Andet multimedie
bentjuul 3670
CMYK-definitionerne på guld, sølv og bronc~
Fra : Eliasen

Dato : 08-06-02 10:31

Er der nogen der ligger inde med de nærmeste CMYK-definitioner på de tre
"farver" i henholdsvis guld, sølv og bronce? Der er ikke penge til at lave
en femte farve, så det skal helst være CMYK-værdierne?

--
Eliasen

Fra : Kim Jensen

Dato : 11-06-02 10:53

> Er der nogen der ligger inde med de nærmeste CMYK-definitioner på de tre
> "farver" i henholdsvis guld, sølv og bronce? Der er ikke penge til at lave
> en femte farve, så det skal helst være CMYK-værdierne?

Eh? Med CMYK kan du lave noget jeg vil betegne som gul, grå og brun. Vil du
lave noget der ligner guld, sølv eller bronze, kommer du ikke uden om en
Pantone metal-farve.

mvh
Kim Jensen

Fra : Eliasen

Dato : 11-06-02 14:46

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in message

> Eh? Med CMYK kan du lave noget jeg vil betegne som gul, grå og brun. Vil
du
> lave noget der ligner guld, sølv eller bronze, kommer du ikke uden om en
> Pantone metal-farve.

Ja, det har du for såvidt ret i, Kim. Guld har jeg før lavet med 0-20-100-20
og fået det til at ligne ret så fornuftigt. Det var mere hvis der var andre
der havde lavet noget der når det var trykt så'n cirka ramte en sølv og en
bronce.

--
Eliasen

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-06-02 07:46

> Ja, det har du for såvidt ret i, Kim. Guld har jeg før lavet med
0-20-100-20
> og fået det til at ligne ret så fornuftigt.

Ja, ok. I min verden minder den farve nu mest om karry.

mvh
Kim Jensen

Fra : Eliasen

Dato : 12-06-02 15:49

> Ja, ok. I min verden minder den farve nu mest om karry.

Er da ikke uenig! "Man" (læs: kunden) går gerne på kompromis, når de kender
prisen på en femte farve.
--
Eliasen