Query failed til database
Fra : Søren

Dato : 08-06-02 10:58

Jeg har oprettet en database i MySQL, hvor jeg har lagt tabellen bog ind. I
tabellen har jeg lagt data ind. I klienten til MySQL har jeg lavet
forespørgslen SELECT titel FROM bog og har fået det output som var
foreventet. Næste trin var at prøve med PHP, hvor jeg har nedenstående kode.
Jeg har prøvet at ændre et par gange uden positiv resultat. Jeg får
fejlmeldingen Query failed: SELECT titel FROM bog. Er der nogen af jer i NG
som kan se hvad min fejl i koden består i ?

<?php
//connect to the database
$conn = mysql_connect("localhost", "xbase", "secret")
or die ("Couldn' connect to server");
$selected = mysql_select_db("xbase", $conn)
or die ("Couldn't connect to database");

//Query the database
$sql = "SELECT titel FROM bog";
$result = mysql_query ($sql, $conn);
if ($result) {
$titel = mysql_result ($result, 0, 'titel');
echo("The title of the first book is $titel.");
} else {
echo("Query failed: $sql");
}
mysql_close($conn);
?>

Søren

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-06-02 11:56

On Sat, 8 Jun 2002 11:58:25 +0200, "Søren" <sorenh@gmx.net> wrote:

> [...]
>if ($result) {
> $titel = mysql_result ($result, 0, 'titel');
> echo("The title of the first book is $titel.");

Smid en:
   echo mysql_error();
ind her. Så ser du den fejl som mysql giver, i stedet for bare en
intetsigende "Query failed".

http://www.gartneriet.dk

Fra : Søren

Dato : 08-06-02 20:28

Tak for dit svar. Jeg satte det ind, som du skrev, og kan nu se, at det er
placeringen af min database, som ikke er rigtig på serveren. Det vil jeg se
at få rettet

Søren