Nogen der kender typo3?
Fra : JR

Dato : 05-06-02 19:21

Hej,

Jeg vil meget gerne have typo3 til at køre under Windows XP med Apache, men
kan ikke finder en ordentlig userguide.

Hvordan sætter jeg f.eks. database-parametrene op?

Jeg får konsekvent fejlen:

Error in init.php: sitepath not specified correctly.

This happens if the last 6 characters of this path, /, ($temp_path) is NOT
'typo3/' for some reason.
Or did you set constant TYPO3_MOD_PATH in your module?

Fejlen er omtalt på www.typo3.com, men jeg bliver ikke meget klogere af
"forklaringen".

Hjælp ønskes!

Jakob

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-06-02 20:47

JR skrev:

> Jeg vil meget gerne have typo3 til at køre under Windows XP med
> Apache

Hvorfor, fristes man til at spørge? Typo3 er en plage at installere og
en plage at bruge. Alene det, at den bruger sit helt eget sprog til
skabelonerne er irriterende. Hvis ens designere skal til at lære et nyt
sprog, hvorfor kan de så bare ikke lære PHP, som er enklere og ikke er
begrænset til et enkelt CMS?

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : JR

Dato : 06-06-02 18:02

Hej Jonas,

Jeg vil gerne installere det fordi det ser spændende ud - og jeg har jo ikke
mulighed for at evaluere det uden at installere det. Men jeg kan jo også
vælge at lytte til andres erfaringer og lade være med at spilde min tid

Andre med gode/dårlige erfaringer?

Jakob

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 06-06-02 23:26

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "JR"
<jakob.rohde@privat.dk> just offered me, he muttered some weird stuff,
and I had to correct this gibberish:

>Andre med gode/dårlige erfaringer?

Det er lidt et monster. - Det kan indstilles til mange ting, men det
er ret (meget) svært at finde rundt i.

<disclaimer>
Nano tilbyder også CMS derfor er jeg måske lidt påvirket i mine
udtalelser
</disclaimer>
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-06-02 00:31

> Andre med gode/dårlige erfaringer?

Jeg kan kun give de andre ret - det er ret besværligt at arbejde med.
Ikke dermed sagt, at du skal holde dig fra det - der sker jo ikke noget ved
at prøve det i en periode og gøre egne erfaringer.

--
Mvh. Jesper

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 07-06-02 14:42

> [...]
> mulighed for at evaluere det uden at installere det. Men jeg kan jo også
> vælge at lytte til andres erfaringer og lade være med at spilde min tid

Der findes en demo på typo3.com, som du kan få lov at prøve.

> Andre med gode/dårlige erfaringer?

Umiddelbart er Typo3 desværre totalt uoverskueligt, men det kan helt vildt
meget helt vildt smart. For dem der har tid og lyst, så er jeg sikker på at
det vil være et udemærket system til mangt og meget. Der er god support i
miljøet vha. en maillingliste.

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen