hvem ka huske - noget med Treschow ?
Fra : lone kyhl

Dato : 10-02-01 12:21

i 70'erne var der en fyr der hed noget i den retning

evt Michael Treschow

nogen der har et bud på det rigtige navn?????? evt. melodier????

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-02-01 14:25

In an article of 10 Feb 2001 lone kyhl wrote:

> i 70'erne var der en fyr der hed noget i den retning
>
> evt Michael Treschow
>
> nogen der har et bud på det rigtige navn?????? evt. melodier????

Hvordan var det nu, det var. Han var en del af Mabel, og bagefter
stiftede han White Lion og begyndte at kalde sig Mike Tramp.

Mon ikke du kan finde mere info på nettet, når du nu ved det. Jeg
har ikke nogen idé, om Treschow er stavet korrekt :)

--
Uffe Holst

Fra : Uffe Christensen

Dato : 10-02-01 15:42

Hmmmm....
Det der Treschow or something siger mig et eller andet. Måske.
Men Mabel-drengen, der siden i USA blev frontfigur - og fejrede triumfer - i
White Lion, hedder Michael Trampenau
Fortsatte karrieren i Freak Of Nature, men gik solo for nogle år siden. Uden
den helt store succes - og han opholder sig nu i lange perioder i Danmark.
Så jeg tror ikke, at det er ham du tænker på, eller er det? Som Trampenau
har Michael aldrig udgivet i eget navn. Han var
alene medlem af Mabel
UffeC

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-02-01 15:17

In an article of 10 Feb 2001 Uffe Christensen wrote:

> Hmmmm....
> Det der Treschow or something siger mig et eller andet. Måske.

Ja, det virker meget bekendt, gør det ikke. Derfor dømte jeg ham også
hurtigt til at høre til White Lion, men... Den eneste Michael Treschow,
som jeg har kunnet finde er administrerende direktør for Elektrolux, og
det er nok næppe den samme...

--
Uffe Holst

Fra : Uffe Christensen

Dato : 10-02-01 17:33

hurtigt til at høre til White Lion, men... Den eneste Michael Treschow,
som jeg har kunnet finde er administrerende direktør for Elektrolux, og
det er nok næppe den samme...>>

Som sådan en lille lørdageftermiddags-syssel har jeg lige pløjet mine
opslagsværker igennem. Uden held. Der er end ikke et navn der ligner. Meget
mystisk, idet det som sagt siger mig et eller andet.

UffeC

Fra : lone kyhl

Dato : 10-02-01 18:06

Han var noget svensk

har fundet ud af - Michael B Tretow

men hvad hed musikken ??????????????

det var eng. numre

Fra : lone kyhl

Dato : 10-02-01 18:07

Han var vist producer

Fra : nikolaj borg

Dato : 10-02-01 18:44

> Han var vist producer

Han står angivet som engineer på Abba's plader (www.allmusic.com er din ven)

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bbaieeieeeeeebegh

/Nikolaj

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-02-01 19:01

In an article of 10 Feb 2001 lone kyhl wrote:

> Han var noget svensk
>
> har fundet ud af - Michael B Tretow
>
> men hvad hed musikken ??????????????
>
> det var eng. numre

Hmmm... så vi er slet ikke i Danmark. Så er det jo en helt anden sag.

Michael B. Tretow var manden, der ofte blev kaldt den 6. ABBA. På vist
nærmest alle ABBAs plader vil du finde Michael B. Tretow nævnt i
forbindelsen "Engineered by Michael B. Tretow", hvad det så end vil
sige. Det skulle efter sigende meget langt hen af vejen være Michael
B. Tretow, der er skyld i, at ABBA lød, som de gjorde. Som jeg engang
hørte: ABBA skrev musikken, Michael B. Tretow fik den til at lyde godt,
og Stikkan solgte den.

Har ingen idé om, hvad han har lavet siden da.

--
Uffe Holst

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-02-01 01:44

A propos så var Tretow med i et kort indslag i det svenske tv-program
"Musikbyrån" (genudsendt her til aften), hvor han viste en Theremin
frem...

Hvis man havde mystiske lyde man gerne ville have identificeret kunne
man vist skrive til Musikbyrån, så ville han kigge på'et.

Mvh.

--
"Her! Spis en anstændighedskaramel!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-02-01 19:04

> [...]

> opslagsværker igennem. Uden held. Der er end ikke et navn der ligner. Meget
> mystisk, idet det som sagt siger mig et eller andet.

Havde Lone husket det pokkers "B", så var jeg nok øjeblikkelig rykket over
til Sverige. Nå, det var egentlig en glimrende grund til at sætte lidt
ABBA på CD-afspilleren.

--
Uffe Holst

Fra : lone kyhl

Dato : 10-02-01 23:14

Jeg mener at kunne huske at han lavede 1 nummer - hans stemme var MEGET
speciel
og det er det nummer jeg efterlyser - tidsmæssigt er vi nok i Abba perioden
har søgt på napster - men der kommer kun nogle svenske melodier som slet
ikke lyder som ham.
medmindre han på det eng.nummmer har lavet noget fix med stemmen.

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-02-01 23:51

> [...]

> ikke lyder som ham.
> medmindre han på det eng.nummmer har lavet noget fix med stemmen.

Et par hurtigt fundne URLs.

http://northener.com/s_products/m2896.html

http://www.lovelight.dk/lyrics/letsboogie.htm

http://www.andersonrecords.se/tretow/tretow1.html

http://www.skivhugget.se (og søg på 'Tretow', dernæst klik 'Special order...')

Måske ikke noget, der hjælper dig så meget.

--
Uffe Holst

Fra : lone kyhl

Dato : 10-02-01 23:18

Yes fik den nu - denne hedder: He Can't Sing

tak for hjælpen

Fra : lone kyhl

Dato : 10-02-01 23:20

og

Doc Mc Gurgle's Babylonian Lizard Tooth Oil
og Paper Dolls