Tiscali = I guder
Fra : Groggy

Dato : 04-06-02 11:41

Nu har jeg simpelthen fået nok.

For flere år tilbage (1999-2000) sad jeg med et almindeligt 56k modem og var
koblet på nettet igennem det davarende WorldOnline. Disse blev senere
skiftet ud med teledanmark af flere forskellige årsager. Så jeg sluttede
abbonementet i den tro at nu var det ude af verdenen. Men nej.

Det hele startede for ca 6-9 måneder siden, da der pludselig dukkede en
rykker nr. 2 ind af brevsprækken fra worldonline (underligt nok var der ikke
kommet en rykker nr. 1). Der var ifølge dem ikke blevet betalt 3 regninger
fra dengang jeg benyttede dem. Hvilket jeg med stor sikkerhed kan sige, at
jeg havde betalt. Det udviklede sig til en masse skriverier frem og tilbage,
men endte dog med, at jeg måtte betale, da jeg ikke havde smidt
kvitteringerne ud, da jeg ikke mente jeg ville få brug for dem. Det er min
fejl men sådan er det.

Og nu er næsten det samme sku sket igen. For en lille måned siden dumpede
der en ny regning ind ad brevsprækken. Regningen lyder på det lille beløb af
14,40 kroner hvoraf de 4,- er et opkrævningsgebyr. Jeg klør mig lidt i
nakken af forundring, men sætter mig ned og skriver et brev, hvori jeg (på
et pænt og civiliseret sprog), at jeg ingen intensioner har om at betale
sådan en regning. Primært p.g.a det er så lang tid siden.

I dag er deres svar så kommet. Svaret består af en kopi af regningen samt
noget en udskrift af hvornår forbindelsen skulle være brugt. Jeg kigger lidt
på papiret og ser, at der står nogle forbehold. Bl.a. kun opkald efter 1.
oktober 2000 er tilgængelige via denne oversigt. Derefter kigger jeg ned på
deres påståede forbindelses tidspunkt, og ser til min egen underholdning, at
det var sket den 13 januar år 2000. Altså ca. 9 måneder før, at denne
oplysning skulle være tilgængelig via udskriften.

Disse to papirer var det eneste der kom i kuverten. Intet brev om hvordan,
de forholder sig til, at jeg nægter at betale og mine begrundelser for
dette.

Det der dog undrer mig mest er, hvordan de åbenbart kan undgå at se, at jeg,
efter deres mening, skylder dem penge i så lang tid? Og værst af alt, at
dette beløb ikke var inkluderet i den rykker de sendte for 6-9 måneder
siden.

Så efter jeg lige har fået lukket dampen ud, kan jeg kun anbefale alle andre
at holde sig langt væk fra Tiscali. De har åbenbart ikke styr på deres
regnskaber, og gider ikke give konkrete og præcise tilbagemeldinger, når man
stiller spørgsmålstegn ved en regning eller lignende.

En kopi af udskriften kan ses i dk.binaer
3cfc93f0$0$8954$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Med en irriteret hilsen

Andreas Hansen (Groggy)
Som konsekvent nægter at ringe til dem, da de tager 2,- i minuttet.

---

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-06-02 20:27

On Tue, 4 Jun 2002 12:41:25 +0200, "Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk>
wrote:

> [...]
>et pænt og civiliseret sprog), at jeg ingen intensioner har om at betale
>sådan en regning. Primært p.g.a det er så lang tid siden.

Og hold fast i det, thertifald indtil du får en fyldsgørende
forklaring på hvorledes de kan være så længe om at sende en regning.
Kræv også en fyldsgørende forklaring på hvorfor den regning ikke var
med på den rykker du endte med at betale.
Kræv også inden en betaling fra din side kan komme på tale at du får
en endelig opgørelse på mellemværende mellem dig og Tiscali.
Sørg for at have kopier af alt korspordance mellem dig og Tiscali.

Hvis ikke Tiscali er hurtig til at svare på dine henvendelser, jeg vil
sige 2 arbejdsdage + forsendelstid, så ryk for svar. Nu er det ikke så
stort et beløm, men skriv i henvendelser til Tiscali at hvis ikke de
svare på dine spørgsmål, så ser du dig nødsaget til at sende
anbefalede breve til Tiscali, og at du vil kræve betaling derfor af
Tiscali. Jeg garentere dig ikke at de vil, eller kan komme til at
acceptere, betaling af portoen, men det er Tiscali der gør det
nødvendigt, så det er kun rimeligt at de kunne komme til at betale,,,

Hvis ikke sagen får et for dig tilfresstillende udfald i løbet et par
uger, højst 3 uger, så tag alle papiere i sagen (incl den gamle) med
til advokatvagten, og hør med dem hvordan du står.

PS. betal under ingen omstændigheder noget til Tiscali uden du har på
skrift at det er en endelig afregning af samtlige mellemværende mellem
dig og Tiscali.

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-06-02 00:51

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote Tue, 04 Jun 2002 21:26:44
+0200 :

(Jeg kender ikke den konkrete sag, så der er rent generelt og min
egne personlige tanker der udtales her).

>Og hold fast i det, thertifald indtil du får en fyldsgørende
>forklaring på hvorledes de kan være så længe om at sende en regning.

Det har han ikke krav på, men svaret er nok at regning ikke var stor
nok til at blive lavet, men at man nu har valgt at udfakturerer den
alligevel.

>Kræv også en fyldsgørende forklaring på hvorfor den regning ikke var
>med på den rykker du endte med at betale.

Rykkere er noget med får for regninger man har fået, hvis ikke han
har fået den anden, f.eks. fordi den ikke er lavet så kan han
selvfølgelig ikke få en rykker herfor.

>Sørg for at have kopier af alt korspordance mellem dig og Tiscali.

Altid en god ting ved alle firmaer.

>Hvis ikke Tiscali er hurtig til at svare på dine henvendelser, jeg vil
>sige 2 arbejdsdage + forsendelstid, så ryk for svar.

Et par uger ville være mere rimeligt, jeg mener ikke man med
rimlighed kan stille krav om ekspeditionstid på 2 dage, men nok 2
uger.

> [...]
>acceptere, betaling af portoen, men det er Tiscali der gør det
>nødvendigt, så det er kun rimeligt at de kunne komme til at betale,,,

Hvorfor tror folk at de kan skyde en regning videre i forbindelse
med udgifter de har haft i sådanne tilfælde, det kan man ikke uden
forudgående aftale herom.

>PS. betal under ingen omstændigheder noget til Tiscali uden du har på
>skrift at det er en endelig afregning af samtlige mellemværende mellem
>dig og Tiscali.

Man skal selvfølige betale sine regning til tiden, hvis de er
rigtige, ellers skal man klage over den og afvente en afgørelse,
hvis ikke mn betaler sine regning til tiden påløber der blot ekstra
omkostninger.
(En klage skal stoppe en eventuel rykker process der måtte komme).

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-02 07:11

On Wed, 05 Jun 2002 01:50:38 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote:

>Det har han ikke krav på,

Ikke enig.
Som udgangspunkt, så skal men betale sine regninger, og inden for det
betalingsfrist den man skylder penge har sat, kan dette ikke lade sig
gøre, så skal man tage kontakt til modparten, for at aftale
betalingsvilkårene, det er almendelig høflighed, og forhindre at der
kommer rykker, incasse osv.

>men svaret er nok at regning ikke var stor
>nok til at blive lavet, men at man nu har valgt at udfakturerer den
>alligevel.

Det er en lille regning, men jeg mener nu at det er meget sent at
komme med den, men den burde have været lavet for længe siden, og så
evt. med tilføjelse at opkrævning overføres til næste regningsperiode.
Det er også således Sonofon gør det.

>Rykkere er noget med får for regninger man har fået, hvis ikke han
>har fået den anden, f.eks. fordi den ikke er lavet så kan han
>selvfølgelig ikke få en rykker herfor.

Man kan naturligvis ikke få en rykker for en regning der ikke er
lavet, men man kan heller ikke vente flere år med at lave en regning.
Hvis et firma laver en fejl, så de ikke får opkrævet de penge de skal
have for en vare, så skal de være hurtige til at opdage fejlen, og
hvis ikke, så kan de glemme alt om de penge de er gået glip af.
Det er simpel jura. Konkret sag, Danske bank udbetalte ved en fejl
~500 korner, på en konto der var i (bevilget) overtræk med ~500
kroner, der gik ~4 måneder før de opdagede fejlen, og var tilmed
temlig længe om at svare kunden, det endte med en klage til
pengeinsitutankenævnet, og bankens juridiske afdeling, erkendte
bankens fejl, og lukkede kontoen.
Her har WoldOnline været næsten 2 år om at sende en regning.

>Altid en god ting ved alle firmaer.

Det er næmlig det det er. Og også når 2 privatepersoner har et
udestående med hinanden.

>Et par uger ville være mere rimeligt, jeg mener ikke man med
>rimlighed kan stille krav om ekspeditionstid på 2 dage, men nok 2
>uger.

Hvis et firma skal være 2 uger om at besvare en henvendelse, så bør
de i de minste i løbet af et par dage bekraftige modtagelsen af
henvendelsen, og oplyse forventet svartid. Det regner jeg for
almendelig forretnings moral. Og der er mange eksempler på at det også
praktiseres.

>Hvorfor tror folk at de kan skyde en regning videre i forbindelse
>med udgifter de har haft i sådanne tilfælde, det kan man ikke uden
>forudgående aftale herom.

Hvorfor er det lige at der kommer rykkergebyer på rykker?
Fordi det er modparten der pålægger en en udnødendig udgift.

>Man skal selvfølige betale sine regning til tiden,

100% enig. Men en regning skal også udsendes til tiden, ellers kan man
ikke forvente at kunderne betaler friviligt. 1½-2 år er meget lang tid
og vente med at sende en regning.

>hvis de er
>rigtige, ellers skal man klage over den og afvente en afgørelse,

Og det må ikke tage flere uger før man høre fra firmaet, ligesom man
ikke skal vente flere uger efter modtagelse af regningen før man gør
sin indsigelse.

>hvis ikke mn betaler sine regning til tiden påløber der blot ekstra
>omkostninger.

Og hivs ikke firmaet regere hurtigt på henvendelser, påløber der blot
ekstra omkostninger.

>(En klage skal stoppe en eventuel rykker process der måtte komme).

Enig. Og en incassor vil da også afvise sagen, så længe der køre
tvist om regningens regtighed. (hvis ikke han bestilles til at indgå i
tvisten, men så er der jo ikke tale om incasso længer)

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 05-06-02 18:11

On Wed, 05 Jun 2002 08:10:49 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Men en regning skal også udsendes til tiden

"til tiden", der er inden 5 år ik.

--
Morten!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-02 18:34

On Wed, 05 Jun 2002 19:10:31 +0200, Morten Kjær Nielsen
<nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote:

>"til tiden", der er inden 5 år ik.

Nej, en regning forældes i de fleste tilfælde efter 5 år, det er ikke
det samme som at et teleselskab kan komme 5 år efter en samtale har
fundet sted, og kræve den betalt.

Men vi er kommet noget uden for denne gruppes formål, hvorfor jeg har
sat

FUT til dk.videnskab.jura

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-02 07:31

> [...]

>Rykkere er noget med får for regninger man har fået, hvis ikke han
>har fået den anden, f.eks. fordi den ikke er lavet så kan han

Jeg glemte lige at få med at da man lavede den rykker, så har jeg fået
forståelse på Groggy at han nævnte at han ikke er kunde hos Tiscali
længer, det er et indtryk, og mine udtalser skal tages med det
forbehold at det også er tilfældet.
Så burde Tiscali have gjort mellemværende med kunden op, specielt når
nu Tiscali undlader at udskrive en regning på småbeløb, og derfor
burde vide at der måske er ubetalte opkald.

Fra : Groggy

Dato : 05-06-02 09:17

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu Tiscali undlader at udskrive en regning på småbeløb, og derfor
> burde vide at der måske er ubetalte opkald.

Helt enig. Som jeg har skrevet i et andet indlæg, burde alt dette have sendt
ud, da jeg havde opsagt mit abbonement.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Groggy

Dato : 05-06-02 09:15

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:j4kqfucbja71huh1lta2um51gm6n71536b@news.worldonline.dk...
> Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote Tue, 04 Jun 2002 21:26:44
> +0200 :
>
> (Jeg kender ikke den konkrete sag, så der er rent generelt og min
> egne personlige tanker der udtales her).

Andet end personlige meninger er vist ikke mulige. I har jo kun min version
af historien.

> Det har han ikke krav på, men svaret er nok at regning ikke var stor
> nok til at blive lavet, men at man nu har valgt at udfakturerer den
> alligevel.

Det kan være du har ret. Men det viser så kun hvor meget papirnusseri det er
blevet til efterhånden. En regning på 14,40 kr er mindre end de omkostninger
de har haft ved at sende den ud. Og så burde man ikke have ventet i mere end
2 år før man sendte den ud. Denne regning burde i så fald været kommet i
forbindelse med min opsigelse af abonnementet.

> Rykkere er noget med får for regninger man har fået, hvis ikke han
> har fået den anden, f.eks. fordi den ikke er lavet så kan han
> selvfølgelig ikke få en rykker herfor.

Jeg kan sige med sikkerhed, at jeg ikke havde modtaget den første regning.
Men det er ikke nødvendigvis Tiscalis skyld. Brevet kan være gået tabt i
posten. Man må jo tro på dem, når de siger det er afsendt.

> Altid en god ting ved alle firmaer.

Har jeg også lært efterhånden.

> Et par uger ville være mere rimeligt, jeg mener ikke man med
> rimlighed kan stille krav om ekspeditionstid på 2 dage, men nok 2
> uger.

2-3 uger var hvad det tog før de svarede på mit brev. Så jeg må nok
indstille mig på at have lidt tålmodighed.

> Hvorfor tror folk at de kan skyde en regning videre i forbindelse
> med udgifter de har haft i sådanne tilfælde, det kan man ikke uden
> forudgående aftale herom.

Dette ved jeg heller ikke helt om jeg gør.

> [...]
> omkostninger.
> (En klage skal stoppe en eventuel rykker process der måtte komme).

Jeg går også fuldt ud fra, at der hverken kommer flere gebyrer på eller
lignende. Men det kunne være man skulle skrive det i brevet til dem, så jeg
har på skrift, at der ikke bliver lagt mere til under sagens behandling.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-02 09:41

On Wed, 5 Jun 2002 10:15:05 +0200, "Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk>
wrote:

>Dette ved jeg heller ikke helt om jeg gør.

Og bemærk venligst at jeg også skrev, at der bestemt ikke er nogen
garenti for at de friviligt vil betale, og heller ikke for at nogen
magtinstans kan pålægge Tiscali at betale. Det er kun min personlige
holdning til hvordan verden burde være skruget sammen, hvorimod jeg
vil holde på at jeg har judisterne til at støtte mig i påstanden om at
Tiscali er meget sent ude med at sende den regning, og nu hvor du
nævner i flere andre indlæg at du direkte har henvendt dig til
Tiscali, og opsagt dit abbonemment, burde have opgjort mellemværende
på det tidspunkt.
Hvor længe er det fra du opsagde kundeforholdet, til du modtog
regningen?

Fra : Groggy

Dato : 05-06-02 13:59

> [...]
> på det tidspunkt.
> Hvor længe er det fra du opsagde kundeforholdet, til du modtog

Jeg har skam bidt mærke i, at det ikke er noget der kan garanteres.

Jeg kan desværre ikke huske det præcist. Men med usikkerhed tror jeg det var
omkring maj måned år 2000. Men det er langt fra noget jeg er 100% sikker på.
Det er jo lang tid siden.

---

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 05-06-02 18:12

wrote:

>Andet end personlige meninger er vist ikke mulige. I har jo kun min version
>af historien.

Da jeg gik rimelig konkret ind og kommenterede nogle ting følte jeg at
jeg måtte pointere at der er min personlige holdning, set i lyset af
at jeg arbejder ved den pågældende virksomhed.

--
Morten!

Fra : Groggy

Dato : 06-06-02 10:39

"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse

> Da jeg gik rimelig konkret ind og kommenterede nogle ting følte jeg at
> jeg måtte pointere at der er min personlige holdning, set i lyset af
> at jeg arbejder ved den pågældende virksomhed.

Ok. Det har jeg skam også fuldt ud forståelse for. Jeg var bare ikke klar
over, at du arbejdede der.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-06-02 07:24

Wed, 05 Jun 2002 01:50:38 +0200, skrev Morten Kjaer Nielsen, på 58
linier, i <j4kqfucbja71huh1lta2um51gm6n71536b@news.worldonline.dk>, :

>Rykkere er noget med får for regninger man har fået, hvis ikke han
>har fået den anden, f.eks. fordi den ikke er lavet så kan han
>selvfølgelig ikke få en rykker herfor.

Rykkere er også noget man får af Tiscali, hvis deres betalings system
med dankort, pludselig laver 2 ens regninger hvor derefter trække den
ene rigtigt over dankortet.
Den anden får man så ikke betalt (Har jo heller ikke bestilt den)
Efter nogle måneder får man en rykker + 50 kr. for en regning Tiscali
fejlagtigt vil have penge for.

>Altid en god ting ved alle firmaer.

Bare synd den er envejs korspordance med Tiscali.

>Et par uger ville være mere rimeligt, jeg mener ikke man med
>rimlighed kan stille krav om ekspeditionstid på 2 dage, men nok 2
>uger.

Ja 2 måneder er ikke nok mere her fra, vi ender sikkert også på 2 år
inden jeg får svar.

> [...]
>omkostninger.
>(En klage skal stoppe en eventuel rykker process der måtte komme).
Som Tiscalie åbenbart heller ikke køre med, for jeg havde klaget efter
første rykker og har fået den sidste rykker,
Mit Betalte Internet Abbonement er blevet lukket for længe siden, +
det Mobil nummer som ifg. tiscali skylder penge.

Hvis nysgerige Tiscali folk ikke tror på dette, kik så efter hvor
Sag nummer. 00019625 er.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-06-02 08:42

On Sun, 09 Jun 2002 08:24:03 +0200, Karsten Andersen <karsten@jyde.dk>
wrote:

>Ja 2 måneder er ikke nok mere her fra, vi ender sikkert også på 2 år
>inden jeg får svar.

Hvad har du så gjort for at rykke for svar?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-06-02 12:15

Sun, 09 Jun 2002 09:41:32 +0200, skrev Ivar Madsen, på 11 linier, i
<tk16gusiptiu2fumksm8lidv9ftdbab25i@4ax.com>, :

>Hvad har du så gjort for at rykke for svar?
Rykke på e-mail og bruge 2 x 1 time på telefonen og bare få en fra
kunde service der afligevel ikke kan fatte problemet eller åbenbart
vil løse dette.
Første gang ville man kontakte den første person jeg havde skrevet
med.. Der skete ikke mere.
andengang lovede han og kikke på det, men har stadigt ikke hørt
noget..
Altså er de ligeglad med deres kunder.
En tiscali medarbejder der ikke har det pågældende sag's nummer kan
åbenbart ikke ordne det.
den eneste channce jeg åbenbart har er og møde op i deres kontor tid..
Og banke i den lille frk's bord.

(Mon de vil betale km penge?)

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Groggy

Dato : 05-06-02 09:07

> [...]
> en endelig opgørelse på mellemværende mellem dig og Tiscali.
> Sørg for at have kopier af alt korspordance mellem dig og Tiscali.

Har jeg også tænkt mig at skrive til dem, som svar til dem. Og kopierne
bliver helt klart gemt.

> [...]
> acceptere, betaling af portoen, men det er Tiscali der gør det
> nødvendigt, så det er kun rimeligt at de kunne komme til at betale,,,

Jeg tror ikke, de vil acceptere at betale, men det er selvfølgelig et forsøg
værd.

> Hvis ikke sagen får et for dig tilfresstillende udfald i løbet et par
> uger, højst 3 uger, så tag alle papiere i sagen (incl den gamle) med
> til advokatvagten, og hør med dem hvordan du står.

Jeg har overvejet, at tage kontakt til en advokat. Men jeg har på ingen måde
pengene til det, medmindre jeg kan finde en, der giver lidt gratis
rådgivning.

> PS. betal under ingen omstændigheder noget til Tiscali uden du har på
> skrift at det er en endelig afregning af samtlige mellemværende mellem
> dig og Tiscali.

Skriver også til Tiscali, at jeg vil have det på skrift, at jeg, i deres
mening, ikke har flere udeståender.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-02 09:30

On Wed, 5 Jun 2002 10:07:12 +0200, "Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk>
wrote:

>Jeg har overvejet, at tage kontakt til en advokat. Men jeg har på ingen måde
>pengene til det, medmindre jeg kan finde en, der giver lidt gratis
>rådgivning.

Og specielt når vi tager udgangspunkt i regningens størelse, så vil
det ikke beregtige til en advokatregning, der vil være flere hunedere
gange støre end regningen.

Men der er mange advokatvagter landet over, se mere på
http://www.advokatsamfundet.dk specielt under menuen
Advokatbistand->Advokatvagten.

Fra : Groggy

Dato : 05-06-02 14:00

> [...]
>
> Og specielt når vi tager udgangspunkt i regningens størelse, så vil
> det ikke beregtige til en advokatregning, der vil være flere hunedere

Det er lige præcis det jeg mener.

> Men der er mange advokatvagter landet over, se mere på
> http://www.advokatsamfundet.dk specielt under menuen
> Advokatbistand->Advokatvagten.

Jeg prøver at kigge lidt rundt på den hjemmeside.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-02 21:13

"Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> wrote in message

> En kopi af udskriften kan ses i dk.binaer
> 3cfc93f0$0$8954$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

De har jo logget ind på din konto for at se denne udskrift?? Så kan de jo
sagtens være Tiscali selv der har forestaget opkaldene.. Når de nu har dine
password´s

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-06-02 00:52

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote Tue, 4
Jun 2002 22:12:44 +0200 :

>Så kan de jo
>sagtens være Tiscali selv der har forestaget opkaldene..

Men det er formodentlig lidt svært at ringe fra lige netop hans
telefonnummer når man er Tiscali.

Hold op med at beskylde folk og firmaer for skumle hensigter og
handlinger uden at du har bevis herfor.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-02 10:21

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote in message

> Men det er formodentlig lidt svært at ringe fra lige netop hans
> telefonnummer når man er Tiscali.

Nu mener jeg faktisk at man godt kan ringe fra andre telefoner, bare man
benytter 1049 foran. Men jeg er nu ikke sikker

> Hold op med at beskylde folk og firmaer for skumle hensigter og
> handlinger uden at du har bevis herfor.

Hehe, det var nu ikke ment mere en for sjov... Da det jo er lidt mærkeligt
at de har logget ind på hans oversigt på ders site... Og så efter at det er
lukket.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-02 10:22

On Wed, 5 Jun 2002 11:20:30 +0200, "Bjarke Hansen"

>Hehe, det var nu ikke ment mere en for sjov... Da det jo er lidt mærkeligt
>at de har logget ind på hans oversigt på ders site... Og så efter at det er
>lukket.

Er du klar over at du beskylder dem for bedrageri? Det er ikke
særligt seriøst at beskylde dem for bedrageri uden at have andet
grundlag for det.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-02 10:37

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message

> Er du klar over at du beskylder dem for bedrageri? Det er ikke
> særligt seriøst at beskylde dem for bedrageri uden at have andet
> grundlag for det.

Prøv at læs det igen.. For det første skulle der have stået et for det
andet beskylder jeg dem heller ikke, jeg skriver:

"Så kan de jo
sagtens være Tiscali selv der har forestaget opkaldene.. Når de nu har dine
password´s"

Det kunne >>sagtens<< være tiscali.... De må da ikke have hans Password´s...
Jeg har selv modvilligt givet mine passwords til nogle Tiscali
medarbejdere... Og så skal man til at ændre passworlds derefter. Der er nu
alligevel lidt lusket ved at de sænder ham et udprint fra den side.. De
burde vel have deres eget system til sådanne ting?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-06-02 11:01

In article <3cfddba2$0$58774$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> alligevel lidt lusket ved at de sænder ham et udprint fra den side.. De
> burde vel have deres eget system til sådanne ting?

Og du tror ikke de har mulighed for at vise den side uden brugerens
password?

--
Andreas Plesner Jacobsen | "So, will the Andover party have a cash bar?"

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 05-06-02 18:15

On Wed, 5 Jun 2002 11:36:37 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>De
>burde vel have deres eget system til sådanne ting?

Det har de også - med en specieladgang.

--
Morten!

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 05-06-02 18:14

On Wed, 5 Jun 2002 11:20:30 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Nu mener jeg faktisk at man godt kan ringe fra andre telefoner, bare man
>benytter 1049 foran. Men jeg er nu ikke sikker

Som du formodentlig så på giffen, så er der et telefonnummer opgivet
(det er skamferet).

--
Morten!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-02 07:24

On Tue, 4 Jun 2002 22:12:44 +0200, "Bjarke Hansen"
> [...]

>sagtens være Tiscali selv der har forestaget opkaldene.. Når de nu har dine

Som Morten nævnte, det er svært at gøre det fra Groggy's telefonlinie.
Dertil kommer, at hvorfor skulle de gøre det, og hvis endelig de
skulle, hvorfor så kun så lille et beløb, dem der laver bedrageri
plejer somregel at gøre det med støre beløb.

Fra : Groggy

Dato : 05-06-02 09:19

> De har jo logget ind på din konto for at se denne udskrift?? Så kan de jo
> sagtens være Tiscali selv der har forestaget opkaldene.. Når de nu har
dine
> password´s

Nahr. Det tror jeg nu ikke man skal beskylde dem for. Tror ikke det var
noget de ville gøre. Og slet ikke for et beløb på 14,40 kr.

Men en anden ting der undrer mig, er hvorfor jeg stadig har muligheden for,
at tjekke regninger på en hjemmeside. Det burde da automatisk stoppe, da mit
abbonement blev opsagt?

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-02 09:32

On Wed, 5 Jun 2002 10:19:14 +0200, "Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk>
wrote:

>Det burde da automatisk stoppe, da mit
>abbonement blev opsagt?

Du har direkte skrevet til dem, for at opsige dit abbonement?
Hvis så, så burde Tiscali have sendt regning på mellemværende, og
rykkedet for ubetalte regninger med det samme, uanset størelsen på
dem. Se endvidere om den sag jeg selv havde mod Danske bank, som er
omtalt i mit svar til Morten.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-06-02 08:58

> [...]

> Disse blev senere skiftet ud med teledanmark af flere forskellige
> årsager. Så jeg sluttede abbonementet i den tro at nu var det ude

Jeg var ude for præcis det samme med Telia Internet tilbage i 2001.
Der kom pludselig en regning 12 måneder efter jeg havde opsagt
abonnementet (1010 forvalg) på nogle hundrede kroner som jeg absolut
mente at have betalt dengang jeg havde abonnementet. Dengang lavede de
sågar en endelig regning hvori de skrev at jeg skulle vente 1 måned
efter min opsigelse inden jeg kunne få den endelige regning og den kom
også og blev betalt. Jeg har ligesom dig ikke gemt kvitteringer der er
mere end 6 måneder gamle (indtil dengang i hvert fald) så jeg havde
heller ikke noget skriftligt at kaste i hovedet på dem - og valgte at
betale idet jeg ikke kunne bevise at jeg havde betalt regningen.

Nå, men hvis sådanne selskaber virkelig gider at dobbeltfakturere deres
kunder så er de nok heller ikke interesseret i at man kommer tilbage
som kunde, jeg har i hvert fald et vist forbehold mod at blive Telia
telefonkunde - jeg har også været internetkunde via Stofa og det har
ikke givet nogen problemer, men det har jeg selvfølgelig heller ikke
opsagt endnu.

Det stinker max. og jeg ærgrer mig egentlig over at jeg ikke gjorde
mere ved det dengang.

Flemming

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-06-02 09:01

On Wed, 5 Jun 2002 07:58:03 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.blob.dk> wrote:

> [...]
>heller ikke noget skriftligt at kaste i hovedet på dem - og valgte at
>betale idet jeg ikke kunne bevise at jeg havde betalt regningen.

Det er altid en god ide at betale ved overførsler fra pengeinstitut,
omend det er besværligt og kan koste, så kan banken finde bevis for
overførslerne længe tilbage.

Fra : Thomas

Dato : 05-06-02 13:36

[...]

Jeg oplevede noget meget lignede for et par år tilbage. Jeg havde været
kunde hos Image, som var navet på World Online, før de blev til Tiscali. Ca
1 til 1½ år efter at jeg havde brugt min Image konto (det var skide
ustabilt), fik jeg en regning på ca 150 kr.

Jeg var dog sikker på at min regning var betalt, men jeg havde for længst
smidt kviteringerne ud, der var jo trods alt gået næsten 1½ år !!

Hos Image, som nu var blevet til World Online, sagde de at de havde
foretaget en lille oprydning og der var jeg i blandt. Da jeg ikke havde mine
kviteringer havde jeg intet andet valg end at betale.

Måske er det normal praksis for firmaet ???

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-06-02 21:46

Hej

"Thomas" <autzen@----removethis----stofanet.dk> wrote:

> [...]
>kviteringer havde jeg intet andet valg end at betale.

>Måske er det normal praksis for firmaet ???

Der kommer nok helt anderledes orden på tingene nu når Bill gates og
Microsoft overtager Tiscali

--
M.v.h. Ole®

Fra : ¤

Dato : 07-06-02 17:14

On Wed, 5 Jun 2002 14:35:53 +0200, "Thomas"
> [...]

>kviteringer havde jeg intet andet valg end at betale.
>
>Måske er det normal praksis for firmaet ???

Underligt at dem der får uberettigede regninger aldrig har
kvitteringer. Hvordan mon Tiscali netop finder frem til disse kunder ?

Fra : Groggy

Dato : 07-06-02 17:38

"¤" <¤@gmx.net> skrev i en meddelelse
> On Wed, 5 Jun 2002 14:35:53 +0200, "Thomas"
> <autzen@----removethis----stofanet.dk> wrote:
>
> Underligt at dem der får uberettigede regninger aldrig har
> kvitteringer. Hvordan mon Tiscali netop finder frem til disse kunder ?

Hvor mange år gemmer du da dine kvitteringer? Jeg tvivler i hvert fald på,
at du uden problemer kunne finde kvitteringer fra januar måned 2000.
Samtidig kommer regningen fra et abonnement du har opsagt i det samme
tidsområde, og derved er af den overbevisning at alt med dette firma er ude
af verdenen. Jeg tror, at jeg langt fra er den eneste der ville have smidt
kvitteringerne ud.

Men jeg vil da gerne lige understrege igen, at jeg ikke tror at Tiscali
prøver at røvrende deres kunder. Men derimod kan der sagtens ske fejl i alle
firmaer. Men det er ikke ensbetydende med at jeg skal betale!

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : ¤

Dato : 07-06-02 17:53

>Hvor mange år gemmer du da dine kvitteringer?

5 år

Men derimod kan der sagtens ske fejl i alle
>firmaer. Men det er ikke ensbetydende med at jeg skal betale!

Når du nu ikke har det på papir. Er du så 100 % sikker på at du har
betalt ?

Jeg siger ikke at du ikke kan have betalt, men hukommelsen kan jo
svigte.

Man skal ihvertfald være forsigtig med at hænge firmaer ud ,når man
ikke har beviser.

Det er jo slående at de andre som har haft samme problem ,heller ikke
har kvitteringer.

Betaler du med kontanter på posthuset ?

Ellers kan du måske finde et tilsvarende beløb på dine kontoudtog fra
banken.

Fra : Groggy

Dato : 07-06-02 20:36

> 5 år

Hvorfor så lang tid? Findes der en form for lovmæssig frist på hvor lang tid
der må gå, før firmaer opkræver en regning?

> Når du nu ikke har det på papir. Er du så 100 % sikker på at du har
> betalt ?

Jeg har prøvet at gøre det klart, at jeg ikke kan være 100% sikker, da jeg
ikke har kvitteringerne mere. Det er mere selve regningen jeg sætter
spørgsmålstegn ved. Først og fremmest at den er ca. 2 år forsinket, efter
mit abonnement er blevet opsagt. En anden ting der også undrer mig lidt (har
egentlig først lige bidt mærke i det nu), at der ifølge regning kun har
været et opkald i regningsperioden januar. Dette finder jeg usandsynligt, da
jeg også dengang var en flittig bruger af Internettet. Så burde der have
været mere end en 50 min. forbrug på en måned. Og at de 50 min er sket på en
dag.

Disse aspekter er blandt andet med til at jeg undres over regningen, og
derfor har valgt ikke at betale.

> Jeg siger ikke at du ikke kan have betalt, men hukommelsen kan jo
> svigte.

Er vel besvaret i ovenstående.

> Man skal ihvertfald være forsigtig med at hænge firmaer ud ,når man
> ikke har beviser.

Man kan vel godt sige, at jeg hænger dem ud, i og med jeg påstår, at de ikke
har styr på deres regninger. Og der mener jeg, at en regning sendt ca. 2 år
efter opsigelse af abonnement, er et ganske vejende bevis. Specielt når det
er anden gang det sker for mig.

> Det er jo slående at de andre som har haft samme problem ,heller ikke
> har kvitteringer.

Tjae, det vil nogen måske nok mene. Men jeg kender ikke til deres grund for
ikke at have nogen kvittering. Jeg har forklaret min grund, så jeg ser ikke
rigtig sammenligningen. Om folk så mener jeg er troværdig, er jo op til dem.

> Betaler du med kontanter på posthuset ?
>
> Ellers kan du måske finde et tilsvarende beløb på dine kontoudtog fra
> banken.

Dengang betalte jeg på posthuset. Havde jeg kontanter, brugte jeg dem.
Ellers brugte jeg dankort. Har dog senere hen skiftet til netbank, men det
er først lang tid efter, at mit abonnement til Worldonline var slut.

Men det er da bestem værd at undersøge om der står noget på et kontoudskrift
fra den periode.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-06-02 21:23

On Fri, 7 Jun 2002 21:36:00 +0200, "Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk>
wrote:

>Disse aspekter er blandt andet med til at jeg undres over regningen, og
>derfor har valgt ikke at betale.

Har du haft kontkt til en advokatvagt?

Fra : Groggy

Dato : 08-06-02 10:58

> On Fri, 7 Jun 2002 21:36:00 +0200, "Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk>
> wrote:
>
> Har du haft kontkt til en advokatvagt?

Jeg har valgt, at ringe til dem her i Hillerød. Men de har kun åbent om
tirsdagen. Så jeg kan ikke kontakte dem før det.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-06-02 11:15

"Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> writes:

> "¤" <¤@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hvorfor så lang tid? Findes der en form for lovmæssig frist på hvor lang tid
> der må gå, før firmaer opkræver en regning?
Ja firmaets krav forfalder hvis de ikke har gjort opmærksom på
det i 5 år.

Martin

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 08-06-02 23:50

On Fri, 7 Jun 2002 18:38:17 +0200, "Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk>
wrote:

>Hvor mange år gemmer du da dine kvitteringer?

Jeg har vist kvitteringer tilbage fra 89, de fylder ikke så meget når
de er pænt pakket sammen.

--
Morten!

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 08-06-02 23:10

On Fri, 07 Jun 2002 18:14:16 +0200,
¤@gmx.net <¤@gmx.net> wrote:

> Underligt at dem der får uberettigede regninger aldrig har
> kvitteringer. Hvordan mon Tiscali netop finder frem til disse kunder ?

Tjaa. Jeg er da engang blevet sendt til Inkasso af dem, for en regning
jeg havde betalt, og jeg gemmer alle papirer - er nu oppe på tredje
ringbind.

--
Anders Bo Rasmussen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-06-02 07:31

Fri, 07 Jun 2002 18:14:16 +0200, skrev ¤, på 20 linier, i
<mrm1gukgd8jn6kv6kk0ogfdk7c8squh3si@4ax.com>, :

>Underligt at dem der får uberettigede regninger aldrig har
>kvitteringer. Hvordan mon Tiscali netop finder frem til disse kunder ?
Ja de finder bare dem der har netbank. for det er åbenbart ikke nok
bevis for tiscali og komme med en udskrift derfra.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 05-06-02 21:59

> der en ny regning ind ad brevsprækken. Regningen lyder på det lille beløb
af
> 14,40 kroner hvoraf de 4,- er et opkrævningsgebyr.

Det er latterligt og decideret uprofessionelt af et firma at udskrive en
sådan regning, da de har flere omkostninger ved at udskrive den, end beløbet
er på.

Jeg kan kun støtte dig i din opfordring til BOYKOT af TISCALI. Jeg har en
sag kørende i forbrugerstyrelsen, som grundlæggende går ud på at Tsicali har
opkrævet minuttakst for et fastpris-abbonnement.
Held og lykke i kampen mod Tiscalis vanvittige regninger.

MvH Rune
(Glad og tilfreds Cybercity kunde :)

Fra : Nicolai

Dato : 07-06-02 18:45

"Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Med en irriteret hilsen
>
> Andreas Hansen (Groggy)
> Som konsekvent nægter at ringe til dem, da de tager 2,- i minuttet.

Bare lige for at opdatere mig, hvordan kommer du frem til at det koster 2
kr. i minuttet?

Jeg kan se, at kundeservice sidder på et almindeligt nummer, og som deraf
ikke kan koste 2 kr. i min. Tiscali skal vel ikke straffes hvis det er
sådan, at du ringer fra din mobil.

Hvis det nu er fordi, at du følte du skulle "pynte" lidt på historien, så
kan du jo ikke rigtig tages seriøst. Og du er jo _ikke_ tvunget til at ringe
på deres 90 nummer.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : Groggy

Dato : 07-06-02 20:21

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Bare lige for at opdatere mig, hvordan kommer du frem til at det koster 2
> kr. i minuttet?

I det brev jeg har fået med udskrift af opkaldstidspunkt (det ligger også i
dk.binaer) står der med fed skrift, at hvis der er problemer, kan man ringe
på det angivne nummer for 2,- i minuttet. Dette forstår jeg da som om, at
har man spørgsmål til opkaldstidspunkt osv, kan man ringe til dette nummer.
Hvis det er mig der har misforstået det, beklager jeg selvfølgelig.

> Jeg kan se, at kundeservice sidder på et almindeligt nummer, og som deraf
> ikke kan koste 2 kr. i min. Tiscali skal vel ikke straffes hvis det er
> sådan, at du ringer fra din mobil.

I det brev jeg har fået står der et 90 nummer. Samt et "standard" nummer til
selve Tiscali. Men uden antydning af at "standard" nummeret er til brug ved
problemer af den slags. Mht mobiltakster har jeg ingen anelse om hvad de
ligger på. Mit umiddelbare gæt ville dog være, at de efterhånden ligger
under 2,- min.

> Hvis det nu er fordi, at du følte du skulle "pynte" lidt på historien, så
> kan du jo ikke rigtig tages seriøst.

Dette har på ingen måde været min intention. Jeg synes bare det er en meget
høj minuttakst, at kræve af kunder der allerede poster penge i firmaet.
Såmænd bare min subjektive mening.

> Og du er jo _ikke_ tvunget til at ringe
> på deres 90 nummer.

Nope. Og det har jeg også valgt at lade være med.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Nicolai

Dato : 07-06-02 20:55

> [...]

> problemer af den slags. Mht mobiltakster har jeg ingen anelse om hvad de
> ligger på. Mit umiddelbare gæt ville dog være, at de efterhånden ligger

Ja, jeg betaler 1,20 kr. Men det andet er mærkeligt. Når jeg kigger på
nettet, så det eneste nummer jeg ser under kundeservice, er deres alm.
fastnet nummer. Og det må da være kundeservice der ordner den salgs, eller
evt. stiller dig om.

> Dette har på ingen måde været min intention. Jeg synes bare det er en
meget
> høj minuttakst, at kræve af kunder der allerede poster penge i firmaet.
> Såmænd bare min subjektive mening.

Helt sikkert. Jeg har da samme mening. Men jeg har yderst sjældent været
nødt til at ringe til Tiscali, og da slet ikke på deres 90 nummer. Tror også
mest, at 90 nummeret er til dem som vil have support _nu_.

> Nope. Og det har jeg også valgt at lade være med.

Ja, det koster sgu. Men det er jo også en anden historie, og det bliver dit
problem jo ikke mindre af .

Fra : Groggy

Dato : 07-06-02 21:06

> [...]
> nettet, så det eneste nummer jeg ser under kundeservice, er deres alm.
> fastnet nummer. Og det må da være kundeservice der ordner den salgs, eller

Tjae. Vi kan vel hurtigt blive enige om, at det er lidt "tvetydige"
informationer.

> [...]
også
> mest, at 90 nummeret er til dem som vil have support _nu_.

Det kan selvfølgelig være en mulighed. Ligesom TDC tager (tror det er 100,-)
for at yde ekspreshjælp eller hvad de nu kalder det.

> Ja, det koster sgu. Men det er jo også en anden historie, og det bliver
dit
> problem jo ikke mindre af .

Nej desværre ikke.

Men hvad er det andet nummer, du har set??

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Nicolai

Dato : 07-06-02 21:12

> Men hvad er det andet nummer, du har set??

Nok det du allerede har prøvet, men det er 38 14 70 20 og Fax 38 14 74 04,
som også kan være en mulighed. Skriftlig kommunikation er godt.

Men de lukker telefonnummeret kl. 17.00

Fra : Groggy

Dato : 08-06-02 11:01

> Nok det du allerede har prøvet, men det er 38 14 70 20 og Fax 38 14 74 04,
> som også kan være en mulighed. Skriftlig kommunikation er godt.
>
> Men de lukker telefonnummeret kl. 17.00

Jeg takker.

Jeg har desværre ikke adgang til en fax, men jeg vil da prøve at komme
igennem på nummeret.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-06-02 21:51

On Fri, 7 Jun 2002 21:21:09 +0200, "Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk>
wrote:

>Nope. Og det har jeg også valgt at lade være med.

Husk at du ikke tjæner dit eget bedste ved at undlade at regere
overfor Tiscali, når du ikke er enig i at du skylder dem de penge de
sender en regning på.

Fra : Groggy

Dato : 08-06-02 11:00

> [...]
>
> Husk at du ikke tjæner dit eget bedste ved at undlade at regere
> overfor Tiscali, når du ikke er enig i at du skylder dem de penge de

Jeg undlader skam heller ikke at reagere. Jeg har skam taget kontakt til dem
skriftligt.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

---

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-06-02 14:59

Hej Groggy, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> ligger også i dk.binaer) står der med fed skrift, at hvis der er
> problemer, kan man ringe på det angivne nummer for 2,- i

Det er underligt. Min erfaring er, at de nærmest går stille med dørene
omkring 90-nummeret.

Desuden er det "hastesupporten", og supportafdelingen (uanset om det
er deres standardnummer eller 90-nummeret) er jo udelukkende til
tekniske problemer.

Det er snarere Kundeservice, du skal have fat i:
<http://support.tiscali.dk/kontaktkundeservice.php>

Men apropos supporten er deres standardnummer dog rimelig tydeligt:
<http://support.tiscali.dk/kontaktsupport.php>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 08-06-02 23:14

On Sat, 08 Jun 2002 15:58:45 +0200,
Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

Hejsa. Det er lang tid siden, jeg har svaret på et af dine indlæg.

> Det er underligt. Min erfaring er, at de nærmest går stille med dørene
> omkring 90-nummeret.

Det har vekslet noget op og ned. På et tidspunkt var det ikke til at
finde information om andet end 90-nummeret. På webmail'en har der SVJH
også været reklameret for 90-nummeret.

--
Anders Bo Rasmussen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-06-02 00:11

Hej Anders Bo Rasmussen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Det har vekslet noget op og ned. På et tidspunkt var det ikke til
> at finde information om andet end 90-nummeret. På webmail'en har
> der SVJH også været reklameret for 90-nummeret.

Ja, men det var dengang, det blev indført. Grunden var formentlig at
gøre opmærksom på dets eksistens som ved alt nyt.

Den gamle side er der stadig:
<http://www.worldonline.dk/kontakt/kontakt.html>

Og her er så den næstnyeste inden systemskiftet:
<http://www.worldonline.dk/support/kontakt/kontakt_support.html>

Og den nyeste inden systemskiftet er her:
<http://www.tiscali.dk/kontakt/>. Jeg er ikke helt klar over, om denne
skal linkes til deres nye site på et tidspunkt, eller om den skal
udgå.

For en god ordens skyld skal det lige fremhæves, at de nævnte sider er
forældede.

--
Hygge fra Århus - Rudi