To strømforsyninger i en Computer
Fra : Nikolaj

Dato : 06-06-02 17:59

Hej.
Hvordan sætte man to strømforsyninger til én computer?
Jeg skal både bruge til en computer med et AT kabinet og en med et ATX
kabinet.
mvh Rasmus

Fra : JRS

Dato : 06-06-02 19:01

"Nikolaj" <nikolaj_r@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan sætte man to strømforsyninger til én computer?
> Jeg skal både bruge til en computer med et AT kabinet og en med et ATX

Der er jo ikke noget specielt at gøre .. Hvis du har brug for 2
strømforsyninger i compen sætter du strøm til 2 strømforsyninger og sætter
dem så til div drev der skal bruge strøm ..
?
MVH
JRS

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 06-06-02 21:15

> [...]
> strømforsyninger i compen sætter du strøm til 2 strømforsyninger og sætter
> dem så til div drev der skal bruge strøm ..

Tak, det hjalp i mit AT kabinet, men ikke i mit ATX.
Hvordan skal jeg gøre det i et ATX kabinet ?
mvh Rasmus

Fra : JRS

Dato : 06-06-02 21:34

"Rasmus Ladekjaer Pedersen" <ilmabg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tak, det hjalp i mit AT kabinet, men ikke i mit ATX.
> Hvordan skal jeg gøre det i et ATX kabinet ?
> mvh Rasmus

Ja, ok nu forstår jeg vist hvor du vil hen .. ATX strømforsyningen har jo
ikke nogen rigtig sluk og tænd knap ..
Den ene strømforsyning skal jo sættes til bundkortet, og bliver tændt
herigennem .. Den anden skal kortsluttes .. Kan ikke huske hvilke ledninger
det er (mener det er grøn og rød) der skal sættes sammen for at den starter

Nogen der ved det ?

Når du først har kortsluttet disse ledninger, kan du bruge on/off knappen
bagpå strømforsyningen .. Husk dog at tænde for denne før du starter compen
op ..
Har aldrig selv leget med 2 strømforsyninger, men dette var lige hvad jeg
kunne komme på ..

MVH
JRS

Fra : Martin S.

Dato : 07-06-02 01:58

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op ..
> Har aldrig selv leget med 2 strømforsyninger, men dette var lige hvad jeg

Det er den grønne ledning og så et af de 6 sorte der lige skal kortsluttes.
Så du kan lave en lille kontakt som du trækker ud foran på kabinettet så du
kan starte PSU-en efter behov.
Mvh. Martin

Fra : henrik

Dato : 06-06-02 19:12

"> Hvordan sætte man to strømforsyninger til én computer?
> Jeg skal både bruge til en computer med et AT kabinet og en med et ATX
> kabinet.

Læs og forstå for absolut viderkomne!!

Prøv at omformulere dig!

mvh
henrik

Fra : Leony

Dato : 07-06-02 07:49

> Hvordan sætte man to strømforsyninger til én computer?
> Jeg skal både bruge til en computer med et AT kabinet og en med et ATX
> kabinet.

ATX.
Sådan bygger du de 2 psu'er sammen:
http://www.burningissues.net/how_to/power/psu.htm
(ved ikke om det virker, har ikke prøvet).
Sådan kortslutter du en ATX psu så den virker uden motherboard:
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml
(dette er nok den nemmeste løsning).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/