"Så vil jeg ha' dig, alligevel"?!!!!!!
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 05-06-02 15:48

Hvem var det der sang noget i stil med

"så vil jeg ha' dig - ha' dig for mig selv
For når vennerne forsvinder og du kysser mig farvel
så vil jeg ha' dig - alligevel"
?

Det var engang tilbage i 80erne eller starten af 90erne og var såvidt jeg
husker en duet mellem en mand og en kvinde. De ovenstående linier blev i
hvert fald sunget af en mand

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : -V-

Dato : 05-06-02 16:51

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:adl895$21qu$1@news.cybercity.dk...
> Hvem var det der sang noget i stil med
> "så vil jeg ha' dig - ha' dig for mig selv
> For når vennerne forsvinder og du kysser mig farvel
> så vil jeg ha' dig - alligevel"

Det var Carsten Bo Jensen fra Mænd i Blåt, som sang den mandlige vokal. Hvad
den kvindelige angår, sangens titel, pladetitel, udgivelsesår og anmeldelser
angår, så bliver jeg dig svar skyldig.

-V-

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 06-06-02 20:17

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Hvad
> den kvindelige angår, sangens titel, pladetitel, udgivelsesår og

Høps. Søgte på "Carsten Bo Jensen" på Google, og fik ....tadaa...et
folketingsmedlem frem, der har været med i Mænd i blåt og udgivet en del
CDer og LP (Åhja, _det_ var tider (c: )

Takker mange gange for hjælpen. Vil straks i morgen formiddag høvle forbi
Københavns hovedbibliotek og rive den ned af hylden.

Mvh Mads

Fra : Chris

Dato : 06-06-02 00:23

On Wed, 5 Jun 2002 16:47:38 +0200, "Mads Thorning Pedersen"
<cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote:

>Hvem var det der sang noget i stil med
>
>"så vil jeg ha' dig - ha' dig for mig selv
>For når vennerne forsvinder og du kysser mig farvel
>så vil jeg ha' dig - alligevel"
>?

Det var som tidligere nævnt Carsten Bo Jensen, der var den madnlige
sanger.

Kunstnernavnet var Sea Bee & The D'generation. Sangen hedder "Jeg vil
ha' dig", og sangerinden hedder vist noget med Susanne eller bare
Sanne. Det husker jeg ikke helt.

Den er i øvrigt fra 1991 og øvrige medvirkende er Hans Henrik Egestorp
(Toys of Joy), Jens Fredslund (Big Fat Snake), Morten Remar (Back To
Back) og Steffen Qwist (Danser med drenge). Alle sammen
Helsingør-musikere og nogle af dem fra dengang mændene var i blåt.

Jeg har uden held kunne finde albumtitlen, men ovenstående er da et
godt hint.

Venligst
Chris

Fra : -V-

Dato : 06-06-02 02:52

"Chris" <dsl3353@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kunstnernavnet var Sea Bee & The D'generation. Sangen hedder "Jeg vil
> ha' dig", og sangerinden hedder vist noget med Susanne eller bare
> Sanne. Det husker jeg ikke helt.

Hedder de ikke Cea Bea & the yadi yada?
Well, en google-søgning skulle kunne gøre det.

-V-

Fra : Chris

Dato : 06-06-02 09:42

On Thu, 6 Jun 2002 03:52:22 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Hedder de ikke Cea Bea & the yadi yada?
>Well, en google-søgning skulle kunne gøre det.

Nope. Hverken ifølge min hukommelse eller Danmarks største
pladesamling.

Venligst
Chris

Fra : [3320] Jacob

Dato : 06-06-02 09:46

> [...]

Sea Bee & The D'generation er korrekt. Mener det var Susanne Carstensen der
sang med.

Mvh Jacob Ekstrøm.

Fra : Soren Bovbjerg

Dato : 06-06-02 09:48

> Nope. Hverken ifølge min hukommelse eller Danmarks største
> pladesamling.

Nuvel, bibliotekerne har jo også en del plader. Her er et søgeresultat fra
Nordjyllands Landsbibliotek (www.njl.dk, søgt på "jeg vil ha dig")

Er det den?

Mvh
Søren

<søgeresultat>
ROCK
Bo, Carsten
Vi har det! [musikoptagelse (cd)] : de 18 bedste / Carsten Bo & Mænd i Blåt
(Carsten Bo Jensen, Steffen Qwist, Morten Bolvig, Lars Elswing, Mikkel Søby,
Hans Henrik Egestorp, Henrik Schou Poulsen, Jens Fredslund ... et al.). -
Musicrea, C 1997

Musicrea MUCD 9779
Tekster på omslag
Indhold: Jeg vil ha' dig / med Susanne Carstensen ; Fina's hemmelighed ; Mig
og mine piger ; Wonderboy ; Drømmen om Amerika / med Susanne Carstensen ;
Hemmingway & Brando ; Det' ikke kærlighed ; Kærlighedstunnellen ; Li'som på
film ; Pigen og cyklen ; Under parabolen ; Ska' jeg krybe ; Sommer ; Helene
og jeg ; Café Blomsten ; Din mund ; Manifest ; Vi har det

Placering Antal Udlånt Reserveret
Hovedbiblioteket Voksen Musik & kunst Musik 1 0 0
<\søgeresultat>

Fra : Soren Bovbjerg

Dato : 06-06-02 10:01

> Nuvel, bibliotekerne har jo også en del plader. Her er et søgeresultat fra
> Nordjyllands Landsbibliotek (www.njl.dk, søgt på "jeg vil ha dig")

og www.bibliotek.dk ved også en masse om musik

/Søren

<>
Sea Bee & the D'Generation
Trabanternes nat

Sea Bee & the D'Generation (Carsten Bo, SP, Steffen Quist, Jens Fredslund,
Jørgen Lang, Morten Bolvig, Michael Ravn, Ulrik Münster-Swensen, Morten
Remar, Henrik Launbjerg, Maria Montell, Susanne Carstensen)
1997
Forlag: Elap
Opstilling i folkebiblioteker: Rock
Tekster på omslag
Tidligere udgave: Mercury 510379-2
Elap 46671 CD
Indhold:
Skrigepigen ; Finas hemmelighed ; Jeg vil ha' dig ; Mason, Hemmingway &
Brando ; Trabanternes nat ; Fortæl din elsker ; Kærlighedstunnellen ;
Drømmen om Amerika ; Det' ikke kærlighed ; Go'e glade øjne

<\>

Fra : Chris

Dato : 06-06-02 14:48

On Thu, 6 Jun 2002 10:47:42 +0200, "Soren Bovbjerg"
<musicaze@_studpido.hotmail.com> wrote:

> [...]
>film ; Pigen og cyklen ; Under parabolen ; Ska' jeg krybe ; Sommer ; Helene
>og jeg ; Café Blomsten ; Din mund ; Manifest ; Vi har det

Denne her ligner en Greatest Hits-ting. Men den er god nok. Jeg er
stadig sikker på, at der findes et originalt album med "Jeg vil ha'
dig", men vil man samtidig have alle de andre "bedste" Mænd I Blåt
sange, så må det være ovenstående, man går efter.

Venligst
Chris

P.S. Danmarks største pladesamling tilhører Danmarks Radio.

Fra : Soren Bovbjerg

Dato : 06-06-02 19:40

> Denne her ligner en Greatest Hits-ting. Men den er god nok. Jeg er
> stadig sikker på, at der findes et originalt album med "Jeg vil ha'
> dig",

Det er nok den der hedder "Trabanternes Nat". Det ser ud til at den er
genudgivet af Elap i 1997.

<klip>
Tidligere udgave: Mercury 510379-2
Elap 46671 CD
<\klip>

/Søren

Fra : Peter | Paintbox

Dato : 06-06-02 14:58

in article adl895$21qu$1@news.cybercity.dk, Mads Thorning Pedersen at
cykologen@sletdette.mailme.dk wrote on 05/06/02 16:47:

> [...]
>

> Mvh Mads
> ----
> Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Det er ikke det dér nye (frygtelige) radiohit med noget i retning af:
"Ååååuuuhååååååå Berta - du min egen sexmaskine
dit hår er fyld med skællllll"

Jeg kan -heldigvis- ikke teksten, men de synger ihvertfald også "Jeg vil ha'
dig for mig sellllllllv" og "Berta jeg vil dig alligevellllll".

Peter

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 06-06-02 20:13

"Peter | Paintbox" <peter@paintbox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ha'
> dig for mig sellllllllv" og "Berta jeg vil dig alligevellllll".

Næh, det' da P3s "Klub klam" der har flikket den sag sammen. Synes nu den er
meget sød. Måske ikke lige stor kunst, menæææh....det er der jo så meget
andet der heller ikke er

Mvh Mads

Fra : Troels

Dato : 06-06-02 20:25

> [...]
er
> meget sød. Måske ikke lige stor kunst, menæææh....det er der jo så meget

Nej, det er det nu ikke. Det er Anders Ø
http://www.dr.dk/p3/drlive/karrierekanonen/

/Troels