Matrox Marvel 400 eller 450
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-02-01 17:06

Hej Gruppe

Hvilket kort er bedst til mig, når jeg gerne vil optage lidt video og måske
konverterer det til MPEG2 og lægge det på SuperVideoCD ?

Og hvor lange programmer kan jeg optage i god (>= VHS) kvalitet ?
Jeg har Win98SE,dk

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : N/A

Dato : 10-02-01 20:05

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-02-01 20:05

Hej Sinkbæk

Det var jeg ikke klar over, men det kan jeg nok leve med.
Jeg har fået det indtryk at 450'en er mindre end 400'en, Tager jeg helt
fejl?

Jeg håber på at kunne bruge PC'en som video og så lægge små programmer på
SVCD. Fx var der et Lisa Ekdahl interview på DK4, som varede en halv time og
som jeg godt ville ofre en femkrones CD-R på.

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Sinkbæk <7620lbl5@worldonline.dk> skrev i en

Fra : Sinkbæk

Dato : 11-02-01 11:34

Den er ikke mindre - den er faktisk dobbelt så stor:
32 mb DDR ram, hvor 400 kun har 16 "alm" ram

Desuden er chippen noget hurtigere

Fra : Double

Dato : 11-02-01 21:29

Men er der ikke noget med, at kortet nu benytter sig mere at software
kodning, og ikke har de samme muligheder for hardware kodning som G400
Marvel havde ?