Sildefilet?!
Fra : Mette Jensen

Dato : 10-06-02 18:05

Hej!

Jeg står med 6 sildefileter. Jeg kunne godt tænke mig at lave dem til
aftensmad, men kan ikke finde en god opskrift! Er det fordi de overholdet
ikke egner sig til "aftensmad"?

Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-06-02 18:35

"Mette Jensen" <chili200@hotmail.com> writes:

> Jeg står med 6 sildefileter. Jeg kunne godt tænke mig at lave dem til
> aftensmad, men kan ikke finde en god opskrift! Er det fordi de overholdet
> ikke egner sig til "aftensmad"?

Stegte sild er godt. Paner dem i lidt æg og groft mel. Steg dem på
panden til de er godt møre. Spises med nye kartofler, persille og en
kold øl.

/Trine

http://usenet.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 10-06-02 20:32

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Stegte sild er godt. Paner dem i lidt æg og groft mel. Steg dem på
> panden til de er godt møre. Spises med nye kartofler, persille og en
> kold øl.

Jeg ville panere i æg og rasp. Stegning i smør. Resten kan jeg
tilslutte mig.
Desværre kan min kone ikke lide sild ;-(

mvh
Peter

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-06-02 22:46

"Peter Weis" <peterweis@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ville panere i æg og rasp. Stegning i smør. Resten kan jeg
> tilslutte mig.
> Desværre kan min kone ikke lide sild ;-(

Jeg ville vende dem i hvedemel - så er der ikke så meget til at ødelægge den
glimrende smag (såfremt fisken er frisk).

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-02 20:03

"Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> wrote in message

> Jeg ville vende dem i hvedemel - så er der ikke så meget til at ødelægge
den
> glimrende smag (såfremt fisken er frisk).

Stort set enig - jeg ville bruge halv hvede- og halv rugmel.

vh
Jan

Fra : Thïngmand

Dato : 11-06-02 08:05

> Jeg står med 6 sildefileter. Jeg kunne godt tænke mig at lave dem til
> aftensmad,

Tja, fyld dem med div. krydderurter fra haven og sy dem sammen og smid dem
på grillen, overstænket med citron...

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 11-06-02 10:54

5 sec. søgning med Google afslører bl.a. denne hjemmeside, hvor der er
faktisk en del interessante silde-sager: http://www.hoi.mobilixnet.dk

Sandra

Fra : Mette Jensen

Dato : 11-06-02 18:11

Mange tak!

Vi har i aften nyde dem stegt. Regner med at skulle have resten på grillen i
weekenden.

--
Mange hilsner Mette
--

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.