Palit daytona GF3 Ti 200 128
Fra : John Smith

Dato : 05-06-02 22:24

Hej alle.
Jeg har lige købt mig ovenstående kort, og har kørt 3D Mark 2001, 1024*768
32bit.
Jeg får 2876 3D Marks....
Når jeg sammenligner online, ligger det kun ca i midten af de testede....
Kan dette passe, eller er det for lidt.
Jeg spørger fordi jeg ikke har så meget erfaring med dette...

Har installeret nVidia drivere version 28.32

OC? Hvordan er det lige man gør det???
Er det en længere historie, eller ganske enkelt???

Hilsen Lasse

Fra : Bjarne

Dato : 05-06-02 22:27

"John Smith" <Someone@microsoft.com> wrote in message
> [...]
> Kan dette passe, eller er det for lidt.
> Jeg spørger fordi jeg ikke har så meget erfaring med dette...

Go morgen John! Hvis det er på en AMD 1800+ så er det for lidt, og hvis det
er på en lommeregner så er det for meget.
Måske en god ide at skrive hvilket system du har?

Fra : Thomas Bowers

Dato : 05-06-02 23:15

"John Smith" <Someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har installeret nVidia drivere version 28.32
>
> OC? Hvordan er det lige man gør det???
> Er det en længere historie, eller ganske enkelt???

Det er ret umuligt at hjælpe, hvis du ikke skriver dine system specs. i
posten !

Nu ved jeg ikke hvilket bundbræt du har, men meget tyder på at det er et,
der er baseret på et via chipsæt. Derfor denne knap så gode score ! Så
derfor er et godt gæt på problemet -> manglende installation af " via4in1
driver "

Mht. til OC er der et utal af muligheder, men du bør nok lige få styr på
dine drivere først, da disse som du kan se har en væsentlig effekt på sys.
performance

Hilsen Thomas

Fra : John Smith

Dato : 06-06-02 00:40

"Thomas Bowers" <BowersNOSPAM@ostervold.dk> wrote in message

> [...]
> dine drivere først, da disse som du kan se har en væsentlig effekt på sys.

Jeg har kigget på "Bundbrættet" og det er ganske rigtigt VIA chipset.

Min processor er en AMD T-Bird 1,2. 640 mb Ram

Jeg vil prøve at hente de nyeste drivere til "Brættet"

Tak for hjælpen indtil videre...

Hilsen Lasse

Fra : Rasmus S

Dato : 06-06-02 06:33

"Thomas Bowers" <BowersNOSPAM@ostervold.dk> wrote.

klip

> [...]
> der er baseret på et via chipsæt. Derfor denne knap så gode score ! Så
> derfor er et godt gæt på problemet -> manglende installation af " via4in1

Hvad for noget? ... du kan da ikke påstå at de nye Via chipset er dårlige.
Jeg kører med det nye KT333 og det kører fremragende.

Jeg får 9825 i 2001SE med dette system, og den score er ikke så ringe endda.

Athlon XP 1900+ @2000+
512 PC2700
MSI KT3 Ultra
GF4 Ti4200
28.32 drivere + Via 4.38

Mvh

Rasmus

Fra : Thomas Bowers

Dato : 06-06-02 08:25

"Rasmus S" <rasmusstubert@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kører med det nye KT333 og det kører fremragende.
>
> Jeg får 9825 i 2001SE med dette system, og den score er ikke så ringe

Nej, det jeg mener er selvfølgelig, at han får en dårlig score fordi
chipsættet skoder UDEN Via4in1 driverne...... MED driverne er det
fremragende

Hilsen Thomas

Fra : John Smith

Dato : 06-06-02 16:35

> [...]

> Nej, det jeg mener er selvfølgelig, at han får en dårlig score fordi
> chipsættet skoder UDEN Via4in1 driverne...... MED driverne er det

Nu har jeg prøvet at køre drivere til bundbrættet, v. 4.37
og det har ikke hjulpet en s...

Er der nogen der har andre forslag til hvad der kan være galt???

P.f.h. tak
Hilsen Lasse

Fra : A. Høegh

Dato : 06-06-02 18:10

Okay - jeg antager din system ikke sutter totalt røv (er mere end 500 mhz).

Smid GeForce Tweak Utility ind og sæt den på fast settings. Hjælper det?
Hvis du har fyret antialiasing op på 4xS fx. så ryger du helt ned....

Fra : John Smith

Dato : 06-06-02 19:55

"A. Høegh" <ah@evomedia.dk> wrote in message
> [...]
>
> Smid GeForce Tweak Utility ind og sæt den på fast settings. Hjælper det?
> Hvis du har fyret antialiasing op på 4xS fx. så ryger du helt ned....

GeForce Tweak Utility Rules!!!!!

Fedest, det hjalp en hel del...
Tak for hjælpen

Hilsen Lasse

Fra : A. Høegh

Dato : 07-06-02 08:45

> Fedest, det hjalp en hel del...
> Tak for hjælpen

Np.

Det er fordi den har stået med vsync og med en høj anti-aliasing...

Fra : Chipmand

Dato : 06-06-02 21:32

On Wed, 5 Jun 2002 23:24:29 +0200, "John Smith"
> [...]

>Har installeret nVidia drivere version 28.32
>
>OC? Hvordan er det lige man gør det???
>Er det en længere historie, eller ganske enkelt???

Hej
Jeg har lige testet mit system/grafikkort for første gang. Mit kort er
det samme som dit. Min maskine er sammensat sådan:
AMD Athlon 1Ghz
512 mb pc133 ram
MSI ms-6340 bundkort
Palit Daytona GF3 Ti 200 128mb

Drivere:
Via 4in1 version 4.39 beta
Nvidia Detonator version 29.42 WHQL certified ( kan hentes på
http://www.tweak.dk )

Min score i 3DMark2001 er 4937.
Jeg har ingen problemer med via driverne selvom de er beta & nvidia
driverne.

Mvh
Chipmand