DIAL-UP til Counterstrike
Fra : Dopedog

Dato : 04-06-02 16:02

Jeg sidder på en ISDN linje og jeg spiller meget Counterstrike online ...
jeg har hidtil haft TDC men
siden jeg bruger XP er forbindelsen begyndt at disconnecte hver time
(præcist hver gang den når 60 minutter)

Jeg skiftede så til Tiscali men der disconnecter den i ny og næ .. nogle
gange efter 20 minutter, andre gange efter 2 timer og det værste er næsten
at der er ufatteligt dårlige PING tider med Tiscali ...

Så jeg ville høre om der er nogen af jer der spiller online spil med DIAL-UP
og hvilket abonnement i har o.s.v. ?

-Ronnie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-02 21:52

Tue, 4 Jun 2002 17:01:55 +0200, skrev "Dopedog"
<dopedog@ofir.dk>:

>Jeg sidder på en ISDN linje og jeg spiller meget Counterstrike online ...
>jeg har hidtil haft TDC men
>siden jeg bruger XP er forbindelsen begyndt at disconnecte hver time
>(præcist hver gang den når 60 minutter)

Problemet med at en isdnadapter cutter forbindelsen efter 60
minutter på XP har været fremme før, prøv at søg i tidl. indlæg i
gruppen ellers spørg i en af de interne TDC-grupper, f.eks.
news:tele.internet.isdn, så får du sikkert et svar med løsningen.

Da jeg ikke selv har isdn, har jeg desværre ikke bidt mærke i
løsningen på problemet.

Fra : René Jensen

Dato : 05-06-02 20:42

Dopedog wrote:
> Jeg sidder på en ISDN linje og jeg spiller meget Counterstrike online ...
> jeg har hidtil haft TDC men
> siden jeg bruger XP er forbindelsen begyndt at disconnecte hver time
> (præcist hver gang den når 60 minutter)

Jeg kommer bare med et bud: Har du tjekket dine indstillinger for din
dial-up profil? -Samt tjekket indstillinger i IE?
Jeg mener som standard at IE har en option, når man har dial-up, kan
vælge at disconnecte hvis linien ikke har været brugt i x antal
minutter, men selvf. hvis du spiller og du bliver disconnected, så kan
det være fordi at din dial-up pulje er for overblastede. Prøv at se om
du kan se evt. statistik over trafikken i din pågældende dial-up pulje
hos din udbyder; de fleste (hvis ikke alle) udbyder disconnecter
tilfældige brugere, når nye prøver at ringe op til en fyldt dial-up
pulje, typisk sker det for nogen bestemste forudsætninger, f.eks. en
tilfældig bruger der har været connected i over 60 min. og er koblet op
med mindre end 56.6kbps.

> Jeg skiftede så til Tiscali men der disconnecter den i ny og næ .. nogle
> gange efter 20 minutter, andre gange efter 2 timer og det værste er næsten
> at der er ufatteligt dårlige PING tider med Tiscali ...

Er der nogen grund til at du ikke har ADSL? -Jeg mener jeg har fået ADSL
hos TDC :/ selvom jeg er forbundet til en lille central (ca. 1200
abonnementer), så i bund og grund skulle der være stor chance for at du
også kunne få ADSL igennem TDC.

> Så jeg ville høre om der er nogen af jer der spiller online spil med DIAL-UP
> og hvilket abonnement i har o.s.v. ?

Før jeg fik ADSL havde jeg ISDN på et CyberCity dial-up forbindelse.
Ping tiderne til CyberCity's egen (nu er de nedlagt) server samt
WorldOnline/Tiscali var ganske pæne for en ISDN forbindelse. Spillede
jeg på Jubii eller Opasia/Boomtown, skulle jeg regne med ca. 10-20ms
mere.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"