Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Smartmedia kort
Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 06-06-02 10:38

Hej!

Jeg står snart og skal på ferie. Det kunne jo nemt ske at jeg fik fyldt mine
smartmedia kort alt for hurtigt.

Jeg søger et stykke elektronik som kan tømme mine billeder over på eks. en
harddisk, som så senere kan tømmes på computeren igen. Så jeg ikke skal tage
min computer med på ferie for at tømme kortet.

jeg har fundet en enhed der kan gøre dette men den mindste af disse korter
4.500 kr og for denne pris kan jeg købe mange nye kort.

Eller kan det bedre betale sig at investerer i flere smartmedia kort.

Med venlig hilsen

Rasmus Berntsen

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 06-06-02 11:30

Hej Rasmus
Smart mediakort er efterhånden nede i ca. 600.-kr for et 128 mb. det betyder
at mange skifter deres 32-64 mb kort ud som så kan købes brugt for meget
billig penge.
hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 06-06-02 14:57

"Flemming Aagaard" <flemmingaa@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
betyder
> at mange skifter deres 32-64 mb kort ud som så kan købes brugt for meget

Ja det er rigtigt. men det er begrænset hvor mange billeder der kan være på
sådanne kort. Der skal nogle stykker til. Jeg ville gerne kunne tømme eks.
hver aften.

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

Fra : emj

Dato : 06-06-02 15:18

Rasmus Berntsen skrev i
<3cff6a0a$0$74234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Ja det er rigtigt. men det er begrænset hvor mange billeder der kan være på
>sådanne kort. Der skal nogle stykker til. Jeg ville gerne kunne tømme eks.
>hver aften.

Du kan da tømme kortet uanset hvor mange billeder, der er på det.
Selv foretrækker jeg at have mange 64 MB kort i stedet for 128 MB
kort.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Richard Erlandsen

Dato : 06-06-02 19:25

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Du kan da tømme kortet uanset hvor mange billeder, der er på det.
> Selv foretrækker jeg at have mange 64 MB kort i stedet for 128 MB
> kort.

Hvorfor?

-Richard
som skal investere i kort

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 06-06-02 15:17

Hej Rasmus
Når jeg fotograferede med mit "gamle" kamera, så var der ud af 36 billeder
pr.film højst 5-6 stk. jeg ønskede at kopiere, og videre bearbejde i
mørkekammeret. Jeg kunne på en alm. ferie tage måske 8-10 film alt efter
hvor inspireret jeg blev. Med mit digitale kamera har jeg to stk. 128mb. og
to stk.64 mb.smart media kort det giver mig rigeligt plads til de billeder
jeg ønsker at tage med hjem. Når jeg har været på foto tur kan jeg så sidde
på hotellet og slette alle de mere ligegyldige optagelser jeg alligevel ikke
ønsker at printe ud. den mulighed havde jeg ikke med det "gamle" udstyr.
venlig hilsen