Hvad med denne konfiguration ?
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 07-06-02 16:26

ASUS A7V333 / RAID ATX
ATHLON XP 1700
APACER 512 MB RAM
SEAGATE BARRACUDA IV 40 GB
ASUS GeForce 4 MX440 V8170
LITE ON DVDROM drev
MIDITOWER kabinet CF-87
Samsung Floppy drev
Soundblaster Live!

Er det ikke en god konfiguration, til en ny PC, til omkring 8000,- ?

Thomas

Fra : JRS

Dato : 07-06-02 16:30

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
> ASUS A7V333 / RAID ATX
> ATHLON XP 1700
> APACER 512 MB RAM
> SEAGATE BARRACUDA IV 40 GB
> ASUS GeForce 4 MX440 V8170
> LITE ON DVDROM drev
> MIDITOWER kabinet CF-87
> Samsung Floppy drev
> Soundblaster Live!
>
> Er det ikke en god konfiguration, til en ny PC, til omkring 8000,- ?

Ser da nydeligt ud Men kommer det virkeligt op omkring de 8000kr ?

MVH
JRS

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 07-06-02 18:04

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse

> Ser da nydeligt ud Men kommer det virkeligt op omkring de 8000kr ?

Jeg bygger den ikke selv ; Det gør butikken

Jeg synes dog ikke at det er særligt dyrt, alt i alt.

Thomas

Fra : Martin S.

Dato : 07-06-02 19:32

> "JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bygger den ikke selv ; Det gør butikken

Det kan godt være butikken bygger den selv, men hvis det er med de
specifikationer du har skrevet der, så kommer jeg ikke over 6.000 kr. selv
med min gode vilje. Så for 2000,- ville jeg da gerne komme og hjælpe dig.
Sågar for det halve.. hæ :D

> Jeg synes dog ikke at det er særligt dyrt, alt i alt.

Gef. 3 TI er bedre end MX440. Køb et TI4200 i stedet.
Soundblaster Audigy er ikke meget dyrere og du får Firewireforbindelse.
k. Men køb 256 MB DDR i stedet for 512 og køb en 80 GB Seagate HD i stedet.
Det er kun hvis du skal lege med store Photoshop billeder e.lign. at du får
brug for mere end 256 MB RAM

mvh .Martin S.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 07-06-02 19:44

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gef. 3 TI er bedre end MX440. Køb et TI4200 i stedet.

Mangler penge

> Men køb 256 MB DDR i stedet for 512

Det er altid rart, med lidt mere RAM, når man spiller en del, så 512 ville
jeg ha'.

> og køb en 80 GB Seagate HD i stedet.

40 GB er skam nok til mig

Thomas

Fra : Martin S.

Dato : 07-06-02 20:21

> "Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mangler penge

Så køb Gef. 3 TI 200. koster det samme som mx440

> Det er altid rart, med lidt mere RAM, når man spiller en del, så 512 ville
> jeg ha'.

Når du spiller en del, så er 512 helt hen i vejret... :D
256 MB er mere end rigeligt.

mvh. Martin

Fra : Martin S.

Dato : 07-06-02 20:23

> "Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse

Nå ja.. Hvis du bruger 8000,- på en 6000,- PC, så er det klart du mangler
penge ...

mvh. Martin S.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-06-02 12:32

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message

> "Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 40 GB er skam nok til mig

Lad mig citere Sean Connery fra filmen Entrapment: "It's never big enough"

Mvh.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk

Fra : Martin S.

Dato : 07-06-02 19:34

> ASUS A7V333 / RAID ATX
> ATHLON XP 1700
> APACER 512 MB RAM
> SEAGATE BARRACUDA IV 40 GB
> ASUS GeForce 4 MX440 V8170
> LITE ON DVDROM drev
> MIDITOWER kabinet CF-87
> Samsung Floppy drev
> Soundblaster Live!
>
> Er det ikke en god konfiguration, til en ny PC, til omkring 8000,- ?

hmmm se mit andet indlæg. Har du husket cpu-køler ???

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 07-06-02 19:41

> hmmm se mit andet indlæg. Har du husket cpu-køler ???

CPU-køleren er regnet med ; Den sidder på processoren.

Det er AMD's egen køler, som sidder der.

Fra : Martin S.

Dato : 07-06-02 20:21

> "Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> CPU-køleren er regnet med ; Den sidder på processoren.
>
> Det er AMD's egen køler, som sidder der.

Ok. Den støjer vist en del. :D

mvh. Martin S.

Fra : JRS

Dato : 07-06-02 21:58

> ASUS A7V333 / RAID ATX
> ATHLON XP 1700
> APACER 512 MB RAM
> SEAGATE BARRACUDA IV 40 GB
> ASUS GeForce 4 MX440 V8170
> LITE ON DVDROM drev
> MIDITOWER kabinet CF-87
> Samsung Floppy drev
> Soundblaster Live!
>
> Er det ikke en god konfiguration, til en ny PC, til omkring 8000,- ?
>
> Thomas

Undskyld mit grimme sprog, men du bliver altså virkeligt bollet grundigt i
røven med den pris for det system .. Skulle da lige være hvis det var en
mærke PC så som Dell .. Ellers er det tosset ..

Men jeg vil da holde med dig i at du skal ha 512 mb ram .. Ved ikke hvad
spil Martin S spiller, men 256 skal man da ha .. 128 er anywayz alt for lidt
og vild få dit system til virkeligt at halte..

MVH
JRS

Fra : Martin S.

Dato : 07-06-02 22:41

> [...]
lidt
> og vild få dit system til virkeligt at halte..

Ja 256 MB er jeg enig i. Nu skal det jo ikke forstås sådan at 512 MB er hen
i vejret. Jeg ville bare hvis det var mig nøjes med 256 i første omgang og
så bruge de ekstra penge på et bedre grafikkort. Og så er 256 da fint til
GTA3, Q3 osv. Jeg kender ikke så mange spil hvor >256 MB RAM er et must og
giver bedre performance. Men det får man da helt sikkert med et bedre
grafikkort. Og ja - den pris er da helt tosset. :D
Men det er jo bare min holdning.

Mvh. Martin S.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 07-06-02 22:47

> [...]

> røven med den pris for det system .. Skulle da lige være hvis det var en
> mærke PC så som Dell .. Ellers er det tosset ..

Måske er det fordi, billigere komponenter koster i nærheden af 6000,- ?

Jeg er ikke specielt meget inde i hardware priser, men hvorfor mener du, at
denne maskine, burde koste 6000,- ?

Thomas

Fra : Martin S.

Dato : 07-06-02 22:53

> [...]
>
> Måske er det fordi, billigere komponenter koster i nærheden af 6000,- ?
>
> Jeg er ikke specielt meget inde i hardware priser, men hvorfor mener du,

Da ikke billigere komponenter. Det er præcis de samme som angivet i hans
specs.
www.shg.dk f.eks.
mvh. Martin S.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-06-02 09:55

> Da ikke billigere komponenter. Det er præcis de samme som angivet i hans
> specs.
> www.shg.dk f.eks.

Når jeg sætter komponenterne sammen, på www.shg.dk så giver det 7100,-

Hvordan du får det til 6000,- ved jeg ikke.

Thomas

Fra : Martin S.

Dato : 09-06-02 16:39

yep du har ret. Ved heller ikke lige hvordan jeg kom frem til 6000,-
men ca. 7000,- er da også billigere end 8000,- Det var sådan set pointen.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-06-02 17:29

> yep du har ret. Ved heller ikke lige hvordan jeg kom frem til 6000,-
> men ca. 7000,- er da også billigere end 8000,- Det var sådan set pointen.

Tjaa....jeg giver 7900,- og hos www.shg.dk koster den 7100,- så det er bare
800,-

Og så koster det sikkert osse penge, når den skal sendes herop, og det
kommer jeg jo nok til at betale

Thomas