Sjoveste flysimulator i verden!?
Fra : Brian Lund

Dato : 05-06-02 16:21

Hej, er det bare mig eller er Janes ATF-Gold (Advanced Tactical Fighters)
bare verdens bedste/sjoveste flysimulator... Jeg har aldrig prøvet en siden
som har så mange fly og våben... MEN, jeg havde kun spillet på pirat :o så
efter at jeg en gang for laang tid siden opgraderede til win98 og bedre
virker spillet ikke mere... Der er også lavet en patch til spillet så det
virker med 98- nyere, men den kan kun installeres hvis man har originalen...
Men den er åbenbart heller ikke til lige at skaffe, hvis der er en der ved
hvor jeg kan få fat i det så vil jeg sgu gerne vide det!

Eller hvis der er en der mener er der findes et nyere jævnbyrdigt spil!

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-06-02 17:17

Brian Lund wrote:

> [...]
> Men den er åbenbart heller ikke til lige at skaffe, hvis der er en der ved
> hvor jeg kan få fat i det så vil jeg sgu gerne vide det!

Mon ikke den kan bestilles direkte hos producenten eller måske kan du
finde det på e-bay.

> Eller hvis der er en der mener er der findes et nyere jævnbyrdigt spil!

Den sjoveste flysim jeg har spillet er klart Chuck Yeager, men den er
nok 10-12 år gamel! Spillet indeholder meget afvekslende missioner og
selvom det er gamelt så holder underholdningsværdien den dag i dag imho.

Mvh

Bruno

Fra : Silver

Dato : 05-06-02 19:44

Efter hvor meget det er blevet spillet på min computer er det den her
rækkefølge.

1. Team Apache til PC, en af de bedste heli/flyve-sims jeg har spillet,
skidegodt gameplay, flot grafik (kunne køre glidende på min tidligere 120
mhz med voodoo 1 gfx kort, godt flyve feel med det. (ja ved godt det ikke er
flyver i den forstand)

2. F-18 korea til PC, altid skægt i det spil at udstyre sig selv med 2
atombomber under vingerne og så loope ved start og kaste en af dem ned på
ens egen flyveplads...FUT og der bliver meget varmt ved jordhøjde :D, meget
høj underholdningsværdi, og osse et rigtig godt feel over hele spillet, god
og ufattelig nem editor så man kan skabe sig mange sjove og spændende
situationer i luften.

3. f-18 interceptor til amigaen, det spil som startede min interesse for
flight sims i sin tid, ren arcade i forhold til nutidens spil men ufattelig
skægt på det tidspunkt og osse nu tror jeg :)

Mvh
Silver

Fra : DWM

Dato : 05-06-02 19:52

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ufattelig
> skægt på det tidspunkt og osse nu tror jeg :)

Ahhh....det var det sejeste spil i de gode gamle miga dage :)
Det brugte jeg meget tid på.

Et andet som jeg også har brugt meget tid på er Red Baron.
Syntes ikke rigtigt at jeg har kunne finde nogle flysimulatorer i dag
som har den samme underholdningsværdi som de 2 spil....

/Kenneth Iversen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-06-02 20:36

DWM wrote:

> "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> ufattelig

> Ahhh....det var det sejeste spil i de gode gamle miga dage :)
> Det brugte jeg meget tid på.

Samme her. Jeg kan stadig huske hvordan jeg ved starten fra hangarskibet
skiftede synsvinklen fra broen og så undlod og give fuld gas, på den
måde dalede flyet en anelse da det kom ud i fri luft .

Samme spil findes forøvrigt il PC hvor det hedder Jetfigther og der er
også en II og III.

Fighter Bomber på Amigaen var heller ikke så dårligt på nogle punkter,
blot var luftkampene helt umulige indtil jeg fik et inspireret øjeblik
og tog Top Gun tricket i brug.

Den først flysim jeg spillede hed Tornado og var på en Spectrum,
underholdende og lidt for simpel i sin fysik fx. kunne man lave en tail
stand (Næsen i vejret og så justere gassen indtil man hverken stiger,
falder eller flytter sig i det horizontale plan) og let lade den gå over
i en tail slide hvis man ønskede det.

Mvh

Bruno

Fra : Gerner

Dato : 05-06-02 22:49

On Wed, 05 Jun 2002 21:35:53 +0200, "iddqd@worldonline.dk"
<iddqd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>stand (Næsen i vejret og så justere gassen indtil man hverken stiger,
>falder eller flytter sig i det horizontale plan) og let lade den gå over

Hvad om i fandt den rigtige gruppe ?
Emnet er OT i denne gruppe.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-06-02 14:35

Gerner wrote:

> Hvad om i fandt den rigtige gruppe ?
> Emnet er OT i denne gruppe.

Hvad om du selv lærte lidt om netetikette, det er eksempelvis ikke særlig
hensigtsmæssigt at megaquote.

Bortset fra det har du på delvist ret, de spil denne tråd dækker er nemlig ikke
særlig meget sim og mere spil.

Mvh

Bruno

Fra : Gerner

Dato : 08-06-02 12:47

On Fri, 07 Jun 2002 15:35:04 +0200, iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]
>hensigtsmæssigt at megaquote.
>
>Bortset fra det har du på delvist ret, de spil denne tråd dækker er nemlig ikke

Hvad om du læste subject ?
>Sjoveste flysimulator i verden!?

At besvare et OT indlæg og så dreje emnet til andre ting der er lige så meget
flysim som de emner der behandles i flysim gruppen er ikke så smart som du tror.

Jeg øjner en vis skræk for at føre denne flysim debat i flysimgruppen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Brian Lund

Dato : 07-06-02 14:37

Hvorfor OT? Gruppen hedder dk.spil.computer og selv en spectrum, amiga og
min dejlige gamle commodore 64 er da også computere, og det er da spil vi
snakker om såå...

Btw. bubble bobble er da lige det spil jeg tror jeg har brugt flest timer på
i mit liv, derefter kommer dune 2, C&C den første Action Quake 2... og måske
minestryger ;)

<snip>

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 07-06-02 16:37

Brian Lund wrote:

> Hvorfor OT? Gruppen hedder dk.spil.computer og selv en spectrum, amiga og
> min dejlige gamle commodore 64 er da også computere, og det er da spil vi
> snakker om såå...

Det Gerner hentyder til er at der findes en gruppe specielt til
flysimulatorer, men imho er det altså arcade spil vi taler om her og
ikke sims.

Mvh

Bruno

Fra : Silver

Dato : 07-06-02 21:10

> Det Gerner hentyder til er at der findes en gruppe specielt til
> flysimulatorer, men imho er det altså arcade spil vi taler om her og
> ikke sims.

Hehe ja f-18 interceptor til amigaen var der vist ikke meget sim over i
forhold til nutidens standard, men som jeg nævnte.....det er kanonskægt.

Bruno du nævnte det med starten fra hangar, min fav situation var at følge
efter det krydser missil i en af missionerne og se hvor tæt jeg kunne komme
det i formationsflyvning før jeg bestemte mig for at smække en sidewinder op
i bagenden af det :D

Mvh
Silver

Fra : Gerner

Dato : 08-06-02 12:54

On Fri, 7 Jun 2002 22:09:58 +0200, "Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hehe ja f-18 interceptor til amigaen var der vist ikke meget sim over i
>forhold til nutidens standard, men som jeg nævnte.....det er kanonskægt.

A hvad ? Naturligvis var f-18 en flysim, og dermed er du OT i denne gruppe.

> [...]
>det i formationsflyvning før jeg bestemte mig for at smække en sidewinder op

Er i bange for at debattere flysim i flysimgruppen ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : DWM

Dato : 08-06-02 13:01

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> Er i bange for at debattere flysim i flysimgruppen ?

Ja.

/Kenneth Iversen

Fra : Gerner

Dato : 08-06-02 22:31

On Sat, 8 Jun 2002 14:01:22 +0200, "DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh>
wrote:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ja.

Der var vist ikke nogen der kaldte dit nr op.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : DWM

Dato : 09-06-02 06:33

> Der var vist ikke nogen der kaldte dit nr op.

Når man spørger dumt får man et dumt svar, Gerner.
Det burde du efterhånden have fundet ud af.

/Kenneth Iversen

Fra : Gerner

Dato : 09-06-02 11:06

On Sun, 9 Jun 2002 07:33:13 +0200, "DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh>
wrote:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
>
>Når man spørger dumt får man et dumt svar, Gerner.
>Det burde du efterhånden have fundet ud af.

Ja man for dumme svar på retoriske spørgsmål, og især fra tilskuerne.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : DWM

Dato : 09-06-02 11:11

> Ja man for dumme svar på retoriske spørgsmål, og især fra tilskuerne.

Nu er det ikke fordi at det er første post jeg lavede under denne
tråd men ellers godt gået.
FUT dk.snak.off-topic

/Kenneth Iversen

Fra : Gerner

Dato : 08-06-02 12:52

On Fri, 07 Jun 2002 17:36:40 +0200, "iddqd@worldonline.dk"
<iddqd@worldonline.dk> wrote:

>Det Gerner hentyder til er at der findes en gruppe specielt til
>flysimulatorer, men imho er det altså arcade spil vi taler om her og
>ikke sims.

Flysim er flysim og kald dem blot spil, hvilket jeg selv gør, men flysim
debatteres i flysimgruppen. Og jeg har sikkert spillet alle former for flysims
på alle de hjemmecomputere der nævnes, men nu har vi altså fået oprettet en
flysimgruppe og dermed er flysim debat OT i denne gruppe.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto