Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det bedste kamera til 2 K ????
Fra : jakob

Dato : 05-06-02 16:28

Jeg skal ud og investere i et digitalkamera der skal koste et par
tusind. Det må meget gerne være et med en eller anden form for memory
kort og det skal gerne kunne optage mpeg film også.

Jeg har set et fra samsung der ser rimeligt ud, men hvad kan ellers
anbefales ??

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Ped

Dato : 05-06-02 18:06

Jeg har for nylig købt et Olympus Camedia C-120 hos
http://www.digital4u.dk og det er jeg rigtig godt tilfreds med. 2
megapixel samt mpeg optagelser på 15 eller 60 sekunder, afhængig af
opløsning. Pris: 2109 kr. Der medfølger et 8 MB SmartMedia kort, men jeg
har købt et 64 MB kort, som jeg gav 5-600 kr. for. Hvis man kigger sig
godt om er jeg sikker på at de kan findes på tilbud til priser under det.
Overføring til computeren sker via et medfølgende USB kabel, og hvis din
PC har WinMe, Win2000 eller WinXP behøver du ikke engang at lægge den
medfølgende driver ind - computeren ser med det samme kameraet som en
ekstra harddisk, og filoverførsel kan ske gennem f.eks. stifinder.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Zorilla

Dato : 05-06-02 18:19

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> medfølgende driver ind - computeren ser med det samme kameraet som en
> ekstra harddisk, og filoverførsel kan ske gennem f.eks. stifinder.

Hvor mange billeder kan man sådan typisk forvente at kunne tage med et 64mb
kort?
Jeg mener almindelige 'feriebilleder', alså en opløsning som i givet fald
kan bruges til papirfremkaldelse.

mvh
Peter

Fra : Gypsyman

Dato : 05-06-02 19:13

On Wed, 5 Jun 2002 19:19:28 +0200, "Zorilla"
<zorillaFJERN_DETTE@mac.com> skrev:

> [...]
>kort?
>Jeg mener almindelige 'feriebilleder', alså en opløsning som i givet fald

Ja, jeg har et 64mb, og der kan være 62 billeder i 1600*1200 med 3,1
mill opløsning. De er i hvertfald gode nok til at skrive ud til
billeder.

Mvh
Gypsyman

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-06-02 22:30

> Ja, jeg har et 64mb, og der kan være 62 billeder i 1600*1200 med 3,1
> mill opløsning. De er i hvertfald gode nok til at skrive ud til
> billeder.

1600x1200 giver kun 2 Mpix

mvh Frank

Fra : Ped

Dato : 05-06-02 20:14

Zorilla wrote:

> [...]
> kort?
> Jeg mener almindelige 'feriebilleder', alså en opløsning som i givet fald

Med en opløsning på 1024 x 768 kan der være 234 billeder på et 64 MB kort.

Jakob har spurgt mig privat efter et par "prøvebilleder", og dem må andre da
også gerne se. De er alle 3 taget i opløsningen 1024 x 768 og kan ses på
adresserne:

http://home20.inet.tele.dk/pedmail/p5180013.jpg
http://home20.inet.tele.dk/pedmail/p5180019.jpg
http://home20.inet.tele.dk/pedmail/p5180038.jpg

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : jakob

Dato : 06-06-02 11:37

> [...]
> også gerne se. De er alle 3 taget i opløsningen 1024 x 768 og kan ses på

Tak for svarene, jeg er dog lidt bekymret for mit hovede lige nu, jeg
har da ikke sendt en mail til dig, eller har jeg hmmm..

Jeg checker dem ud med det samme

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Ped

Dato : 08-06-02 08:53

jakob wrote:

> Tak for svarene, jeg er dog lidt bekymret for mit hovede lige nu, jeg
> har da ikke sendt en mail til dig, eller har jeg hmmm..

Rolig nu - ikke fare afsted til psykiateren, dit hovede fejler ikke noget! Det var
en anden Jakob der bad om prøvebilleder. Sorry about that!

Jens

Fra : jakob

Dato : 06-06-02 11:43

> http://home20.inet.tele.dk/pedmail/p5180013.jpg
> http://home20.inet.tele.dk/pedmail/p5180019.jpg
> http://home20.inet.tele.dk/pedmail/p5180038.jpg

Så har jeg kigget, og det ser jo fornuftigt ud. Det er foriøvrigt en
rigtig god ide, det med at lægge eksempler på billeder ud taget med
forskellige kammeraer. Hvis der er andre med kameraer i den prisklasse
der har mulighed for det kunne jeg da godt tænke mig at se nogle flere
eksempler.

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 05-06-02 18:30

"jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message

> [...]
> kort og det skal gerne kunne optage mpeg film også.
>
> Jeg har set et fra samsung der ser rimeligt ud, men hvad kan ellers

Hej. Jeg vil ikke umiddelbart anbefale et Samsung, da jeg har hørt at
billedekvaliteten er dårlig. Jeg har dog aldrig set et billede taget med et
Samsung kamera.

Hvis billedekvalitet betyder meget, kan jeg anbefale et canon A10, til
2000kr. det har 3x zoom og 1,3 megapixels. Du må dog undvære funktionen til
at optage mpg film.

se: www.pricerunner.dk , www.edbpriser.dk , www.kelkoo.dk,
www.bestpriceeu.com/dk. for priser og www.dpreview.com ,
www.imaging-resource.com , www.steves-digicams.com og
www.dcresource.com for anmeldelser. På www.epinions.com kan du se hvad andre
brugere synes om de forskellige kameraer.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : TVN

Dato : 06-06-02 05:54

På min side http://www.vandsted.com/Baad/index.htm kan du se billeder der er
taget med Canon A10, jeg syntes at der er for meget farve på, men jeg har
hellere ikke lavet nogle instillinger på cameraet.

Mvh
Thomas