colortron-ting søges
Fra : Lars Jensen

Dato : 10-02-01 13:29

Jeg har netop støvet en brugt colortron II op, men den viser sig at være
inkomplet. Er der nogen der kan hjælpe mig med:

1. En mac-driver til den - efter sigende skal det blot bestå af et kontrolpanel.

2. Jeg mangler den fod, der gør at man kan aflæse farven på tryk, stof
m.m. Er der nogen, der har en liggende som de vil sælge?

3. Til gengæld har jeg to "fødder" med sugekopper til brug ifm.
kalibrering af skærm. Så hvis nogen mangler så sig til!

mvh.

Lars Jensen
tao design

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 10-02-01 19:05

lars@-fjerndette-tao.dk,Ny-Internet writes:
>1. En mac-driver til den - efter sigende skal det blot bestå af et
>kontrolpanel.

Tager jeg helt fejl, hvis jeg tror at det er et Radius-produkt? Hvis ja,
så kig på www.radiusvintage.com efter en driver

Mvh Benq

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-02-01 12:29

Hej Benq,

tak for buddet. Colortronen er fremstillet af X-rite i USA, men har været
solgt af en del forskellige skærmproducenter. Jeg var inde & kigge hos
radiusvintage, men fandt ikke nogen driver.

Hilsen Lars

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 12-02-01 12:55

> [...]
>solgt af en del forskellige skærmproducenter. Jeg var inde & kigge hos
>radiusvintage, men fandt ikke nogen driver.

Jeg blev selv opmærksom på at jeg havde lokket dig på en and, så nu får du
denne i stedet: http://www.xrite.com/Support/firmware.asp

Måske der er mere held dér?

Mvh Ben

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-02-01 11:44

Hej Ben(q),

jeg har ledt xrite.com igennem uden held, men nu lyder det til at den
forhandler jeg købte hos kan skaffe mig en driver. Så det afventer jeg
lige og ser.

Har du iøvrigt erfaring med colortron og det at lave farveprofiler?

hilsen Lars

In article <fc.0073fb6b02e2dd3f3b9aca00c25404e3.2e2dd68@net.dialog.dk>,

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 13-02-01 11:59

lars@-fjerndette-tao.dk,Ny-Internet writes:
>Har du iøvrigt erfaring med colortron og det at lave farveprofiler?

Nix. Jeg troede faktisk at det var sådan en dims som Radius i sin tid
lavede til at kalibrere skærme med. Sådan en fik jeg foræret for et stykke
tid siden og jeg har så småt taget tilløb til at lege med den et par
gange... Nu har jeg imidlertid ikke lige en mac med ADB-port i drift (ret
nødvendigt), og jeg da iøvrigt heller ikke finde dimsen længere (jeg har
så urimelig mange kasser med ragelse), så projektet er gået lidt i sig
selv igen

/Ben

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-02-01 15:16

> [...]

> nødvendigt), og jeg da iøvrigt heller ikke finde dimsen længere (jeg har
> så urimelig mange kasser med ragelse), så projektet er gået lidt i sig

I en af dine mange kasser, skulle du vel ikke have et Apple internt 24X
CD-ROM drev (sådan et der kom i f.eks. Platinum PowerMac G3 MT), som du
måske ville sælge billigt?

Jeg har pillet mit ud til fordel for en ekstra harddisk, og f.eks. OS X
PB kræver at blive installeret fra det interne CD-drev. Eller sagt på en
anden måde, det er umuligt at installere fra et eksternt SCSI drev.
Jeg tror ikke det vil ændre sig i OS X final.

Hvorfor jeg ikke bare sætter det CD-drev i, som jeg pillede ud,
installerer og så sætter den ekstra HD tilbage spørger i? Well, jeg er
kommet til at forære drevet væk. Dohh

Mojn, Thomas

--
Mac OS X vs. Windows XP : Typical Microsoft -- Take something from
another company then P on it.

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-02-01 15:26

In article <1eozbfo.1s5wx0q1u5fwzkN%engineering@boelskifte.dk>,
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> I en af dine mange kasser, skulle du vel ikke have et Apple internt 24X
> CD-ROM drev (sådan et der kom i f.eks. Platinum PowerMac G3 MT), som du
> måske ville sælge billigt?

Sådan et har jeg siddende i min 4400, så hvis du har et andet ATAPI-drev
med nogenlunde samme hastighed og bytte med, så er jeg frisk.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-02-01 18:11

Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:

> Sådan et har jeg siddende i min 4400, så hvis du har et andet ATAPI-drev
> med nogenlunde samme hastighed og bytte med, så er jeg frisk.

Det har jeg desværre ikke.

Mojn, Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-02-01 15:29

> [...]
engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> Mac OS X vs. Windows XP : Typical Microsoft -- Take something from

HVOR fik du den fra?

It almost made me P in my pants...

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-02-01 18:11

Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:

> HVOR fik du den fra?

> It almost made me P in my pants...

Hehe ja den er kanon

Tror jeg så den på The Xlist <http://www.macevangelist.com/>

Mojn, Thomas

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 18-02-01 00:09

engineering@boelskifte.dk,Ny-Internet writes:
>I en af dine mange kasser, skulle du vel ikke have et Apple internt 24X
>CD-ROM drev (sådan et der kom i f.eks. Platinum PowerMac G3 MT), som du
>måske ville sælge billigt?

Desværre

>Hvorfor jeg ikke bare sætter det CD-drev i, som jeg pillede ud,
>installerer og så sætter den ekstra HD tilbage spørger i? Well, jeg er
>kommet til at forære drevet væk. Dohh

Må være en variant af Murphys lov....
Man sælger/forærer/smider altid den dims væk, som man skal bruge fire
måneder senere...

Ben

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 18-02-01 00:48

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Må være en variant af Murphys lov....
> Man sælger/forærer/smider altid den dims væk, som man skal bruge fire
> måneder senere...

Hehe ja :)

Det er ikke det store problem, well ikke for mig. Men min ven skal pille
drevet ud af hans Compaq, køre hen til mig, drikke øl mens jeg
installerer X, og så hentes af hans kæreste fordi det tog flere øls tid
end planlagt - hver gang jeg skal installere OS X

Hmmm ... han er vist mere glad for den ordning end han giver udtryk for

Mojn, Thomas