Mit bidrag til køling, kan i mon bruge det~
Fra : Bjarne

Dato : 04-06-02 23:16

Hej gruppe(r)!

Nu har jeg fulgt med i alle hardware grupperne, men skriver aldrig i dem.
Denne gang bliver det dog en undtagelse.

Mit system;

*AMD Athlon XP 1800+ (ikke oc) (Med In-a-box køler)
*ECS K7S5A bundkort med 256mb DDR PC 2100 ram(133mhz FSB)
*Quantum Fireball HDD 40gb (en ældre svend efterhånden)
*Geforce 4 TI4200 128Mb DDR ram. (Palit Daytona - ikke oc)

Ellers ikke det helt store, men jeg er da glad for det.
Jeg for lige ca. 8450 i 3DMark 2001SE (med default) uden at noget som helst
er overclocket, og INTET er tweaked! (Altså default det hele, også i WinXP,
som er mit styresystem)

Inde på mit værelse er her (nu) ca. 29 grader rundt i hele lokalet. (Husk
lige på det tak)

Nå.. Grunden til denne post;

Jo, jeg ville køle min pc lidt, og tog derfor den ene side af kabinettet
(midi tower) af. Der faldt temp. en hel del men steg stadig en del ved fuld
load.
Nu var klokken jo 22:00 da jeg fik denne mere eller mindre dumme ide, så
ingen forhandlere havde åbnet; Jeg ville se om jeg kunne køle den bare lidt.
-Jeg har ingen ekstra kølere i, foruden min cpu-køler.-

Så kom jeg i tanke om at jeg havde min gamle 47cm dia. ventilator oppe på
loftet, så den tog jeg ned, og gjorde den godt ren.

Billederne taler vist for sig selv (nederst)
Når jeg har den stående på den laveste hastighed "1" larmer den faktisk kun
lidt mere end hvad min pc allerede gør. Støj irreterre mig ikke, og jeg
kunne fint sove sammen med den selvom den stod på hastighed nr. "3". (Det
har jeg jo gjort før, bla. sidste sommer!)

Nå.. billederne;

*Screenshot af 2x3Dmark 2001se UDEN ventilator; Hastighed nr "0" (Den er
slukket) (Hold venligst øje med motherboardmonitor, da det er den som viser
forskellen og bestemt ikke 3Dmark)
http://insiders.subnet.dk/2x3DMark-uden.JPG

*Screenshot af 2x3Dmark 2001se MED ventilator; Hastighed nr "1" (laveste
hastighed) Hold igen øje med MBM da denne gang er den da betydeligt lavere)
http://insiders.subnet.dk/2x3DMark-med.JPG

*Diverse billedere af PC med ventilator.
http://insiders.subnet.dk/QV001.jpg
http://insiders.subnet.dk/QV002.jpg
http://insiders.subnet.dk/QV003.jpg
http://insiders.subnet.dk/QV004.jpg

Jeg håber folk enten kan bruge det til noget, eller få sig en go griner ud
af det. Jeg lader det i hvert fald være som det. Dejligt at kun have én
_stor_ blæser som kølere HELE kabinettet, plus HDD, ram og det hele.

Jeg købte den engang for 3 år siden hos Skousen for småpenge. ((Grunden til
at 3Dmark er med er bare for at indikere at den er blevet kørt. Begge gange
er testen blevet kørt 2 gange lige efter hinanden alt med default
indstillinger!))

Jeg er i hvert fald glad for resultatet, jeg kan sikkert ikke bruge det til
at overclocke helt vildt, hvis det overhovedet ville hjælpe, men det køler
da som det skal.

Go aften.
/Mig

Fra : -u

Dato : 05-06-02 00:45

"Bjarne" <BjarneREMOVE@spamfree.com> wrote in message
> [...]
> at overclocke helt vildt, hvis det overhovedet ville hjælpe, men det køler

Lækkert med de faldende temperaturer :)

Lad mig dog foreslå at du piller kabinetvæggen af i den anden side også så endnu
mere luft kan slippe ud... og hust at holde øje med støv.

/u

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-02 15:36

"Bjarne" <BjarneREMOVE@spamfree.com> skrev....

> Jeg er i hvert fald glad for resultatet, jeg kan sikkert ikke
> bruge det til at overclocke helt vildt, hvis det overhovedet
> ville hjælpe, men det køler da som det skal.

Jeg ville droppe det igen. Det er en absolut nødløsning(som jeg selv
har brugt) f.eks. når der er hedebølge, eller en kritisk
kabinetblæser er stået af.

Løsningen samler nemlig i den grad støv og møg i maskinen. Jeg
prøvede løsningen første gang med min gamle AMD K6 233@266. Efter en
måned var den helt lådden og den måtte skilles helt ad for at den
kunne blive ren igen.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Lars O. Poulsen

Dato : 05-06-02 04:02

> Inde på mit værelse er her (nu) ca. 29 grader rundt i hele lokalet. (Husk
> lige på det tak)

Tænk på hvad du kunne opnå hvis du fik dig en lidt mere "normal"
temperatur....

/Lars

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 06-06-02 09:57

> *Diverse billedere af PC med ventilator.
> http://insiders.subnet.dk/QV001.jpg

Jeg tror det var sådan en 80cm blæser, der blev omtalt
i gruppen for et stykke tid siden.

(Eller var det en trykfejl - dengang...)

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Peter Holm

Dato : 06-06-02 20:54

> [...]
til
> at overclocke helt vildt, hvis det overhovedet ville hjælpe, men det køler

Jeg kan ikke lige se fabrikatet på blæseren nogen steder....er det en Papst?
/peter

Fra : Black Rose

Dato : 08-06-02 19:45

Underligt der står at "This benchmark was not run with the default
settings", når du siger den gjorde.....eller er det mig der ser forkert....
Læg lige mærke til der hvor der står "low detail"...

Fra : DWM

Dato : 08-06-02 21:02

"Black Rose" <michael_artych@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
forkert....
> Læg lige mærke til der hvor der står "low detail"...

Du ser ikke forkert og den er ikke kørt med default settings.

/Kenneth Iversen

Fra : Black Rose

Dato : 09-06-02 01:37

Så hans score kan ikke bedømmes herefter ?

Fra : DWM

Dato : 09-06-02 06:20

> Så hans score kan ikke bedømmes herefter ?

Det kommer vel an på hvad man samligner med.

/Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-02 01:53

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
> "Black Rose" <michael_artych@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> forkert....
>
> Du ser ikke forkert og den er ikke kørt med default settings.

Sjovt. min siger nemlig det samme selvom jeg kører med default.
Uanset hvad jeg end gør, skriver den altid at den aldrig kører default!

Fra : DWM

Dato : 09-06-02 06:24

"fgd" <dfgdfg> skrev i en meddelelse
> Sjovt. min siger nemlig det samme selvom jeg kører med default.
> Uanset hvad jeg end gør, skriver den altid at den aldrig kører default!

Lyder underligt for det gør min ikke. Måske du har en anden version
end jeg har.

/Kenneth Iversen