300 W PSU
Fra : Jimme

Dato : 10-06-02 16:10

Hej NG.

Jeg har mig et aopen HQ45 kabinet med den originale PSU på 235 W eller sådan
noget.

Jeg mener imidlertid ikke dette er nok da jeg har nedenstående specs.
Jeg vil gerne have en 300 W PSU, da dette vel er nok.
Jeg ved bare ikke hvilket mærke jeg skal købe.
Den skal helst være så støjsvag som muligt, og hvis muligt skal den ikke
koste alt for meget, dog skal den ikke være så billig at den brænder sammen
i løbet af no time.

ECS K7S5A
Athlon XP 1700+
Veritech 512 MB PC2100 DDR-RAM (266 MHz)
ATI Radeon 7200
Maxtor 740DX 80 GB Fluid
Netkort
Firewirekort
Soundblaste LivePlayer 1024
Creative DVD-drev
Plextor brænder
Diskettedrev

Fra : Rasmus S

Dato : 10-06-02 17:21

"Jimme" <jimme@tdcadsl.dk> wrote.

> [...]
> Den skal helst være så støjsvag som muligt, og hvis muligt skal den ikke
> koste alt for meget, dog skal den ikke være så billig at den brænder

Kig forbi www.studiodata.dk

De har et godt udvalg af diverse støjsvagt hardware.

Mvh

Rasmus

Fra : Deaster

Dato : 10-06-02 20:22

www.studiedata.dk vil nok være bedre

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Rasmus S

Dato : 10-06-02 20:29

"Deaster" <removethis@myrealbox.com> wrote.

> www.studiedata.dk vil nok være bedre

Arghhh ... det var sku' også det jeg ville skrive, ved ikke hvad der skete i
kampens hede.

Mvh

Rasmus

Fra : Jimme

Dato : 10-06-02 21:32

det giver samme resultat, man kommer ind på studiedatas hjemmeside lige
meget hvad

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 11-06-02 00:23

lala, ligegyldig diskussion.

Langt mere interessant er det hvilken psu man kan regne med som være stabil
og god hele vejen.
Vi ved godt at vi kan regne Kingston som kvali ram, men hvordan ligger det
med psu??

www.webconsult.dk har jeg læst mig til at enermax laver gode psu'er, men
hvad med støjniveau? Og hvorfor sidder der 2 blæsere på nogle af dem??

Det vil jeg gerne vide noget mere om.

Fra : Jimme

Dato : 11-06-02 10:33

> [...]
men
> hvad med støjniveau? Og hvorfor sidder der 2 blæsere på nogle af dem??

det vil jeg også gerne. Jeg tror desværre ikke der er lavet mange hardware
tests med PSU'er mht. støj, ydelse, varme etc.
Hvis nogen har set noget sådant ville4 jeg gerne vide det.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 11-06-02 12:04

> [...]
> tests med PSU'er mht. støj, ydelse, varme etc.
> Hvis nogen har set noget sådant ville4 jeg gerne vide det.

Hejsa.

Der er faktisk lavet en "del" tests af PSU'er. Bla. kan man læse lidt på
edbpriser.dk og så mener jeg også der var en på tweakup.dk. Ellers hvis du
kan NØJES med en personlig vurdering kan jeg da fortælle dig at jeg er den
HELDIGE indehaver af en Enermax EG365P-VE 350 W (den hvor man kan justere
blæsernes hastighed). Jeg har et godt airflow i kabinettet og kan derfor
nøjes med at have blæseren i PSU'en på laveste hastighed. Den kan IKKE
høres. Hvad stabilitet angår fås det nok heller ikke meget bedre. Det
skulle da lige være en Antec, men de fås ikke i løskøb herhjemme, så vidt
JEG ved.
Mht. varmen så er der INGEN problemer. De to blæsere sørger for at en god
portion varm luft bliver hevet ud af kabinettet.

Jeg håber dette var godt nok, ellers så bare fyr løs.

/Kenneth

Fra : Jimme

Dato : 12-06-02 19:49

Tak for svaret.

lige et par spørgsmål

jeg er den
> HELDIGE indehaver af en Enermax EG365P-VE 350 W (den hvor man kan justere
> blæsernes hastighed). Jeg har et godt airflow i kabinettet

hvad mener du med et godt airflow, jeg har ingen forstand på støjdæmpning.
Er det noget med et par pabstblæsere på fronten og bagi eller?

hvor kan man købe denne strømforsyning henne?

på forhånd tak

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 12-06-02 22:04

> [...]
> Er det noget med et par pabstblæsere på fronten og bagi eller?
>
> hvor kan man købe denne strømforsyning henne?

For det første har jeg et kabinet som nærmest er bygget til at lave
"gennemtræk", hvilket jeg har udnyttet. Jeg har 1 stk. 120 mm Papst + 1
stk. 80 mm Papst blæsere siddende i fronten til at sørge for frisk luft.
Der er placeret 1 stk. 92 mm Papst blæser bagi til at trække varm luft ud +
at jeg har lavet et blowhole i toppen, med en 120 mm Papst blæser. HVIS
dette ikke skulle være nok er der plads til YDERLIGERE 4 eller 5 80 mm
blæsere. Meeeen, dem tror jeg ikke jeg får brug for!

Du kan efterhånden købe den Enermax strømforsyning jeg har mange steder, men
jeg vil anbefale dig at købe den hos shg.dk.

Håber det hjalp lidt.

/Kenneth