Andet multimedie
bentjuul 3670
Kendskab til program?
Fra : Bo Dudek

Dato : 09-06-02 16:05

Hejsa

Jeg leder efter et program, som kan køres fra en tilfældig mappe.
Programmet skal så kunne lede efter jpg's i samme mappe og derefter
resize samt evt. croppe billederne med foruddefinerede værdier.
Programmet skal altså kunne det samme som Actions kan i Photoshop -
forskellen er bare, at brugeren ikke behøver at have Photoshop og
dermed en dyr licens. Any suggestions??

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : itgrafen

Dato : 09-06-02 17:16

Et bud på det kunne være paint shop pro.
Det kan bruge de samme actions og har længe haft den samme filviser som
photoshop 7 har.
- det koster lidt, men ikke nær det samme som photoshop.

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-06-02 18:21

>Et bud på det kunne være paint shop pro.
>Det kan bruge de samme actions og har længe haft den samme filviser som
>photoshop 7 har.
>- det koster lidt, men ikke nær det samme som photoshop.
programmet skal kunne bruges af Hr.Danmark, som slet ikke har forstand
på computeret.. dvs, han skal bare lægge billederne i den rigtige
mappe og starte programmet.. så skal det køre af sig selv..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-06-02 19:07

Sun, 09 Jun 2002 17:21:06 GMT, skrev bo@bodudek.dk (Bo Dudek):

>programmet skal kunne bruges af Hr.Danmark, som slet ikke har forstand
>på computeret.. dvs, han skal bare lægge billederne i den rigtige
>mappe og starte programmet.. så skal det køre af sig selv..

Måske Mihov Image Resizer fra <http://www.mihov.com/eng/ir.html>
(freeware)

Fra : Bo Dudek

Dato : 09-06-02 21:47

>Måske Mihov Image Resizer fra <http://www.mihov.com/eng/ir.html>
>(freeware)
jeg er glad for svaret - tak for det - men undres RET MEGET over, at
du ikke gav mig det i første omgang, da jeg postede spørgsmålet i en -
efter din mening - forkert NG.. weird..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-06-02 00:35

Sun, 09 Jun 2002 20:46:48 GMT, skrev bo@bodudek.dk (Bo Dudek):

>jeg er glad for svaret - tak for det - men undres RET MEGET over, at
>du ikke gav mig det i første omgang,

Fordi jeg ikke selv bruger programmet, kender det kun fra tidl.
indlæg her i gruppen.

Men kom først i tanke om det, da jeg så dit indlæg igen.