sikkert køre endnu hurtigere. Blæseren på MSI's larmer
lidt dog.

Mvh.

/Óðin

Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 12-06-02 12:24

> Jeg står og overvejer om jeg skal købe et TI-4400, de er jo faldet noget i
> pris her på det sidste.
> Hvilket mærke ville i anbefale?
>
> Kan et OC Ti-4200 bedere betale sig?

Køb det billigste du kan finde