Fra ATI Rage til TNT
Fra : Camilla Bjørn

Dato : 05-06-02 19:54

Hej NG.

Jeg står uforstående overfor dette - håber I kan hjælpe.

Jeg har i snart 2 år kørt med mit gode gamle ATI Rage 8 mb grafikkort. I det
sidste halve år har jeg dog haft et andet liggende, og nu har jeg endelig
taget mig sammen til at skifte - MEN!

Det nye er et Nvidia TNT 2 32 mb grafikkort. Jeg syntes slet slet ikke det
"performer" lige så godt som det gamle. Jeg spiller meget Counter Strike, og
nu er min grafik begyndt at halte og hakke.
Jeg fortryder lidt at jeg har skiftet, da jeg egentlig aldrig har haft de
store problemer med det gamle. (jeg har skiftet for også at kunne spille Max
Payne).

Hvad kan der være galt?

Jeg kører Win XP Pro.
AMD XP 1600
Og har hentet den nyeste driver fra Nvidia sitet

MVH MD

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-02 20:05

"Camilla Bjørn" <camNOSPAM@musling.dk> skrev:
> [...]
>
> Jeg kører Win XP Pro.
> AMD XP 1600
> Og har hentet den nyeste driver fra Nvidia sitet

Bruger du OpenGL?

Mvh.
Mikael

Fra : MD

Dato : 05-06-02 21:39

> Bruger du OpenGL?

Det gjorde jeg vidst før. Nu bruger jeg 3dDirect.

Hvad er forskellen, og er det det som er årsagen?

MVH MD

Fra : MD

Dato : 05-06-02 21:40

MD er stadig "mig" men jeg sendte fra min kærestes computer i første
omgang...

Hej hej

Fra : JRS

Dato : 05-06-02 22:09

"MD" <dalmoseNOSPAM@idraet.dk> skrev i en meddelelse
> MD er stadig "mig" men jeg sendte fra min kærestes computer i første
> omgang...

Når vi snakker om CS gør det en kæmpe forskel .. Prøv at sætte den til
OpenGL igen .. Det er det der kører best i CS ..

MVH
JRS

Fra : MD

Dato : 06-06-02 14:46

> Når vi snakker om CS gør det en kæmpe forskel .. Prøv at sætte den til
> OpenGL igen .. Det er det der kører best i CS ..

Hej. Nu kan jeg huske hvorfor jeg ikke kører med OpenGL - den skriver:
"OpenGL is not supported by yur video card" (deromkring ihvertfald)

Kan det passe, når det er et "bedre" kort end det gamle...?

MVH MD

Fra : Frank Andersen

Dato : 06-06-02 21:13

Det er aldrig gået op for mig hvor det er at I ser det med om man kører
OpenGL. eller ej. Eller for den sags skyld mange andre mærkelige udtryk i
forbindelse med grafikkort.
Men nu har jeg heller ikke brugt ret mange Nvidia kort, fordi de ikke virker
ret godt/nemt. men er der nogen der kan forklare mig hvad man skal gøre for
at få dem til at virke. Og hvordan ved man hvilke spil der skal køre det ene
eller det andet ?

Frank

Fra : Martin K

Dato : 06-06-02 14:54

Camilla Bjørn wrote:
> Hvad kan der være galt?
>
> Jeg kører Win XP Pro.
> AMD XP 1600
> Og har hentet den nyeste driver fra Nvidia sitet

Noget helt andet er: Til det 'svin' af en maskine, er det så ikke noget
skidt at have et så (undskyld udtrykket) langsomt gfx-kort. Man kan købe et
GeForce 3 Ti200 til ca. 11-1200. Det ville være et fornuftigt valg....

Blot min holdning....

--
Martin K

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-06-02 20:08

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev:
> GeForce 3 Ti200 til ca. 11-1200. Det ville være et
> fornuftigt valg....

Eller bare et Geforce2 Ti:
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364707921>

Jeg mener egentlig, at mit gamle TNT2 heller ikke
kunne køre OpenGL!

/Mikael

Fra : Martin K

Dato : 06-06-02 21:17

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Eller bare et Geforce2 Ti:
> <http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364707921>

Ja det er vildt hvad det koster for tiden. Da jeg købte mit Chaintech
GeForce 2 TI 64 DDR TV for tre måneder siden kostede det ca. 1250,- Det
kører nu sammen med en AMD Athlon XP 1700+@1466 og performer glimrende
her....

Det kan kun anbefales!

--