Passer denne PSU til dette bundkort?
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 04-06-02 12:12

Hej!

Er der forskel på stikkene på en "micro ATX"-PSU og en alm. PSU?

PSU'en det drejer sig om er denne:
http://www.xdata.dk/xdata/prodInfo.asp?Prod=FSP%2D180%2D50NIV&root=0&niv1=52
&niv2=&unikID=all

Og bundkortet den skal sættes på er dette:
http://www.idot.com/TheStore/Desktop/601spec.asp?Product.id=601&Cate.id=5&Pr
oduct.status=green

Kim

--
Please remove "REMOVE" in my e-mail address before replying.

Fra : raven

Dato : 04-06-02 12:32

On Tue, 4 Jun 2002 13:11:56 +0200, "Kim Søvsø Pedersen"
<kim@kimpedersen.dk> wrote:

> [...]
>&niv2=&unikID=all
>
>Og bundkortet den skal sættes på er dette:

Ja, det burde passe. Bundkortet har et normal atx stik.

Men hvorfor køber du den 180 w forsyning med P4 stik (som den har
desuden). Det har du intet at bruge til, og får heller aldrig for 180
w er ingenting til P4.

Du kunne ligeså vel spare de 118 kr og købe deres 235 w til 225 kr.

Eller du kan købe en 250 w atx forsyning hos www.compumail.dk for 129
kr.
Jeg har selv købt en sådan, og den kan levere 25 amp til 5 volt, og
trækker derfor fint en 1200 MHz celeron. Den larmer ikke voldsomt, men
normalt.

Er dit C3 projekt ikke et uden cpu køler ? hvilket kabinet bruger du ?

mvh

John

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 05-06-02 07:44

"raven" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 4 Jun 2002 13:11:56 +0200, "Kim Søvsø Pedersen"
> <kim@kimpedersen.dk> wrote:
>

> Ja, det burde passe. Bundkortet har et normal atx stik.

Det regnede jeg næsten også med :)

> Men hvorfor køber du den 180 w forsyning med P4 stik (som den har
> desuden). Det har du intet at bruge til, og får heller aldrig for 180
> w er ingenting til P4.

Den strømforsyning jeg køber kommer aldrig til at drive en P4, så det er
sådan set underordnet om den har det stik eller ej.

> Du kunne ligeså vel spare de 118 kr og købe deres 235 w til 225 kr.

Hele mit projekt går ud på at bygge en meget lille computer, der ikke har
det store strømforbrug og som ikke larmer særlig meget, og det tror jeg jeg
nemmere kan opnå med en lille PSU, da den - så vidt jeg ved - ikke bliver så
varm som f.eks. en 300w PSU, og derfor ikke kræver så meget hvad blæser
angår... Desuden er den PSU jeg havde fundet ret lille, hvilket passer godt
ind i konceptet.. Maskinen skal nemlig kun bestå af bundkort + cpu, hvilket
ikke trækker særlig meget strøm, samt en Barracuda IV (og måske et
DVD-drev).

> [...]
> normalt.
>
> Er dit C3 projekt ikke et uden cpu køler ? hvilket kabinet bruger du ?

Nej - der er blæser på den version jeg regner med at købe (C3 800mhz). Men
den skal efter sigende kunne køre med passiv køling, hvis f.eks. airflow'et
i kabinettet er godt nok. (En fra VIA har vist kørt en Quake 3 demo i 24
timer uden blæser...)

Hvad kabinet angår, så overvejer jeg den lille af dem her:
http://www.ikea.dk/product_presentation/show.asp?productnumber=46686200&type
=ART&id=1324,1361

- for det er jo ikke så stort og ser pænt ud i en stue :p

Evt. et AOpen microATX kabinet...
(http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577918)

Mvh Kim