/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
Class som kan tegne på skærmen
Fra : Jonas Swiatek


Dato : 10-02-01 15:47

Hey.

Jeg sidder og pusler med et Java-spil, og jeg tænkte på...

Kan man KUN tegne grafik i hoved-klassen i en Java Applet?

Det ville være en stor fordel, hvis man nu lavede en pakke for hver type
"fjende", og denne pakke skulle styre ALT selv... Også at tegne sig på
skærmen.

Jeg har forsøgt en del ting. f.eks. at:

package wrackwlk.enemy.std.tank
import java.awt.*

public class tank extends Canvas {
String text = new String();

public void setText(String txt) {
text = new String(txt);
}

public void reDraw() {
repaint();
}

public void paint(Graphics g) {
g.drawString(text);
}
}

Men der sker nothing, hvis jeg kalder setText("TRALALA"); efterfulgt af
reDraw();

Nogle der ved hvordan dette kunne gøres, og om det KAN gøres.

--
Jonas



 
 
N/A (11-02-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-02-01 11:58



Jonas Swiatek (11-02-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Swiatek


Dato : 11-02-01 11:58

Ok, jeg har glemt farven...

Men jeg har angivet x,y-koridinater... Jeg skrev koden ud fra mig hoved =)

--
Jonas


"st" <stigth@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:x7fh6.2362$7Q5.59446@news101.telia.com...
> For det første: Hvis koden er identisk med den du bruger, så sætter du
ingen
> color, til grafikobjektet inden du tegner stringen. Det kan være
problemet.
> For det andet er ser drawString metoden således ud i min api-doc:
> drawString(String, int x, int y);
> Hvor x og y er det punkt stringen starter med at blive tegnet.
>
> vh Stig Tanggaard.
>
> Jonas Swiatek <sxt@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:963kg0$19qo$1@news.cybercity.dk...
> > Hey.
> >
> > Jeg sidder og pusler med et Java-spil, og jeg tænkte på...
> >
> > Kan man KUN tegne grafik i hoved-klassen i en Java Applet?
> >
> > Det ville være en stor fordel, hvis man nu lavede en pakke for hver type
> > "fjende", og denne pakke skulle styre ALT selv... Også at tegne sig på
> > skærmen.
> >
> > Jeg har forsøgt en del ting. f.eks. at:
> >
> > package wrackwlk.enemy.std.tank
> > import java.awt.*
> >
> > public class tank extends Canvas {
> > String text = new String();
> >
> > public void setText(String txt) {
> > text = new String(txt);
> > }
> >
> > public void reDraw() {
> > repaint();
> > }
> >
> > public void paint(Graphics g) {
> > g.drawString(text);
> > }
> > }
> >
> > Men der sker nothing, hvis jeg kalder setText("TRALALA"); efterfulgt af
> > reDraw();
> >
> > Nogle der ved hvordan dette kunne gøres, og om det KAN gøres.
> >
> > --
> > Jonas
> >
> >
>
>



Thorkild Sørensen (11-02-2001)
Kommentar
Fra : Thorkild Sørensen


Dato : 11-02-01 17:13

Det her virker:

public class BComp extends JComponent{

public BComp(int x, int y){
setBounds(x,y,31,26);
}

public void paint(Graphics g) {
g.drawLine(22,12,29,12);
g.setColor(Color.blue);
g.fillOval(6,6,16,16);
}
}

Hilsen Thorkild.


Jonas Swiatek skriver:

> Ok, jeg har glemt farven...
>
> Men jeg har angivet x,y-koridinater... Jeg skrev koden ud fra mig hoved =)
>
> --
> Jonas
>
> "st" <stigth@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:x7fh6.2362$7Q5.59446@news101.telia.com...
> > For det første: Hvis koden er identisk med den du bruger, så sætter du
> ingen
> > color, til grafikobjektet inden du tegner stringen. Det kan være
> problemet.
> > For det andet er ser drawString metoden således ud i min api-doc:
> > drawString(String, int x, int y);
> > Hvor x og y er det punkt stringen starter med at blive tegnet.
> >
> > vh Stig Tanggaard.
> >
> > Jonas Swiatek <sxt@get2net.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:963kg0$19qo$1@news.cybercity.dk...
> > > Hey.
> > >
> > > Jeg sidder og pusler med et Java-spil, og jeg tænkte på...
> > >
> > > Kan man KUN tegne grafik i hoved-klassen i en Java Applet?
> > >
> > > Det ville være en stor fordel, hvis man nu lavede en pakke for hver type
> > > "fjende", og denne pakke skulle styre ALT selv... Også at tegne sig på
> > > skærmen.
> > >
> > > Jeg har forsøgt en del ting. f.eks. at:
> > >
> > > package wrackwlk.enemy.std.tank
> > > import java.awt.*
> > >
> > > public class tank extends Canvas {
> > > String text = new String();
> > >
> > > public void setText(String txt) {
> > > text = new String(txt);
> > > }
> > >
> > > public void reDraw() {
> > > repaint();
> > > }
> > >
> > > public void paint(Graphics g) {
> > > g.drawString(text);
> > > }
> > > }
> > >
> > > Men der sker nothing, hvis jeg kalder setText("TRALALA"); efterfulgt af
> > > reDraw();
> > >
> > > Nogle der ved hvordan dette kunne gøres, og om det KAN gøres.
> > >
> > > --
> > > Jonas
> > >
> > >
> >
> >


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste