4x Agp, fast writes og side band ???
Fra : Morten

Dato : 05-06-02 17:23

Hej
Kan det virkeligt passe at jeg ikke kan køre 4xAGP hvis fast writes er
disabled i BIOS ?
Mit system fryser nemlig konstant hvis fast writes er enabled. (4xagp
optionen ER enabled men maskinen kører kun 2 x agp hvis fast writes er slået
fra)
en anden ting. Hvordan enabler jeg Sideband? jeg kan se at kortet
understøtter det(med Wcpuid) men jeg kan ikke finde det i Bios og jeg kan
ikke finde noget om nogen ny bios på asus hjemmeside .

Mit bundkort er et Abit VP6, med 2 x PIII 1000 EB
Grafikkortet er et Asus V8170 DDR
http://www.asus.com.tw/vga/agpv8170ddr/overview.htm

på forhånd tak for hjælpen
mvh
Morten

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 05-06-02 21:56

"Morten" <gruber03@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Mit system fryser nemlig konstant hvis fast writes er enabled. (4xagp
> optionen ER enabled men maskinen kører kun 2 x agp hvis fast writes er

Kan være en bug i BIOS'en (på MOBO)!? Tjek for nyere version.

> en anden ting. Hvordan enabler jeg Sideband? jeg kan se at kortet
> understøtter det(med Wcpuid) men jeg kan ikke finde det i Bios og jeg kan
> ikke finde noget om nogen ny bios på asus hjemmeside .

Prøv programmet NvMax.

M.v.h.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 06-06-02 07:31

Morten wrote:
> [...]
> ikke finde noget om nogen ny bios på asus hjemmeside .
>

> Mit bundkort er et Abit VP6, med 2 x PIII 1000 EB

tjaa.. hvis du har et Abit board er det nok derfor du ikke kan finde
noget på Asus' side.. prøv Abit's side i stedet.. :)

det er jo nok et motherboard bios problem.

Dennis

Fra : Morten

Dato : 06-06-02 11:57

> tjaa.. hvis du har et Abit board er det nok derfor du ikke kan finde
> noget på Asus' side.. prøv Abit's side i stedet.. :)
>
> det er jo nok et motherboard bios problem.
>
> Dennis

Jo, men er side band ikke noget man skulle aktivere på grafikkortet?
-morten