Egyptisk Mau?
Fra : Jinnie Laursen

Dato : 06-06-02 20:41

Hejsa....
Jeg har sådan set fundet ud af at min kat er en egyptisk mau eller
ihvertfald har gener for en, har fået hende fra Fåborg....
Nu er det sådan at jeg gerne ville avle på Egyptiske mau'er (de er
simpelthen så Skønne i deres væremåde).
er der nogen der kender en avler her i DK????
Knuz Jinnie

Fra : Camilla Baird

Dato : 06-06-02 20:38

"Jinnie Laursen" <bobo@alf-bobo.dk> wrote in message

> [...]
> simpelthen så Skønne i deres væremåde).
> er der nogen der kender en avler her i DK????

Jeg har aldrig set en mau på en dansk udstilling. Jeg har set nogle få
af dem i Tyskland og flere i USA. Mau er en ganske sjælden race så vidt
jeg ved.
mvh Camilla

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 06-06-02 21:14

> [...]
> simpelthen så Skønne i deres væremåde).
> er der nogen der kender en avler her i DK????

Hejsa Jinnie

Jeg har været inde på din hjemmeside og set på dine katte (og marsvin men
det kommer jeg til...)
Er det Buffy du tror er en Mau? Hun er flot (rigtig flot) men for mig at se
er hun en "almindelig" tabby. Nu er billedet ikke så godt at bedømme hende
ud fra, man kan ikke se hele Buffy så hvad er det der gør at du mener
hun er en mau?

Det er altså ikke for at være mistroisk jeg kender bare ikke til mau andet
end fra det billede af en der er på din side.

Så [OT] til marsvinene
Jeg synes nemlig det er SÅ sjovt at du kalder dem for mut'er. Vores marsvins
kælenavn er nemlig Mut-Bui (faktisk en "bakke-snagvendt" udgave af et andet
af hendes kælenavne: But-mui - But mui naturligvis fordi det er sådan hun
siger *G*

Jeg havde i øvrigt aldrig tænkt på at man kunne opdrætte marsvin sådan med
stamtavler og det hele. Kan se at jeg åbenbart havde noget der lignede en
hollænder meget som barn Nu har vi "bare" vores albinohun Stjerne. Hvis
du gider er hun med på et par billeder sammen med kattene på vores
hjemmeside, f. eks her: http://medlem.spray.se/cutiecats/scan_a.jpg hvor hun
hilser på Phumba (og omvendt) for første gang.

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Grit Wessel

Dato : 11-06-02 17:48

> Jeg har været inde på din hjemmeside og set på dine katte (og marsvin men
> det kommer jeg til...)

Puha, jeg er flere dage bagud i ng'en, så undskyld, at jeg tager et hele fem
dage gammelt indlæg op igen

Er jeg den eneste, der ikke kan se noget link til Jinnies hjemmeside? (Eller
står det i en anden tråd, jeg ikke har nået at læse endnu? - jeg er nu nede
på kun 181 ulæste meddelelser

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-06-02 18:15

in article 3d0629b0$0$78786$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Grit Wessel at
ng@dk-ginkgo.dk wrote on 11/06/02 18:47:

> Er jeg den eneste, der ikke kan se noget link til Jinnies hjemmeside? (Eller
> står det i en anden tråd, jeg ikke har nået at læse endnu? - jeg er nu nede
> på kun 181 ulæste meddelelser

Hej Grit

Nej. Jeg ledte også - og fandt det aldrig
Så mit lille gæt var udelukkende baseret på beskrivelsen...
--
Knus fra Ann R, spin fra Donna & Ditte
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Mette B

Dato : 11-06-02 18:58

Hej Ann og Grit.

Der er et link til Jinnies hjemmeside på hendes profil på gruppens
hjemmeside.
Her er linket: http://www.alf-bobo.dk/

Med venlig hilsen Mette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-06-02 19:37

in article 3VqN8.2$va.10009@news000.worldonline.dk, Mette B at
mette@hotmail.com wrote on 11/06/02 19:57:

> Hej Ann og Grit.
>
> Der er et link til Jinnies hjemmeside på hendes profil på gruppens
> hjemmeside.
> Her er linket: http://www.alf-bobo.dk/
>
> Med venlig hilsen Mette

Ahaa - hvorfor tænkte jeg nu ikke på det
Tak skal du ha'

Fra : Mette B

Dato : 11-06-02 20:42

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-06-02 22:11

Hej Jinnie

Jeg må sige, at jeg også tvivler meget på, at din kat afstammer fra Egyptisk
Mau, for der er _meget få_ - hvis overhovedet nogle - i Danmark... Synes nu
også, at din kat ligner en "almindelig" tabby mis - og det er der bestemt
ikke noget i vejen med!!
Jeg tror ikke, at der er nogle opdrættere af Maus i Danmark - har ihvertfald
aldrig set nogle på udstilling eller andet i Danmark. Det vil sige, at hvis
du vil opdrætte disse smukke katte, så må du først importere nogle
avlskatte - det kan være en ret bekostelig affære - og så skal du
selvfølgelig blive ved og ved og ved med at importere/eksportere, så du
undgår indavl. Det er bestemt ikke let at være opdrætter i en så lille
race - men det kan Camilla Baird vist fortælle meget mere om
En lille søgning på Google gav disse links, så kan du ihvertfald se billeder
af Maus i andre lande og læse meget mere om dem:
http://www.google.com/search?q=egyptian%2Bmau&ie=UTF8&oe=UTF8&hl=da&lr= (man
skal nok bruge klippe/klistre, for den sidste del af linket kan "smutte i
svinget").

Mvh. Camilla

Fra : Jinnie Laursen

Dato : 07-06-02 01:12

Nu skal det lige siges at jeg ikke er 100 % sikker....
jeg har kun kunne finde ud af det efter de beskrivelser der er i bøger og på
hjemmesider.
Faktisk er hun ikke en tabby, for en tabby har striber eller "snegle" (mine
forældrer har en), og min har faktisk pletter, der ud over har hun "Såler"
på fødderne og hun har den karataristiske Make up.....det var bare
udseenet....der ud over står der noget med " en mau er kælen indtil det
krævende" og folk der kender hende må give mig ret for hun skla nok finde ud
af at være centrum, hvad enten det indvoldvere at ligge sig på
skulderen......Desuden snakker hun også en del ( og så et karakter træk) og
desuden skal kroppen ligne en siameser, hvilket det også gør.
Som jeg skrev kommer hun fra Fåborg hvor der tit kommer store skibe ind, og
hun kunne være et produkt af en der var stukket af eller en hvor der har
været en egyptisk mau far i nærheden........
Det er lidt svært når der ikke er en direkte dansk racebeskrivelse, men hun
ligner og gør det de skriver i Politikkens katte bog......Men derud over
ville jeg staig meget gerne avle på Mau'er, men det bliver vist ikke lige
med det samme, eftersom at en SU nok ikke rækker til så meget som 1 kat.

Knuz Jinnie, Buffy og Lucky
Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:adojcm$1d65$1@news.cybercity.dk...

Fra : Lene

Dato : 07-06-02 07:18

Jinnie Laursen wrote:

> Hejsa Jinnie :- )
> Faktisk er hun ikke en tabby, for en tabby har striber eller "snegle" (mine
> forældrer har en), og min har faktisk pletter,

Der findes faktisk også noget, som hedder spotted tabby. Katten har så pletter i
stedet for striber eller det marmorerede mønster...Uanset hvad Buffy er eller
ikke er, er hun i hvert fald en meget smuk kat :- )

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-06-02 10:16

in article 3cfff932$0$47928$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Jinnie Laursen
at bobo@alf-bobo.dk wrote on 07/06/02 2:11:

> [...]
> skulderen......Desuden snakker hun også en del ( og så et karakter træk) og
> desuden skal kroppen ligne en siameser, hvilket det også gør.

Nu jeg er i gang med at gætte. Og det her har jeg ikke specielt forstand på
Men jeg fik den tanke at det måske var mere sandsynligt at det var et
kryds mellem en siameser og en huskat eller en orientaler og en huskat?
Min Ditte er tabbymasket siameser og hun har "mascarastriber" i ansigtet,
plettet mønster på kroppen (det skulle hun vist strengt taget ikke, men det
har hun altså og mørke fodsåler...
--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-06-02 06:03

Hej Jinnie
Ud fra den beskrivelse du giver af hende, kan jeg
tænke på flere forskellige racer der "kunne" være
"indblandet" eks. abyssiner eller en af de orientalske
racer, som er væsentlig mere udbredte ikke kun her
men i hele Europa. Selv hos "almindelige" huskatte
er de ting du nævner ikke ualmindelige, de kan også
være extremt kælne, snaksalige og bygget fint og slankt,
og have "make-up" på, alle tingene findes i Fnugger,
som "bare" er en helt almindelig speciel huskat.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 07-06-02 07:50

> [...]
> og have "make-up" på, alle tingene findes i Fnugger,
> som "bare" er en helt almindelig speciel huskat.

Jeg vil nok også mene at der ikke er store chancer for at katten er en
egyptisk mau.. med mindre den da er hentet i udlander! *S*

Jeg synes engang jeg hørte en sige:" Alle katte uden stamtavle er almindelig
huskatte" Vel pga at man over hovedet ikke har nogen mulighed for at bevise
hvilken race katten er! *S*

men en sød mis er hun da! *S*
Mette

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 07-06-02 08:37

-- Prøv at gå ind på Dansk Siameser & Orientaler Rings hjemmeside, der er en
side med billeder af de forskellige tabbymønstre (vælg: farver og
mønstre-orientalere)
www.dso.dk
Hilsen Vibeke L