Newbies
Fra : trend

Dato : 13-12-00 22:28

hej
hvad betyder at skærmen er 1024 x 768 60 mhz eller 75 mhz, det er mhz jeg
ikke forstår

--
ICQ 72331721

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 12:02

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 12:02

Fra : Metuz

Dato : 28-12-00 12:02

På en 19" er 85hz for lidt

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 28-12-00 12:37

On Thu, 28 Dec 2000 11:01:54 GMT, "Metuz" <tnr@mail.dk> wrote:

>På en 19" er 85hz for lidt
<snip>

Det var da sjovt, at du synes det... På en 21" er 85Hz rigeligt - men
det er da selvfølgelig også en Nokia.... Men ellers gælder det da også
fra de andre store skærme jeg kender til, eneste undtagelse er dårlige
skærme - hell, jeg kender da en fyr med en 15" hvor 100Hz også
flimrer, men det er da også en billig skodskærm...

Fra : Metuz

Dato : 28-12-00 14:19

Det flimrer ikke det er bare MEGET bedre i 100hz end i 85hz

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 28-12-00 17:32

On Thu, 28 Dec 2000 13:18:48 GMT, "Metuz" <tnr@mail.dk> wrote:

>Det flimrer ikke det er bare MEGET bedre i 100hz end i 85hz
<snip igen>

Hvilken skærm ?

Fra : Metuz

Dato : 29-12-00 08:37

Philips 109B/20 og 100hz er alt for fedt

--
/Metuz www.hardwaresiden.dk PC og PS2

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 29-12-00 09:12

On Fri, 29 Dec 2000 07:37:20 GMT, "Metuz" <tnr@mail.dk> wrote:

>Philips 109B/20 og 100hz er alt for fedt

Enig, hvis RAMDAC'en kan trække det, så hvorfor ikke

Jeg husker endnu, og med fryd endda, da en af mine gode venner fik en
15" MAG-skærm (Det var i starten af 1996...). Hans Diamond Stealth 64
Video VRAM 3000 kunne køre den ved 120Hz i 640x480, og det gjorde vi
så... To år senere fik min svoger så ny skærm på arbejdet, den
førnævnte Nokia, den kunne klare 120Hz i 1024x768, så det fik den lov
til.

Personligt må jeg dog nøjes med 85Hz i 800x600 på min LiteOn 15", men
når jeg en gang bliver rig, så....

Fra : Metuz

Dato : 29-12-00 09:26

Jeg tror at RAMDAC'en på et geforce kort kan klare de syge skærme

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 29-12-00 09:40

On Fri, 29 Dec 2000 08:25:42 GMT, "Metuz" <tnr@mail.dk> wrote:

>Jeg tror at RAMDAC'en på et geforce kort kan klare de syge skærme

Her ville jeg jo nok vælge ATI eller Matrox, men jeg er jo så heller
ikke den store spilfreak - XFree86 Rules

Hvis så bare min skærm var lidt større, så min RAMDAC kunne få bare
'lidt' sved på panden...

Fra : Metuz

Dato : 29-12-00 10:27

> Her ville jeg jo nok vælge ATI eller Matrox, men jeg er jo så heller
> ikke den store spilfreak - XFree86 Rules

Ja det giver helt klart et mere skarp billede på ens skærm men jeg er glad
for spil :)